2024-01-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppdragAland
Och källan du fick säger klart och tydligt att den frågeställningen är totalt irrelevant för bedömningen om det föreligger jäv eller ej.
Jag bad om källa på att chefen på något vis begått fel. Ingenting annat och ingen annan källa är en källa på att så skett. Du har inte presenterat något dokument som styrker det du hävdar.
Citera
2024-01-13, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Jag bad om källa på att chefen på något vis begått fel. Ingenting annat och ingen annan källa är en källa på att så skett. Du har inte presenterat något dokument som styrker det du hävdar.

Att försätta sig i en jävssituation för egen del och att försätta sina underordnade i en jävssituation är att ha begått ett fel enligt min mening.

Är du verkligen av en annan åsikt i den frågan?
Citera
2024-01-13, 20:59
Medlem
Citat:
Att försätta sig i en jävssituation för egen del och att försätta sina underordnade i en jävssituation är att ha begått ett fel enligt min mening.

Är du verkligen av en annan åsikt i den frågan?
Du ska bevisa att det du säger stämmer. Det är problemet du inte vill se här.
Citera
2024-01-14, 07:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Du ska bevisa att det du säger stämmer. Det är problemet du inte vill se här.

Ska jag bevisa att chefen för barnskyddet på Åland har en fosterson?

Räcker det inte med att vem hon är är offentlig uppgift, att folkbokföringsuppgifter är offentliga, och att vem som helst skulle kunna syna mig med att det inte bor något barn med efternamn tillhörande en annan familj hos henne om jag ljög?

Vill du som nyss uttryckte sådan oro för uthängningar av personer här att jag ska posta länkar till kopior av sådana dokument här i tråden?

Och om inte, vad menar du då med att med fetmarkerade text säga att jag "ska bevisa"?
Citera
2025-07-17, 16:01
Avslutad
Föräldrarna dömdes för en tid sedan till fängelse för att ha försökt svälta ihjäl sitt yngsta barn.
Citera
2025-08-30, 11:53
Avslutad
Föräldrarna som dömts för att ha svältit sitt eget barn ska inte ha hand om barn över huvudtaget.

Mitt eget syskon har vuxit upp hos dåvarande KST chefen som blev fosterfamilj.
Mycket fin och trygg uppväxt. Felet sitter i huvudet på de som inte kan ge barn en trygg uppväxt. Alla ska inte ha rätt att ha sina barn hos sig. Skrämmande att vem som helst KAN skaffa barn. Snart kommer ett nytt par med förståndshandikapp att sätta ett nytt barn till världen. Mamman kunde inte ta hand om sitt första barn som placerades i fosterfamilj.
Citera
2025-08-31, 16:59
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Hela Åland har gemensam Socialtjänst, KST. Chefen för området barnskydd, Paulina Eklund, har själv ett omhändertaget barn boende hos sig.

Hennes anställda ska alltså fatta beslut om huruvida ett barn som bor hos deras chef ska skiljas från deras chef eller ej.

Vad kan man göra åt en sådan här situation?

EDIT:
Barn A är alltså omhändertaget från föräldrarna.
Barn A är placerat i familjehem hos chefen för barnskyddet.
Föräldrarna vill ha hem barn A.
För att det ska ske måste chefen för barnskyddets personal skilja sin egen chef från dennes fosterbarn barn A.

Föredömligt agerande av chefen.
En tydlig signal till Ålänningarna om det stora behovet av stabila familjehem, hoppas fler följer hennes exempel.
Citera
2025-11-28, 11:47
Avslutad
Vet inte om detta ryms inom topic riktigt men tänker att det ändå har det. Ny tråd känns konstig i alla fall.

Men när jag var på Polisen i Norrtälje i ett passärende så blev det misförstånd om vad jag skulle upp med kameran och göra inne på ett skyddsobjekt när jag försökte använda QR-koden som länkade till en webbsida på en affish de hade på luckan.

Hur som helst så fick jag i ordväxlingen som följde reda på att skyddsvakter skulle komma ut och ta hand om mig och mobilen om jag fotade därinne.

Tyckte det hela var bra lustigt att Polisen inte kunde ta hand om en fotograf själva utan behövde hjälp av ett privat bolag i frågan.

När vi åkte hemåt så pratade jag och min partner och vi kommer in på frågan hur det där funkar på Åland som ju alltid härmar Sverige kring sånt här?

Åland är ju bra litet så hur många privata säkerhetsaktörer kan finnas liksom?

Är väl samma på både Polis, ÅHS och KST landade vi i.

Säkert samma kille i toppen för det som organiserar säkerheten för både rederier och tull och gränsbevakning och alltihop. För de litar ju inte riktigt på folk utifrån ålänningarna.

Och samma folk återkommer titt som tätt på alla möjliga stolar för att deras kompetens behövs på en självstyrande ö med runt 30 tusen invånare.

Är ju en liten håla hela åland med svenska mått mätt så hur många som går att lita på med en viss kompetens som man tror vill ålänningarna väl kan rimligen finnas.

Tänkte väl inte mer på det där och då.

Men sen idag blev jag påmind om ett fall med en säkerhetschef för eckerölinjen och vikingline som blev uthängd av dumpen för ett eller två år sedan eller något sånt.

Han och hans fru var till Sverige för att möta någon minderårig tjej i närheten av stockholms äldsta swinger club i samband med att en säkerhetsmässa var där i krokarna.

Frugan hans skulle tydligen jobba på en elfirma på Åland.

Sparken fick han och chatkonversationer med bilder etc hängdes ut på dumpen.

Och de här två har tillgång till massor av viktiga grejer som kretsar kring åland genom hans säkerhet. Men frun har också tillgång till bostäder på Åland om hon vill. En elfirma kan ju alltid bli insläpt i vilken bostad som helst det vet ju alla. I nödfall orsakar de väl själva felet genom att mixtra med ledningarna utanför huset eller något och väntar på att bli uppringda.

Det här bevisar väl egentligen ingenting.

Men vikingline och eckerölinjen litade starkt på detta pedofilpar och hela åland litar ju på att eckerölinjen och vikingline ska se till att svenskarna köper oskattad sprit mängder för att försörja hela ön.

Så jag vet inte.

Den här tråden kanske inte är så märklig ändå.

Skit sker ju bevisligen på Åland när de försöker avgöra vem man kan lita på i säkerhetsfrågor och vad de vill och inte med barn.

För om de inte håller pedofiler borta från att bli säkerhetschefer på rederierna där barnfamiljer åker och inte heller från att kunna få nyckel till vilken bostad som helst. Vad vet vi då om vem barnskyddschefen är?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in