2011-11-24, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Han får nog roller med jämna mellanrum, men det är i matlagningsbranschen som han gör stora pengar just nu, så det gäller att håva in med storsleven medan tid är..

Har man råd att inhandla en sådan bössa som det står om i tidigare inlägg så vill det till att röra i grytorna..

.

Är det Per som köper vapnet privat då? Är det inte en grej för hans tidning? Även om geväret kommer finnas i Pers händer så är det väl företaget som får betala kalaset.
Citera
2011-11-25, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Är det Per som köper vapnet privat då? Är det inte en grej för hans tidning? Även om geväret kommer finnas i Pers händer så är det väl företaget som får betala kalaset.

Jag tror inte skattemyndigheterna går på en sådan grej..

"Representationsvapen".. Nädu..

Dessutom så måste licensen med all säkerhet stå på honom personligen om inte företaget har vapenhandlartillstånd vilket är föga troligt..

Men jag skulle tippa att han fått vapnet till bra pris i någon form av marknadsföringsgrej. Den bössan kommer nog att dyka upp lite här och där i olika sammanhang.

.
Citera
2011-11-25, 09:53
Medlem
Separatistens avatar
Vapnet måste inte kosta de miljoner vissa vapen kostar, utan några hundra tusen kanske?

Tror nog han har råd numer.
Citera
2011-11-25, 12:32
Bannlyst
Tycker PM är en skön snubbe!
Citera
2011-11-25, 22:46
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Vapnet måste inte kosta de miljoner vissa vapen kostar, utan några hundra tusen kanske?

Tror nog han har råd numer.

Nej det kostar inga miljoner utan vapnet är en så kallad "instegsmodell" som kostar 280.000 i standardutförande och sen kan man uppgradera det (vilket Morberg gjort). Att vapnet skulle kosta uppåt miljonen tror jag inte, men någonstans runt 300-350.000 verkar rimligt. Sen ifall han får rabatt för att han ger företaget bra med PR kan man ju diskutera.

Dyr bössa men det är ju både hans hobby och hans jobb och jag tror inte direkt han behöver pantsätta huset, frugan eller ungarna för att betala för vapnet.
Citera
2011-11-26, 23:18
Medlem
silvia_bs avatar
Är detnågon som läst vad hns hustru Ines sa igårdagens Expressen bilaga, rubriken var Per är rätt gräslig.
Citera
2011-12-04, 20:58
Medlem
Limitless.s avatar
Det ryktas att PM gärna röker en hövding lite då och då, någon som sitter på mer info om den saken?
Citera
2011-12-27, 02:34
Medlem
Idiotpods avatar
Har både köpt boken om landsdels-maten och såg även hela serien.

Han verkar vara riktigt trevlig om man ska utgå ifrån det, riktigt trevlig och vänlig kille med stort matintresse.

Däremot, vilket svin han än är... Så är det tamefan underbar mat och underbara recept han gjort. Riktigt underbara!
Citera
2011-12-27, 10:38
Medlem
PWNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Var han inte på jakt efter lägenhet i Stockholm för ett tag sedan?
Verkar dock som att han bor kvar på Tullgarn.

Hoppas det bara var en övernattningslya då.
Riktiga män bor för fan inte i lägenhet!
Citera
2011-12-27, 11:11
Medlem
3Guns avatar
Hans tidning läggs ner. Lite synd tycker jag.
Citera
2011-12-27, 11:17
Medlem
Per är i mitt tycke en omoralisk och sliskig person , han sliskar med maten med sina grisiga fingrar som han drar i sitt fettiga hår stup i kvarten.

Han borde hålla sig till skådespeleriet.

Hans rollspel som Viggo i Rederiet är inget annat än genealiskt.
Citera
2011-12-27, 12:57
Medlem
BlackAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Per är i mitt tycke en omoralisk och sliskig person , han sliskar med maten med sina grisiga fingrar som han drar i sitt fettiga hår stup i kvarten.

Han borde hålla sig till skådespeleriet.

Håller med dig om att han är omoralisk och sliskig. Däremot tror jag att han använder mycket av sin skådespelartalang när han lagar mat i TV. Tror inte han är så där grisig och nonchalant i verkligheten utan det är skådespeleri för att locka fler tittare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in