Citat:
Ursprungligen postat av Fru.Norberg
Jag är inte heller fisförnäm eller kräsen, inte har jag varit kökschef heller. Men jag är en restauranggäst och det med att spotta i maten blir jag smått äcklad av :/ (spotta i maten: slicka på fingarna flertalet gånger och stoppa ner fingrarna i grytan med mat)
Men nu är det ju lite skillnad på att vara kökschef på en fin restaurang och att laga middag till sin familj. Herregud, om min mamma lagar sås och smakar av den två gånger med fingret så spelar det väl ingen roll? Jag har varit inuti hennes fitta och hon har pussat mig flertalet gånger under min uppväxt. Jag har inget som helst problem med att små spår av hennes saliv eventuellt har hamnat i en kastrull innehållandes en liter bechamel.
När jag och min familj lagar mat åt varandra är det standard att ha en sked för att smaka med. Sköljer bara av den för att smaka på andra delar av maten. Jag stör mig inte det minsta på det. Däremot om jag äter på restaurang så vill jag självfallet inte ha någon främlings saliv i min mat, men nu lagar ju Per Morberg mat till sin familj i programmet och alltså ser jag inte hur man kan ha något problem med det.
Eller ja, vänner och familj. Hur som helst kan jag inte se att någon av de som äter maten ska ha något problem med att han doppar fingret i något för att smaka på, med tanke på hur ofta man tvättar händerna i ett kök oavsett.
EDIT: Någon som har någon aning om vad bössan kostade?