2023-03-25, 12:31
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Att som neger självkritiskt analysera sin egen ras låter atypiskt. Bedömer detta som trolleri.
Citera
2023-03-25, 12:39
Medlem
Triplefaces avatar
Skit i hur andra i din ras beter sig och vad deras IQ är. Fokusera på dig själv. Du har absolut inget med det att göra. Om något, använd informationen för att öka ditt självförtroende. Var stolt över att du är överlägsen de flesta andra i din ras.

Att bli bemött med fördomar är förstås inte kul, men du kan minimera det problemet med att klä och uppföra dig sofistikerat, vilket du förmodligen redan gör. Du blir säkert ändå bemött med fördomar när du är ute bland okända människor, men så fort de pratar med dig så kommer fördomarna försvinna. Problemet kommer därmed framför allt finnas bland folk du inte känner, och vad spelar det för roll egentligen? Det är många som blir bemötta av fördomar av en eller annan anledning, man får helt enkelt lära sig att borsta bort det.
Citera
2023-03-25, 13:02
Medlem
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Oera_Linda_Book
Citat:
Lyda was black, with hair curled like a lamb’s; her eyes shone like stars, and shot out glances like those of a bird of prey.

Lyda was acute. She could hear a snake glide, and could smell a fish in the water.

Lyda was strong and nimble. She could bend a large tree, yet when she walked she did not bruise a flower-stalk.

Lyda was violent. Her voice was loud, and when she screamed in anger every creature quailed.

Wonderful Lyda! She had no regard for laws; her actions were governed by her passions. To help the weak she would kill the strong, and when she had done it she would weep by their bodies.

Poor Lyda! She turned grey by her mad behaviour, and at last she died heart-broken by the wickedness of her children. Foolish children! They accused each other of their mother’s death. They howled and fought like wolves, and while they did this the birds devoured the corpse. Who can refrain from tears at such a recital?
https://www.gutenberg.org/files/4098...-h/40986-h.htm
Citera
2023-03-25, 13:07
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
100% troll. Du sitter och skriver som en vit svensk man, förmodligen sitter du och skrattar när du skriver. Hövligt omoget och barnsligt.

Med det sagt, du har ju en poäng i det du skriver. Svarta har svårare att skapa civilisationer som är produktiva och laglydiga men o andra sidan är det ofta bra på sport som exempelvis boxning och 100m spurt.
De är även bra på att sjunga och dansa, de har ofta väldigt rolig humor.

Vi är alla olika och man får inte generalisera i det här larviga ok samhället vi har skapat men om du nu verkligen är svart så kan du väl glädjas åt de bra sakerna som din ras trots allt har?

Att vara svart är inget att hänga läpp för
(No pun intended)
Citera
2023-03-25, 13:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ras-skam
Jag har på sista tiden läst lite trådar här som handlar om psykisk hälsa kopplat till invandring. Två exempel nedan, finns många fler.

(FB) Mår dåligt över invandrarna...
(FB) Mår ni dåligt av invandring?

Jag kan verkligen relatera till vad dessa skribenter säger, då jag själv har hamnat i en djup psykisk svacka de senaste åren. Jag skäms och mår fruktansvärt dåligt över min ras.

Jag har länge känt att min ras är underlägsen andra. Våra länder är fattiga och krigshärjade, våra ledare är korrupta och i alla länder där vi är en minoritet befinner oss längst ner på samhällsstegen. Samtidigt har vita och asiater byggt civilisationer och imperium med tusenårig historia. De ligger i framkant med all teknologisk och medicinsk utveckling. Min ras tror fortfarande att man kan bota sjukdomar med häxkonst.

Men allt kulminerade sommaren 2020 då företrädare för min ras bestämde sig för att det var lämpligt att förstöra amerikanska städer med bilbränder, plundringståg och vandalisering av butiker. Jag såg hur laglydiga vita, asiater och judar skrämdes till lydnad och tvingades sätta upp "I support BLM" på sina rutor för att slippa få sina butiker plundrade.

Till råga på det ligger min ras lägst i all statistik som gäller IQ och utbildning, men i topp när det gäller kriminalitet - över hela världen.

Jag har försökt prata med psykologer om detta, men alla skrattar ut mig eller - ännu värre - säger att jag har blivit manipulerad av vita rasister att tänka som jag gör.

Finns det verkligen ingenstans man kan vända sig med det här problemet? Jag måste få hjälp, jag vill knappt gå ut längre eftersom jag skäms så mycket över min ras.
Det finns alltid en chans att du tar dig i kragen & blir "en trevlig och framgångsrik neger"
Citera
2023-03-25, 13:36
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Det finns några få framstående svarta tänkare som har slagit sig fria från grupptänkets bojor, men de kan nästan räknas på en hand.

Så fokusera på dem då?
Citera
2023-03-25, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Nämn gärna en? Eller två.

Nu är inte jag TS men jag gillar Candace Owens. Hon är skarp och är konservativ.
Citera
2023-03-25, 13:46
Medlem
SvenskSvartskalle7s avatar
Citat:
Jag har på sista tiden läst lite trådar här som handlar om psykisk hälsa kopplat till invandring. Två exempel nedan, finns många fler.

Jag kan verkligen relatera till vad dessa skribenter säger, då jag själv har hamnat i en djup psykisk svacka de senaste åren. Jag skäms och mår fruktansvärt dåligt över min ras.

Jag har länge känt att min ras är underlägsen andra. Våra länder är fattiga och krigshärjade, våra ledare är korrupta och i alla länder där vi är en minoritet befinner oss längst ner på samhällsstegen. Samtidigt har vita och asiater byggt civilisationer och imperium med tusenårig historia. De ligger i framkant med all teknologisk och medicinsk utveckling. Min ras tror fortfarande att man kan bota sjukdomar med häxkonst.

Men allt kulminerade sommaren 2020 då företrädare för min ras bestämde sig för att det var lämpligt att förstöra amerikanska städer med bilbränder, plundringståg och vandalisering av butiker. Jag såg hur laglydiga vita, asiater och judar skrämdes till lydnad och tvingades sätta upp "I support BLM" på sina rutor för att slippa få sina butiker plundrade.

Till råga på det ligger min ras lägst i all statistik som gäller IQ och utbildning, men i topp när det gäller kriminalitet - över hela världen.

Jag har försökt prata med psykologer om detta, men alla skrattar ut mig eller - ännu värre - säger att jag har blivit manipulerad av vita rasister att tänka som jag gör.

Finns det verkligen ingenstans man kan vända sig med det här problemet? Jag måste få hjälp, jag vill knappt gå ut längre eftersom jag skäms så mycket över min ras.

Om du var tillräckligt intelligent så hade du inte mått så dåligt men viktigast av allt insett att du, jag och alla andra stollar här på flashback är en enda ras "homo sapiens sapiens" oavsett vilken färg du har så är vår anatomi relativt identiska innanför huden. Det som skiljer oss och gör oss unika är våra genetiska skillnader.

Med det sagt så förstår jag din poäng. Tycker bara ras är helt fel ordval.
Kultur arv är ordet du söker. Du skäms över ditt kultur arv. Du härstammar från en del av Jorden som har koloniserats, destabiliserats och exploaterats i år hundraden. Konsekvensen av detta är stor fattigdom, låg till obefintlig utbildning, korruption etc.

Börja med att visa världen att oavsett hudfärg så kan du vara en bra människa, du kan integrera dig, uppföra dig, göra rätt för dig. Istället för att gå ihopsjunken genom livet för din etnicitet. Visa världen att du är minst lika mycket värd som individ som individen bredvid dig.

Vi alla är en och samma ras men vi har olika kulturer. Det hindrar inte mig som är född här och integrerad att kalla mig själv för svensk, trots att jag är svartskalle. Många har dragit mig över en kam genom livet för mitt utseende, vilket är okej.
Jag vet att när dem väl lärt känna mig så förändras deras uppfattning!

Ryck upp dig och gå ut i världen och visa vem du är!

Earn it, own it!
Citera
2023-03-25, 13:47
Medlem
Autismpowers avatar
Vi skandinaver har inget att vara stolta över heller för vi förtrycker både invandrare och varandra, samma med invandrares förtryck mot svenskar. Om du är neger och har moral och bestrider förtrycket vi alla blir utsatta för genom subversionen så skulle du ha massor att vara stolt över! Ni invandrare har en roll att spela i vår frigörelse mot de jävla asen som säljer ut både dig och mig.

Finns massa negrer som är hur bra som helst, en av mina största idoler är Malcolm X!

Klippte en liten video som kanske kan boosta din moral lite
https://odysee.com/dontblameacracker

Skit i psykologer, de är hjärntvättade regimlojala psykfall själva de kan inte ens lösa sina egna problem. Att folk mår dåligt i det här skitsamhället är inget konstigt!

Sedan blir negrer exploaterade i sina egna hemländer och de blir det här också även om många inte insett än hur vi blir lurade och vi har ett eget ansvar som många bara skyller på andra istället för att själva ta ansvar för sina handlingar. Svenskar t.ex. skyller oftast på invandrare men vilka har låtit saker gå så jävla snett? Jo vi svenskar för att vi blivit så demoraliserade av media och våra institutioner att nästan alla av oss är rädda för att ställa krav för att vi förtrycker varandra!

Det finns massor med hur begåvade negrer som helst, när jag arbetade som ingenjör för ett amerikanskt företag tog en neger som bor i tredje världen över mina arbetsuppgifter och han var mycket bättre än mig på det dessutom! Jag är dessutom tämligen säker att han fick lägre lön eftersom vi får skriva på olagliga avtal att vi inte fick diskutera vår lön med någon annan!

Jag är stolt över mig själv, för jag går inte runt och ljuger och är rädd för vad andra människor gör mot mig om jag lever med integritet för jag har både moral och en ryggrad! De flesta människorna är ett jävla pack oavsett rastillhörighet. Ingen ska pådyvla vad vi ska få tycka och tänka så slå dig fri TS!
Senast redigerad av Autismpower 2023-03-25 kl. 14:00.
Citera
2023-03-25, 14:11
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Det finns några få framstående svarta tänkare som har slagit sig fria från grupptänkets bojor, men de kan nästan räknas på en hand.
Men du kan välja om du vill att ni ska bli fler, jag gjorde det valet för mig själv även om jag är svensk. Det är inte lönlöst men det blir det om vi bara väljer att ge upp och det finns inget beundransvärt med det då vänder man bara ryggen mot de som blir förtryckta. Det behövs offervilja, man ska ha ideal!

Jag tänker alltid att ifall jag bidrar till förändring då är det faktiskt en till person som gör det istället för att ingen gör något. Så bör alla tänka, jag lever den kultur jag vill ha i mitt samhälle. Det är jag stolt över.
Senast redigerad av Autismpower 2023-03-25 kl. 14:13.
Citera
2023-03-25, 14:17
Medlem
Citat:

Det bästa sättet att frigöra sig själv från egocentriska fixeringar, negativa eller positiva sådana, är psykedelika. Jag är helt seriös. Din rastillhörighet är lika mycket en inbillad identitet som alla andra identiteter. Men ibland behöver man t.ex. LSD för att inse det.
Citera
2023-03-25, 14:28
Medlem
Citat:

Du behöver inte skämmas sålänge du inte är somalier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in