2023-03-29, 08:43
Medlem
Dimpens avatar
Gör ren toastolen varje gång spår lämnas i den. Det gör väl alla?
Rengör övriga toalett-/badrumsutrymmet vartefter samt alltihop 1 gg per vecka.
Citera
2023-03-30, 00:26
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Dina erfarenheter av världen är tydligen Noll och Skåne har den största ansamlingen adliga och miljardärer i Sverige efter Stockholm.

Du började med alla förutsättningar, färdigt nätverk med Sveriges elit och hamnade i... Lund?

Är inte en elak person men du verkar otrevlig och då blir detta fall, klassresa neråt (bokstavligen) lite småkul.
Citera
2023-03-30, 10:20
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Du började med alla förutsättningar, färdigt nätverk med Sveriges elit och hamnade i... Lund?

Är inte en elak person men du verkar otrevlig och då blir detta fall, klassresa neråt (bokstavligen) lite småkul.
Det som är småkul är att du som aldrig varit i Lund uttalar dig om den trevliga staden som är högt älskad.
Citat:
https://samhallsbarometern2022.pe.se...rn_PE_2022.pdf
För andra året i rad utses Lund till Sveriges bästa stad.
Citera
2023-03-31, 20:11
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det som är småkul är att du som aldrig varit i Lund uttalar dig om den trevliga staden som är högt älskad.

Det som är småkul är att en person född till rikedom i Danderyd och adliga kontakter hamnar i Lund, trodde vi redan gått igenom detta?
Citera
2023-03-31, 20:17
Medlem
Har en WC-anka och borste brevid så jag att det lagrar sitt lite så rengör med borsten och spruta lite sen låt det ligga. När du spolar nästa gång är det borta. Gillar lukten så anser inte att jag städar direkt. Tar ju 2 sekunder.
Citera
2023-03-31, 20:20
Medlem
zombie-nations avatar
Trodde ni menade toalettrummet. Den kallar jag toaletten. Ni måste vara från Stockholm.

Min toa spolar bra, den gamla var ännu bättre. Så det stora problemet är damm i toarummet. Vet inte vad det kommer ifrån. Dammar man extra när man duschar?
Citera
2023-03-31, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Hur gör ni och hur ofta gör ni det?

Känns spontant som att kvinnor är bättre än män på detta och samtidigt lär ju män göra så att toaletten luktar värre än kvinnorna iom att de står upp när de pissar tex.

Gör ni även rent golvet runt om toaletten?

Hur luktar eran toalett egentligen?

När gjorde ni rent den senast i ätlighetens namn och hur gjorde ni?

Beskrivning, tack.
När det behövs så städar jag toaletten…brukar spraya med vadsomhelst som innehåller alkohol exempelvis fönsterputs.
Därefter torka med toapapper…börjar uppifrån och går neråt🤔
Ska testa med bikarbonat som är billigt och tar bort avlagringar effektivt!
Citera
2023-04-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Trodde ni menade toalettrummet. Den kallar jag toaletten. Ni måste vara från Stockholm.

Min toa spolar bra, den gamla var ännu bättre. Så det stora problemet är damm i toarummet. Vet inte vad det kommer ifrån. Dammar man extra när man duschar?

Handdukar, matta, kläder, toalettpapper. Smuts från andra rum via fötter eller luftdrag. Hamnar överallt när det inte tas bort.
Senast redigerad av storkvitter 2023-04-01 kl. 12:29.
Citera
2023-04-13, 01:46
Medlem
WitchcultTodays avatar
En gång i veckan. Mest på rutin med veckostädning oavsett och för att den ska vara fräsch.

Lite såpa och toalettborste! Chop, chop
Citera
2023-04-13, 02:02
Medlem
Nått ex och kompisar kan lämna spår efter sig i sina toar. Och det kan jag med,

Men annars nej, det går inte, vare sig jag är på dejt eller hos någon så lämnar man alltid toaletten ren. Rule no 1. 😌
Citera
2023-04-25, 18:12
Medlem
Oo va?!? Dina föräldrar aldrig lärt dig hur man ta hand om huset!?
Hur kan man fråga detta….
Citera
2023-04-27, 06:30
Medlem
Tar några tag med borsten direkt om det finns spår kvar. Det är liksom minimum. Ordentlig rengöring dvs utanpå, sits, lock och i porslinet 1 g/vecka. Bara jag i hushållet så det blir inte så äckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in