• 1
  • 2
2023-03-22, 07:42
Medlem
Hur gör ni och hur ofta gör ni det?

Känns spontant som att kvinnor är bättre än män på detta och samtidigt lär ju män göra så att toaletten luktar värre än kvinnorna iom att de står upp när de pissar tex.

Gör ni även rent golvet runt om toaletten?

Hur luktar eran toalett egentligen?

När gjorde ni rent den senast i ätlighetens namn och hur gjorde ni?

Beskrivning, tack.
Citera
2023-03-22, 07:54
Medlem
Jag sitter ner och pissar, för att slippa fläckar. Är det stänk runt toan, så städar jag direkt. Strr rengöring av vask, dusch och toalett varje vecka, som vi delar på varannan vecka. Inkl speglar

Det luktar som regel aldrig, förutom vid vissa tillfällen då #2 görs, men den doften försvinner ju rätt omgående.
Citera
2023-03-22, 08:02
Medlem
TheJackets avatar
När jag skitit riktigt illa.
Citera
2023-03-22, 08:02
Medlem
Jag pissar oftast ute bland annat för att inte smutsa ner toaletten. Men någon gång i veckan max.. Tycker kanske inte den luktar så mycket direkt mer den blir lite ofräsch
Citera
2023-03-22, 08:04
Medlem
Senast igår. Brukar vänta tills det är absolut nödvändigt eller om jag får gäster.
Kan gå några veckor emellan. Golvet brukar jag göra separat. Har grå matt sten och det kamuflerar damm och annat.
Försöker också undvika starka rengöringsmedel då det är rena giftet att andas in. Kör mest med såpa och lite diskmedel.

Dock blivit lite bättre sista tiden. Då snabbstädar jag lite under tiden jag fyller på vatten i badkaret.
Citera
2023-03-22, 08:33
Medlem
SameOldStorys avatar
Jag har småbarn (3 och 6) så jag städar toaletterna minst ett par gånger i veckan. Inte för att dem är uppenbart äckliga utan mest för att dem alltid ska vara fräscha om man får besök.
Citera
2023-03-22, 08:37
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Hur gör ni och hur ofta gör ni det?

Känns spontant som att kvinnor är bättre än män på detta och samtidigt lär ju män göra så att toaletten luktar värre än kvinnorna iom att de står upp när de pissar tex.

Gör ni även rent golvet runt om toaletten?

Hur luktar eran toalett egentligen?

När gjorde ni rent den senast i ätlighetens namn och hur gjorde ni?

Beskrivning, tack.
Efter nr 2 alltid+ en nogrann rengöring 1 gg i veckan.
Citera
2023-03-22, 08:38
Medlem
BewilderedHulders avatar
En djävla gång i veckan får fan räcka.
Citera
2023-03-22, 09:01
Medlem
cacas avatar
Ska fråga frugan….
Citera
2023-03-22, 09:47
Medlem
Har du gamla pissrester som inte går bort i toan så sänk en flaska ättiksprit över natten. Kalkrester och allt löses upp och resterande får du rent med toaborste på morgonen efter. Omöjlig smuts i toan fås enkelt bort sådär.

Städar toan hemma om den är smutsig. Speglar och liknande om det är söl på dem. Handfatet om det börjar bli tandkrämsrester och liknande. Synlig smuts=städ. Golvet? Spolar av det med duschen ibland. Skurar kaklet typ aldrig. Men börjar bli dags nu efter snart 4 år sen jag flyttade in. Gör då en blandning med bikarbonat och annat.
Citera
2023-03-22, 09:52
Medlem
Ättiksprit är det absolut bästa...på hotellet jag jobbade för använde städerskorna nästan bara det....det hade en 25 liters dunk å blandade själva....i butiken hittar jag inte det ju...nån som vet var man köper tex 5 liter ???
Citera
2023-03-22, 09:53
Medlem
Nattskattas avatar
mellan 1-3 gånger i veckan eller om det blivit fartränder i toaletten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto