2023-03-24, 10:33
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hehe jag är uppväxt i Danderyd och känner miljardärer och adliga. Så blanda inte ihop ditt med mitt liv.

Trots att du är född med silversked i mun så hamnade du på vischan i Lund... Grattis till framgångarna!
Citera
2023-03-24, 10:44
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ättiksprit är det absolut bästa..
Till just vad används ättikan? Toalettstolen i stället för stolrengöringsmedel?,Golvet?

Jag städar direkt om det kommer fartränder. Ibland fastar det ju ner under vattnet så man måste borsta och spola fler gånger. Att komma till en nedskitad stol är inte trevligt.
Sitter och kissar hemma.
Citera
2023-03-24, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Till just vad används ättikan? Toalettstolen i stället för stolrengöringsmedel?,Golvet?

Jag städar direkt om det kommer fartränder. Ibland fastar det ju ner under vattnet så man måste borsta och spola fler gånger. Att komma till en nedskitad stol är inte trevligt.
Sitter och kissar hemma.
Jo samma här...städerskerna använde det till allt nästan..en sprejflaska...väldigt effektivt..handfat toa dush. mm.
Citera
2023-03-24, 11:00
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Trots att du är född med silversked i mun så hamnade du på vischan i Lund... Grattis till framgångarna!
Dina erfarenheter av världen är tydligen Noll och Skåne har den största ansamlingen adliga och miljardärer i Sverige efter Stockholm.
Citera
2023-03-24, 11:09
Medlem
Rastapunxs avatar
I samband med morgonduschen duschas även toalett på både in och utsida och även golv så dagligen.
Grundlig rengöring vid behov ca. varannan vecka.
Citera
2023-03-27, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
I samband med morgonduschen duschas även toalett på både in och utsida och även golv så dagligen.
Grundlig rengöring vid behov ca. varannan vecka.

Vad menas med grundlig rengöring?
Citera
2023-03-27, 00:42
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Jag brukar hälla i toarent och vispa runt med borsten varje morgon oavsett hur det ser ut. Sedan har jag en sprayflaska med något bakteriedödande rengöringsmedel som jag sprayar med lite överallt på toastolen , det torkar jag bort med toapapper som jag sedan slänger i toan. Och så spolar jag.
Det tar en minut ungefär.
Om det blir smutsigt efter bajsning någon gång under dagen borstar jag bort det direkt, förstås

( Och nej jag torkar inte med samma papper på spolknappen som jag torkar toaringen med.)

Noggrannare toarengöring gör jag när jag skrubbar badkar, torkar golv och rensar golvbrunn och det sker inte lika ofta.

Exakt mina rutiner också. Dagligen. Större rengöring naturligtvis inte lika ofta. Man vill ju för fan inte ha en Trainspotting-mugg.
https://th.bing.com/th/id/OIP.ZiovOz...id=ImgDet&rs=1

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Värsta jag sett: var hos en adlig familj som bodde i det mest kända huset på Söder på Bellmansgatan. Deras toastol var bajsbrun HELA området under vattenytan. Så de var så fina att de aldrig tog i en toalettborste. Men det luktade ingenting, vattnet täckte det bruna. Jag fick blunda när jag pissade så det kom nog en del utanför på det adliga golvet.

Var det avföring under ytan eller bara avlagringar pga gamla vattenledningar (av järn?)? Om avföring borde det väl finnas ovanför vattenlinjen också?
Citera
2023-03-29, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Är du en kvinna?

Du får försöka att ta in informationen av min toalettrutin utan tanke på kön.

Man kan inte använda sitt kön som anledning till varför man tycker om att se och känna lukten av kiss och bajs i sitt badrum.

Jag tror att det har med personlighet att göra.
Citera
2023-03-29, 08:05
Medlem
Citat:
Du får försöka att ta in informationen av min toalettrutin utan tanke på kön.

Man kan inte använda sitt kön som anledning till varför man tycker om att se och känna lukten av kiss och bajs i sitt badrum.

Jag tror att det har med personlighet att göra.

Jag vet inte ja.. visst finns det pedanta män men att göra rent toan varje jävla dag är extremt. Miljöförstöring utan anledning. Och jag kan bara tänka mig att det skulle kunna vara en kvinna som skulle kunna göra något så ologiskt och egoistiskt.

Men.. man vet ju aldrig? =)
Citera
2023-03-29, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Jag vet inte ja.. visst finns det pedanta män men att göra rent toan varje jävla dag är extremt. Miljöförstöring utan anledning. Och jag kan bara tänka mig att det skulle kunna vara en kvinna som skulle kunna göra något så ologiskt och egoistiskt.

Men.. man vet ju aldrig? =)

Vad fint att du försöker få din smuts att verka miljövänlig.

Jag hade en pappa som var sådär äcklig. Han bajsade löst och smutsade ner hela toan. Sedan gick han därifrån utan att göra rent efter sig.
Det var inte förrän jag var tonåring som jag blev medveten om hur äckligt det var och hur pinsamt det var att våra besökare möttes av detta. Släkt och mina jämngamla kompisar.
Så jag började skrubba efter pappa. Jätteäckligt.
Men tänk alla år innan jag gjorde det. Hur alla släktingar måste ha tyckt att vi var äckliga.

Redan när jag var 13 kunde jag inte förstå hur en vuxen man kunde göra så där. Så du kan kanske tänka dig hur jag har noll förstående för det idag.
Jag tycker inte att det är charmigt eller bohemiskt eller kul när ni påstår att ni är miljövänliga ( det finns miljövänligt rengöringsmedel, eller använd inget alls-bara borsta )
Det är bara äckligt. Alla män är inte äckliga.
Citera
2023-03-29, 08:39
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Hur gör ni och hur ofta gör ni det?

Känns spontant som att kvinnor är bättre än män på detta och samtidigt lär ju män göra så att toaletten luktar värre än kvinnorna iom att de står upp när de pissar tex.

Gör ni även rent golvet runt om toaletten?

Hur luktar eran toalett egentligen?

När gjorde ni rent den senast i ätlighetens namn och hur gjorde ni?

Beskrivning, tack.

Jag sitter alltid ner och kissar samt skiter 😆

Spolar toaletten med duschen om jag skitit ordentligt.
Spolar hela toaletten en gång i veckan med duschen också.
Citera
2023-03-29, 08:40
Medlem
Citat:
Vad fint att du försöker få din smuts att verka miljövänlig.

Jag hade en pappa som var sådär äcklig. Han bajsade löst och smutsade ner hela toan. Sedan gick han därifrån utan att göra rent efter sig.
Det var inte förrän jag var tonåring som jag blev medveten om hur äckligt det var och hur pinsamt det var att våra besökare möttes av detta. Släkt och mina jämngamla kompisar.
Så jag började skrubba efter pappa. Jätteäckligt.
Men tänk alla år innan jag gjorde det. Hur alla släktingar måste ha tyckt att vi var äckliga.

Redan när jag var 13 kunde jag inte förstå hur en vuxen man kunde göra så där. Så du kan kanske tänka dig hur jag har noll förstående för det idag.
Jag tycker inte att det är charmigt eller bohemiskt eller kul när ni påstår att ni är miljövänliga ( det finns miljövänligt rengöringsmedel, eller använd inget alls-bara borsta )
Det är bara äckligt. Alla män är inte äckliga.

Folk överreagerar. Du skulle ha varit med förr när folk använde utedass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in