• 7
  • 8
2023-04-27, 06:41
Nån gång i veckan, lite oregelbundet men säg minst tre gånger i månaden? Då åker WC-ankan och torktrasan fram. Skulle det bli rejäl kebabdiarré vid något tillfälle så kör jag duschslangen och varmvatten direkt när det är nygjort och inte har torkat in.
Citera
2025-01-12, 15:34
Medlem
Jag brukar bara gnugga lite med borsten, utan något wc-rent och sådan skit som man prackas på i annonser.

Hur ofta kan variera, men jag skulle säga att det snittar en gång varannan månad, ibland var tredje. Jag sitter inte ner och pissar heller. Vilken mes till man gör egentligen det?
Citera
2025-01-12, 19:54
Bannlyst
Är ganska bra på att ta hand om badrummet. Det är så litet så jag brukar hälla ut Ajax över golvet, klafsa runt lite med moppen och sedan köra med duschen på golvet så får man med sig alla hårstrån. Golvbrunnen tar jag ca en gång i månaden. Golvet har jag inte speciellt tidsangivelse för. Bara när det ser ut att behövas.
Citera
2025-01-13, 20:33
Handfat och Toasits varje dag, golvet engång till 2 gång om veckan. Byta handdukarna 2 gång om veckan.

Dammsugar hela hemmet varannan dag eller vartredje, moppa 1 gång om veckan eller varannan vecka. Byta till nya disktrasa 1-2 gång om veckan (brukar ändå skylla den med ordentligt varmt vatten varje gång jag använder den, så jag vet att den är ren.

Byta strumpor och underkläder 1 gång om dagen, ibland 2 gång. Använder tandtråd varje dag.

Frågor på det ? Och nej, jag har inte OCD !

Juste, glömde att nämna att jag också byta till rena laken varannan vecka (ibland varje vecka). Det var vist allt 🤔
Senast redigerad av ZN1 2025-01-13 kl. 20:36.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in