2023-03-05, 08:36
  #817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
snart förstår även pk väst att us är krigshetsar och att ryss bara försvarar efter ukraina anfall faktiskt

I Ukraina ?
Det är Ryssland som startat anfallskriget och är i Ukraina för att ta över Ukrainas mark.

Inte en enda soldat från Nato eller annat EU-land (förutom enskilda individer som åkt dit själv). Nej, det är Ukraina som försvarar sig mot Ryssland.
Citera
2023-03-05, 09:06
  #818
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Ja – Putin stängde av gasen för att utpressa Västeuropa till att kapitulera till den ryska imperialismen – straffa honom – och det är vad vi gör.


Varför spränga ledningarna om ryssarna lika väl kan säga nejet o dra åt gaskranen?

President Biden finns dokumenterad när han skrävlar att USA kommer dtänga nordstream om det blir krig.
Reporten frågar hur? President Biden svarar. Vi kommer göra det…

Nordstream var ett samägt Ryskt og Europeiskt energiprojekt. En hel del tyder på att USA har begått en krigshandling inte bara mot Ryssland utan även mot Europa.

Ungern har en poäng. Det är bra om man går till botten med det hela. Är USA eller annat västland skyldiga så ska ansvar og skadestånd utbetalas. O då inte bara för själva ledningen utan även den ekonomiska skada detta har medfört för Europa.
Något som jag som aktieägare i Uniper ser fram mot.
Citera
2023-03-05, 09:28
  #819
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vad menar du?
Har du inte läst Hersch artikel?
Sverige gav ok till norrmännen och amerikanerna att spränga. Så Sverige är medskyldiga.

Och?
Citera
2023-03-05, 09:32
  #820
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Varför spränga ledningarna om ryssarna lika väl kan säga nejet o dra åt gaskranen?

President Biden finns dokumenterad när han skrävlar att USA kommer dtänga nordstream om det blir krig.
Reporten frågar hur? President Biden svarar. Vi kommer göra det…

Nordstream var ett samägt Ryskt og Europeiskt energiprojekt. En hel del tyder på att USA har begått en krigshandling inte bara mot Ryssland utan även mot Europa.

Ungern har en poäng. Det är bra om man går till botten med det hela. Är USA eller annat västland skyldiga så ska ansvar og skadestånd utbetalas. O då inte bara för själva ledningen utan även den ekonomiska skada detta har medfört för Europa.
Något som jag som aktieägare i Uniper ser fram mot.

Lol. Lycka till!
Citera
2023-03-05, 09:33
  #821
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balomousmd
Så det var ok att spränga den? Bara för att det var dina favoriter i USA? Idiot

Självklart. Det var oerhört bra att den sprängdes.
Citera
2023-03-05, 09:44
  #822
Medlem
Det är ju krig. Varför ska man låta ryssarna få in stålar via Nordstream? Spelar ingen roll hur det gick till.
Citera
2023-03-05, 10:15
  #823
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Dina uttalanden visar att Ryssland är skyldiga.
Hade Ryssland varit skyldiga hade vi vetat det nu, men så är det ju inte.
Citera
2023-03-05, 10:17
  #824
Medlem
Duerfs avatar
Det är uppenbart att det är Ryssland som sprängde Nordstream, för att slippa betala böter när de stängde av gasen till Tyskland.

Norge. Kom igen nu.
Citera
2023-03-05, 10:18
  #825
Avslutad
Det var 100% false flag för att vinna sympati för Ryssland.

Ungern kan ju lämna Nato om de misstänker USA och hellre sympatiserar med fuhrer Putin.
__________________
Senast redigerad av Neltet 2023-03-05 kl. 10:21.
Citera
2023-03-05, 10:23
  #826
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Det var 100% false flag för att vinna sympati för Ryssland.

Ungern kan ju lämna Nato om de hellre sympatiserar med fuhrer Putin.
Det enklaste är ju att offentliggöra utredningen som, om du har rätt, kommer fria nato och USA från misstankarna. Nu ser det ut som undersökningsresultaten hålls hemliga för att skydda USA ocn HATO. Men det är ju inte en uppvisning i lojalitet utan en brottsutredning. Skyldig ska hittas oavsett vem det är, det kan vara sverige och då ska vi ställas till svars. Men troligen är det USA
Citera
2023-03-05, 10:27
  #827
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Det är uppenbart att det är Ryssland som sprängde Nordstream, för att slippa betala böter när de stängde av gasen till Tyskland.

Norge. Kom igen nu.
Äntligen nån som fattat. Hur ser bötes avtalet ut föresten?
Citera
2023-03-05, 12:19
  #828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adaptor
Är det sant att Sverige bistått i en mörkläggning eller ännu värre varit delaktiga i själva genomförandet av sprängningen måste huvuden rulla och ansvar utkrävas.
Finns ingen tjänsteman/myndighetschef som har mandat att fatta sådana beslut som påverkar svensk ekonomi och civilsamhälle så starkt som sprängningarna av NordStream gjort. Inte ens självaste statsministern har detta mandat i fredstid.
Blir inte förvånad om så skett med hjälp av svensk personal. De flesta agerar i chefens anda och lyder order.

Tja, obehagligt värre hur svenska myndigheter agerar. Törs de inte annat? Tänker på hur man behandlade Assange också. Problemet är förstås att hur man än hade agerat hade man haft ändan bak. Antingen USA:s hämnd om man släppte ut utredningen, eller så hade man legitimerat ryssarnas hämnd. Men varför motsätter man sig att FN utreder? Och tycker man inte som Jeffrey Sachs att världen har rätt att veta sanningen. Oavsett konsekvenserna har man väl denna moraliska skyldighet. Det är bara att hoppas att man inte äventyrat allas vår säkerhet med att också ha varit delaktiga i sprängningen, men så ondskefulla tror jag inte man varit. Jag reagerade dock starkt på att Linde så snabbt gick ut med först att det var ryssarna gjort det. Han som sa det han var det......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in