Citat:
Ursprungligen postat av
Moentos
Ja – Putin stängde av gasen för att utpressa Västeuropa till att kapitulera till den ryska imperialismen – straffa honom – och det är vad vi gör.
Varför spränga ledningarna om ryssarna lika väl kan säga nejet o dra åt gaskranen?
President Biden finns dokumenterad när han skrävlar att USA kommer dtänga nordstream om det blir krig.
Reporten frågar hur? President Biden svarar. Vi kommer göra det…
Nordstream var ett samägt Ryskt og Europeiskt energiprojekt. En hel del tyder på att USA har begått en krigshandling inte bara mot Ryssland utan även mot Europa.
Ungern har en poäng. Det är bra om man går till botten med det hela. Är USA eller annat västland skyldiga så ska ansvar og skadestånd utbetalas. O då inte bara för själva ledningen utan även den ekonomiska skada detta har medfört för Europa.
Något som jag som aktieägare i Uniper ser fram mot.