2023-03-04, 17:13
  #757
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Du har rätt men borde lära dig att stava.

Ok, så vad är felstavat enligt dig?
Citera
2023-03-04, 17:13
  #758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Sverige har gjort en utredning och man vet förmodligen en hel del. Men med krigen i vår närhet och svenskt säkerhetsläge så är det nog bäst att inte avslöja vad vi vet. Det är ett sabotage mot krigförande land så Sverige håller sig utanför så gått det går. Vi kommer förmodligen få veta mer när kriget är över och rättsprocesserna är i gång.

Får jag fråga en ren formalitet, kan det låta som?

Det hände ju i Sveriges ekonomiska zon, men på internationellt vatten rent rättsligt.

Är det något som hindrar de drabbade Tyskland och Ryssland bedriva egna undersökningar och efterforskningar i detta läge på attentatsplatsen???
Citera
2023-03-04, 17:23
  #759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Konsekvenserna är ju att EU`s hela ekonomi förstörts.
Vill du inte veta vem som sprängde NS1 och NS2?
Hur menar du att hela EU:s ekonomi förstördes? Leveranserna via NS var ju redan avstängda innan sprängningen
Citera
2023-03-04, 17:24
  #760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det är mycket möjligt att USA gjorde ett krigsbrott för mycket här. Att de inte kommer undan som vanligt. Sverige har ingen anledning att skydda det sjunkande skeppet.

Jag sitter här och förundras över varför ryssarna inte redan hämnats på USA???

Sprängning av de ca 15 st Atlantkablarna för tel-data trafik mellan Europa och Nordamerika vore väl ett lämpligt mål!
Dessa kablar står för ca 99 % av trafiken, medan satteliter har ca 1 %!
Citera
2023-03-04, 17:26
  #761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Får jag fråga en ren formalitet, kan det låta som?

Det hände ju i Sveriges ekonomiska zon, men på internationellt vatten rent rättsligt.

Är det något som hindrar de drabbade Tyskland och Ryssland bedriva egna undersökningar och efterforskningar i detta läge på attentatsplatsen???
Förmodligen inte något. Men Sverige spärrade av platsen och har gjort en undersökning, vilket förmodligen betyder att man avlägsnat bevismaterial vilket gör efterföljande undersökningar tämligen meningslösa.
Citera
2023-03-04, 17:28
  #762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Jag sitter här och förundras över varför ryssarna inte redan hämnats på USA???

Sprängning av de ca 15 st Atlantkablarna för tel-data trafik mellan Europa och Nordamerika vore väl ett lämpligt mål!
Dessa kablar står för ca 99 % av trafiken, medan satteliter har ca 1 %!

Jag har också liknande funderingar, och de leder lätt till en annan forumdel. Varför reagerar inte Tyskland starkare?
Citera
2023-03-04, 17:29
  #763
Medlem
Är det sant att Sverige bistått i en mörkläggning eller ännu värre varit delaktiga i själva genomförandet av sprängningen måste huvuden rulla och ansvar utkrävas.
Finns ingen tjänsteman/myndighetschef som har mandat att fatta sådana beslut som påverkar svensk ekonomi och civilsamhälle så starkt som sprängningarna av NordStream gjort. Inte ens självaste statsministern har detta mandat i fredstid.
Blir inte förvånad om så skett med hjälp av svensk personal. De flesta agerar i chefens anda och lyder order.

Inte fan trodde fartygschefen på HMS Belos att han bröt mot internationell sjörätt när han förhindrade dykningar på Estonia ( ligger på internationellt vatten). Självaste statsministern och överbefälhavaren hade ju gett order om att hävda gravfriden.

Likväl tror nog de flesta att Sverige som nation skulle kunna hindra NordStream från att reparera skadorna på gasledningarna. Men se där… det går inte utan att bryta mot internationell sjörätt. Sverige äger inte vattnet/territoriet där gasledningen ligger.
Citera
2023-03-04, 17:35
  #764
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Jag sitter här och förundras över varför ryssarna inte redan hämnats på USA???

Sprängning av de ca 15 st Atlantkablarna för tel-data trafik mellan Europa och Nordamerika vore väl ett lämpligt mål!
Dessa kablar står för ca 99 % av trafiken, medan satteliter har ca 1 %!

- Statskupp mot en demokrati 2014 (Ukraina)
- Terrorattackerna mot Donbass, Odessa, mm.
- Beslagtar Riksbankstillgångar
- Beslagtar privata tillgångar
- Spränger infrastruktur

Ryssarna behöver ju inte göra något alls för att framstå som hjältar.
I hur många länder har väst plundrat och mördat de sista 200 åren?

Väst har tyvärr begått "självmål". Vem i he litar på ett enda västland efter det skedda?
(Bortsett från möjligtvis Ungern)

Den "mörka medeltiden 2.0" är över oss. Kommer ta 50+ år att reda ut denna sörja.
Citera
2023-03-04, 17:38
  #765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Orban visar återigen att han är Putins knähund, vem är förvånad?

medlem igår. hasha din ip så ser man var du står. SUCK
Citera
2023-03-04, 17:42
  #766
Medlem
Tråkigt att Ryssland är så dumma & korkade, och inte kan integrera med resten av världen. Utom att starta krig då. Trist för dom, det blir pisk och isolering...
Citera
2023-03-04, 17:47
  #767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
- Statskupp mot en demokrati 2014 (Ukraina)
- Terrorattackerna mot Donbass, Odessa, mm.
- Beslagtar Riksbankstillgångar
- Beslagtar privata tillgångar
- Spränger infrastruktur

Ryssarna behöver ju inte göra något alls för att framstå som hjältar.
I hur många länder har väst plundrat och mördat de sista 200 åren?

Väst har tyvärr begått "självmål". Vem i he litar på ett enda västland efter det skedda?
(Bortsett från möjligtvis Ungern)

Den "mörka medeltiden 2.0" är över oss. Kommer ta 50+ år att reda ut denna sörja.

Och sen att Fan själv skall sitta och utdöma böter på massor med milliarder för t.ex. Ericsson, för grejer i länder USA inte har med att göra!!!

Det man kan hoppas på är givetvis att Europa, Asien, Afrika, Sydamerika och Australien gör gemensam sak, och sparkar ut Satjävlarna i Washington, samt förbjuder all befattning med US skitdollar!
Citera
2023-03-04, 17:52
  #768
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Tråkigt att Ryssland är så dumma & korkade, och inte kan integrera med resten av världen. Utom att starta krig då. Trist för dom, det blir pisk och isolering...

Har du missat att 3 av världens 4 mäktigaste länder ser ut att bli bästa polare?

USA vs Ryssland, Kina och Indien.

Du verkar tro att Ryssland, Kina och Indien vill vara del av västs nuvarande Psykopatologiska styre?!

"Tråkigt att Ryssland är så dumma & korkade, och inte kan integrera med resten av världen."

Varför i he skulle de vilja vara med i "vaccinera" barn och Adrenochrome-klubben?
Och självmant integrera sig i "Borg kuben"
__________________
Senast redigerad av shoottheelks 2023-03-04 kl. 17:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in