2023-04-02, 02:33
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Stam mot Stam. Som det alltid har fungerat. Så du har rätt i det.

Vad vi ser är naturens sätt att reagera mot en onödig politiskt byggd sak som saknar egna meningsfulla förutsättningar att fungera. Fäkta eller fly. Än så länge kan svenskar hitta platser med mindre eller ingen jävla mångkultur. Själv har jag en hyresvärd som är PK på nätet, men som bara tar in vita/svenskar så fort en lägenhet blir ledig i huset. Givetvis är jag glad över det, men jag hatar hyckleriet. Huset har snabbt rensats på mångfald. Bland annat med ett förbud mot paraboler. Då får man bort många.
-
Tyvärr är hyckleriet extremt svenskt. Man vill inte ha konflikt och förmodligen kommer man att konvertera till Islam innan man säger att det är en vidrigt ideologi.
Citera
2023-04-02, 02:52
Medlem
Nej
Citera
2023-04-02, 03:07
Medlem
Accepterar är nog inte rätt ord för det som skett är oacceptabelt men det enda man kan göra är att flytta från landet och de äckliga såsse-röstande svennarna och glädja sig över att deras tillvaro bara blir sämre och sämre. Värdelöst äckligt folk som röstar för sån skit och samtidigt i sin enfaldiga gruppmentalitet hoppar på varenda tänkande människa som ifrågasätter vad som egentligen sker. Inte ens nu förstår majoriteten verkar det som och de dumma feministfittorna till svenska kvinnor fortsätter att rösta på de rödgröna. Hoppas de kulturberikas
Citera
2023-04-02, 03:34
Nej men vad ska man göra?
Citera
2023-04-02, 04:45
Medlem
Svenne accepterar det utan problem! Dom accepterar att betala dyr skatt och inte få någonting för det. Kass skola,sjukvård,polis,äldreomsorg, en post som kommer 2-3ggr/veckan,

Svenne bara accepterar och bugar. Det är ju så bra i sverige!!!
Citera
2023-04-02, 23:50
Ingen accepterar det när det kommer till kritan. Då vet man vad som är vad och vad människan alltid har strävat efter.

Jag brukar då och då läsa inne på Kristianstadsbladet eftersom jag spenderade mycket tid i staden när jag var yngre och vill veta som händer med den.

Nu ser jag en låst artikel; men den inledande texten är viktig, som lyder:
Polis: ”Vi måste arbeta mot individualiseringen”

Frågan om varför det är mycket kriminalitet i vårt närområde är stor, anser polis Olof Göransson.
Enligt honom är det samma mekanismer som styr vare sig det är i Östra Göinge eller i Malmö.
– Det som hänt, tror jag, är att vi som människor kommit längre ifrån varandra. Vi måste arbeta mot individualiseringen i samhället.

Orden polismannen söker är gemenskap och tillit, i saker man delar undermedvetet och osagt. Sådant som inte kan eller behöver ingå i en jävla skolplan.
Någonting som naturligt går förlorat i en mångkultur och med lågempatiska folkgrupper där det är invant att den som tar makten genom värst våld är den som får den. Och i Sverige behöver de inte bry sig om historia eller vilka band de klipper i och med att de saknar detta och det enda bandet är att vara en invandrare som gnäller om att vara det eller jobba för sin kulturs utbredning, alternativt vara gängkriminell med samma princip i botten att man kan orsaka kaos med egna regler för det saknas genuina band till områdena man kommer från. Till och med den italienska maffian i USA hade mer mål för sina områden när den väl kom till makt. Kriminella babbar i Sverige är enbart av ondo. Ett främmande djur.

Individen och gruppen hör ihop.
Artikeln belyser så, utan att förstå det, detaljerna som i grunden är ett fungerande och harmoniskt Sverige.
Senast redigerad av GenesisP 2023-04-03 kl. 00:27.
Citera
2023-04-10, 00:33
Medlem
-GGs avatar
"Mångkultur" räcker inte. Det är för politiskt för att kunna stå på egna ben.

Bryter man ner det till mer reella mått, så förlorar alla vita länder på U-landsinvandring.

*Demografi/Etnicitet
*Ekonomi
*Kultur
*Brottslighet
*Rent mänskliga faktorer och preferenser
*Psykologiska aspekter

Så klarar inte politiken av att hålla detta uppe för tillfredsställelse.

Inget folk tjänar på att man släpper in en massa av "andra" som gör saker och ting till "annat" förr eller senare. Vilket knappast behöver ges en förklaring eller kräver vidare argumentation. I grunden vill en folkgrupp bestämma över sig själv och ha lagar/synsätt som gynnar dem och olika kulturella traditioner. För mig är det självklart att jag kommer att värdera invandrarna ur ett "sämre"-perspektiv eftersom jag inte har något gemensamt med dem eller önskar att leva som de gör. Detta kommer också närmare i en mångkultur; att man utvärderar varandra mer hätskt och kulturen tar sig upp till en annan nivå av relevans.

Om det förhöll sig så simpelt att kulturer influerar varandra som kors och tvärs att vem som helst kan skapa vad som helst, hade man kunnat vänta ut tills svenskarna på egen hand tog till sig somalisk kultur eller islam som till dess att islamisk lag gällde. Men det inser nog många att så blir det inte, och att det är andra som har den kulturen i att de skapat den med det etniska gruppen som bas.

Mångkulturen har faktiskt tvingat aktörerna att förneka vanliga känslor och börja att ge sig på människan, som t ex att det är ingenting konstigt med att en svensk föredrar en svensk läkare eller att bo svenskt, men som i mångkulturen blir en rasistisk handling och ett klandervärt val. Vad fan håller man då på med?!
Senast redigerad av -GG 2023-04-10 kl. 00:45.
Citera
2023-04-10, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Ja lätt, oavsett är det för sent. Så bara för er att gilla läget

Det går inte att få det ogjort. Sverige är förstört även ”svensken” är förstörd. Dagens unga är inte som vi ”äldre”. Jag är 56 år född 1967.

Jag kan jämföra min barndom ungdom och vuxenliv. Det är ett ett annat Sverige i dag. Svensken är också en annan. åsikterna är också andra.

Vi som ser förfallet och hur moralen försämrats gråter. Vi inser att Sverige som vi känner det kommer att förändras totalt.

Jag avskyr Sverige idag. Jag avskyr svenskarnas naivitet och dumhet.

Det finns inget vi kan göra.

Om några årtionden kommer svensken att vakna. Då inser de att vi kritiker hade rätt.
Citera
2023-04-10, 02:09
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Det har kommit så ofantligt många migranter till Sverige från länder vars kultur är så långt ifrån våran som det bara går. Oftast ser man fler utomnordiska människor på gatan än svenskar och det får mig att sakna den gamla goda tiden och tänka "vad fan hände?"

Det har kommit så sinnessjukt många från till exempel Afrika att hoppet om att få återgå till ett etniskt homogent Sverige känns dödsdömt. Jag har inget emot att ha vissa invandrare här, jag har i tonåren haft en bästa vän från Iran och när jag var ännu yngre så var min närmsta vän från Libanon så det är inte det att jag är helt främmande för invandrare men det har ju spårat ur fullständigt. Brotten skenar och det drabbar numera alla oavsett ålder och samhällsklass. Det är ett fullskaligt inbördeskrig i Sverige men det händer liksom ingenting. Folk har vant sig.

Invandrarna är så många nu att dom inte ens vill integreras. Dom bor ju i områden där alla talar deras språk, där det finns moskéer och där man kan strosa runt på gatorna hela dagarna och få mer pengar i månaden än vissa som jobbar heltid. Ett paradis för dessa människor medan vi sliter röven av oss för att försörja deras uppehälle.

Vi har fått en ny regering nu och enligt Åkesson själv så är det i princip deras invandrings- och kriminalpolitik som nu råder. Ändå så har man under januari och februari beviljat ca 10.200 medborgarskap till utomeuropéer. Sverigedemokraterna är enbart för frivillig återvandring där man planerar att ge miljonbelopp till den som återvandrar och hur effektivt det är återstår att se.

Jag kan dock inte se att tillräckligt många kommer återvandra för att få det här landet på fötter igen, eller att återgå till det framgångsland som det en gång varit. Sverige har varit ett av världens bästa och tryggaste länder, ett föredöme för omvärlden. Nu är det ett skräckexempel. SD och regeringen säger sig vilja skärpa massa straff och göra det svårt att vara kriminell i Sverige men vi kommer ändå att vara ett mångkulturellt land, även om brottsligheten sjunker något.

Blev mycket text men frågan är som rubriken säger, har eller kommer ni acceptera att Sverige är och förblir ett mångkulturellt land? Även om brottsligheten mot förmodan skulle minska med typ hälften? Inget parti i riksdagen förespråkar massåtervandring så jag antar att dom flesta av er har accepterat det faktumet att Sverige numera är ett mångkulturellt land?

Förutom brottslighet så har vi massor av andra problem kopplat till mångkulturalismen såsom återkommande kulturkrockar, inskränkningar av yttrandefriheten till förmån för muslimer, vårdköer, bostadsbrist, stor arbetslöshet bland invandrare där vi måste betala deras lyxiga bidrag osv.

Accepterar ni detta? Om inte, vad gör ni åt det? Vad kan vi göra?

Det som nu sker och händer har absolut inget alls att göra med hudfärg.
Utan precis och som du också skriver så är det frivilligt för var och en att upprätta moral eller detta inte.
Citera
2023-04-10, 09:37
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Jodå men det lär, som du säger, bli dyrt. Vi behöver bara förpacka det på ett smart sätt, typ "rekonstruktionsbidrag" som vi säger handlar om att bygga upp deras hemländer. Vi drar in alla bidrag för alla invandrare och sedan säger vi samtidigt att var och en får 500 000 rakt in på kontot när vi kan verifiera att dessa befinner sig i hemlandet. Därefter stänger vi gränsen. De få som är kvar kan vi nog hantera och det är ju inte så jävla hemskt att ha ett par Tareq Taylor (även om han är sämst) och indiska programmerare etc i landet. Perfekt sätt att sålla agn från vete.
Finns absolut inga pengar till något sådant. Ladorna är tomma. Politikerna bara låtsas att ladorna är fulla för att få röster.
Citera
2023-04-11, 06:57
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
Det går inte att få det ogjort. Sverige är förstört även ”svensken” är förstörd. Dagens unga är inte som vi ”äldre”. Jag är 56 år född 1967.

Jag kan jämföra min barndom ungdom och vuxenliv. Det är ett ett annat Sverige i dag. Svensken är också en annan. åsikterna är också andra.

Vi som ser förfallet och hur moralen försämrats gråter. Vi inser att Sverige som vi känner det kommer att förändras totalt.

Jag avskyr Sverige idag. Jag avskyr svenskarnas naivitet och dumhet.

Det finns inget vi kan göra.

Om några årtionden kommer svensken att vakna. Då inser de att vi kritiker hade rätt.

Jo, jag kan hålla med dig.

Sverige är från erfarenhet och beröringar. Men med den universella moral som prackas på oss blir mångkulturen en tyranni och inte en erfarenhet som ska göras ogjord. Därför är invandringen så farlig.
Den kommer med en krigsförklaring även om det aldrig uttalas.

Förändring tidigare har inte varit lika med "förändringen" i dag. Det är inte jämförbart när fegheten nu försvarar det med att förändring oundvikligen sker.

När jag pratar med svenskar i din ålder, märker jag hos många en helt annan svensk.
Förra veckan hade jag en konversation med en herre på 65 år. Han var inte glad, kan jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in