2023-03-11, 07:31
Medlem
Inget land i världen har under modern tid kunnat kasta ut (eller döda) en stor folkgrupp som bor inom landets gränser. Inget land utom Tyskland på 1930-talet. Och Tyskland fick betala ett högt pris för sitt folkmord. Tyskland blev sönderbombat och hade fortfarande kunnat vara ett ganska fattigt och nedgånget land, om inte USA hade pumpat in jättestora pengar i dåvarande Västtyskland genom Marshallhjälpen.

Det går inte att bli av med invandrarna, det måste vi acceptera. Men risken för ett framtida inbördeskrig ökar när vi har så extremt många muslimer i Sverige, det måste vi också inse.
Citera
2023-03-11, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Det har kommit så ofantligt många migranter till Sverige från länder vars kultur är så långt ifrån våran som det bara går. Oftast ser man fler utomnordiska människor på gatan än svenskar och det får mig att sakna den gamla goda tiden och tänka "vad fan hände?"

Det har kommit så sinnessjukt många från till exempel Afrika att hoppet om att få återgå till ett etniskt homogent Sverige känns dödsdömt. Jag har inget emot att ha vissa invandrare här, jag har i tonåren haft en bästa vän från Iran och när jag var ännu yngre så var min närmsta vän från Libanon så det är inte det att jag är helt främmande för invandrare men det har ju spårat ur fullständigt. Brotten skenar och det drabbar numera alla oavsett ålder och samhällsklass. Det är ett fullskaligt inbördeskrig i Sverige men det händer liksom ingenting. Folk har vant sig.

Invandrarna är så många nu att dom inte ens vill integreras. Dom bor ju i områden där alla talar deras språk, där det finns moskéer och där man kan strosa runt på gatorna hela dagarna och få mer pengar i månaden än vissa som jobbar heltid. Ett paradis för dessa människor medan vi sliter röven av oss för att försörja deras uppehälle.

Vi har fått en ny regering nu och enligt Åkesson själv så är det i princip deras invandrings- och kriminalpolitik som nu råder. Ändå så har man under januari och februari beviljat ca 10.200 medborgarskap till utomeuropéer. Sverigedemokraterna är enbart för frivillig återvandring där man planerar att ge miljonbelopp till den som återvandrar och hur effektivt det är återstår att se.

Jag kan dock inte se att tillräckligt många kommer återvandra för att få det här landet på fötter igen, eller att återgå till det framgångsland som det en gång varit. Sverige har varit ett av världens bästa och tryggaste länder, ett föredöme för omvärlden. Nu är det ett skräckexempel. SD och regeringen säger sig vilja skärpa massa straff och göra det svårt att vara kriminell i Sverige men vi kommer ändå att vara ett mångkulturellt land, även om brottsligheten sjunker något.

Blev mycket text men frågan är som rubriken säger, har eller kommer ni acceptera att Sverige är och förblir ett mångkulturellt land? Även om brottsligheten mot förmodan skulle minska med typ hälften? Inget parti i riksdagen förespråkar massåtervandring så jag antar att dom flesta av er har accepterat det faktumet att Sverige numera är ett mångkulturellt land?

Förutom brottslighet så har vi massor av andra problem kopplat till mångkulturalismen såsom återkommande kulturkrockar, inskränkningar av yttrandefriheten till förmån för muslimer, vårdköer, bostadsbrist, stor arbetslöshet bland invandrare där vi måste betala deras lyxiga bidrag osv.

Accepterar ni detta? Om inte, vad gör ni åt det? Vad kan vi göra?

Det är mycket lättare att förstöra än att bygga upp. De kommer alltid att finnas destruktiva personer. De "vann" och har tillåtits förstöra för alla ... så är det.
Citera
2023-03-11, 07:37
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Inget land i världen har under modern tid kunnat kasta ut (eller döda) en stor folkgrupp som bor inom landets gränser. Inget land utom Tyskland på 1930-talet. Och Tyskland fick betala ett högt pris för sitt folkmord. Tyskland blev sönderbombat och hade fortfarande kunnat vara ett ganska fattigt och nedgånget land, om inte USA hade pumpat in jättestora pengar i dåvarande Västtyskland genom Marshallhjälpen.

Det går inte att bli av med invandrarna, det måste vi acceptera. Men risken för ett framtida inbördeskrig ökar när vi har så extremt många muslimer i Sverige, det måste vi också inse.
Jodå men det lär, som du säger, bli dyrt. Vi behöver bara förpacka det på ett smart sätt, typ "rekonstruktionsbidrag" som vi säger handlar om att bygga upp deras hemländer. Vi drar in alla bidrag för alla invandrare och sedan säger vi samtidigt att var och en får 500 000 rakt in på kontot när vi kan verifiera att dessa befinner sig i hemlandet. Därefter stänger vi gränsen. De få som är kvar kan vi nog hantera och det är ju inte så jävla hemskt att ha ett par Tareq Taylor (även om han är sämst) och indiska programmerare etc i landet. Perfekt sätt att sålla agn från vete.
Senast redigerad av ENTP 2023-03-11 kl. 07:44.
Citera
2023-03-11, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Det har kommit så ofantligt många migranter till Sverige från länder vars kultur är så långt ifrån våran som det bara går. Oftast ser man fler utomnordiska människor på gatan än svenskar och det får mig att sakna den gamla goda tiden och tänka "vad fan hände?"

Det har kommit så sinnessjukt många från till exempel Afrika att hoppet om att få återgå till ett etniskt homogent Sverige känns dödsdömt. Jag har inget emot att ha vissa invandrare här, jag har i tonåren haft en bästa vän från Iran och när jag var ännu yngre så var min närmsta vän från Libanon så det är inte det att jag är helt främmande för invandrare men det har ju spårat ur fullständigt. Brotten skenar och det drabbar numera alla oavsett ålder och samhällsklass. Det är ett fullskaligt inbördeskrig i Sverige men det händer liksom ingenting. Folk har vant sig.

Invandrarna är så många nu att dom inte ens vill integreras. Dom bor ju i områden där alla talar deras språk, där det finns moskéer och där man kan strosa runt på gatorna hela dagarna och få mer pengar i månaden än vissa som jobbar heltid. Ett paradis för dessa människor medan vi sliter röven av oss för att försörja deras uppehälle.

Vi har fått en ny regering nu och enligt Åkesson själv så är det i princip deras invandrings- och kriminalpolitik som nu råder. Ändå så har man under januari och februari beviljat ca 10.200 medborgarskap till utomeuropéer. Sverigedemokraterna är enbart för frivillig återvandring där man planerar att ge miljonbelopp till den som återvandrar och hur effektivt det är återstår att se.

Jag kan dock inte se att tillräckligt många kommer återvandra för att få det här landet på fötter igen, eller att återgå till det framgångsland som det en gång varit. Sverige har varit ett av världens bästa och tryggaste länder, ett föredöme för omvärlden. Nu är det ett skräckexempel. SD och regeringen säger sig vilja skärpa massa straff och göra det svårt att vara kriminell i Sverige men vi kommer ändå att vara ett mångkulturellt land, även om brottsligheten sjunker något.

Blev mycket text men frågan är som rubriken säger, har eller kommer ni acceptera att Sverige är och förblir ett mångkulturellt land? Även om brottsligheten mot förmodan skulle minska med typ hälften? Inget parti i riksdagen förespråkar massåtervandring så jag antar att dom flesta av er har accepterat det faktumet att Sverige numera är ett mångkulturellt land?

Förutom brottslighet så har vi massor av andra problem kopplat till mångkulturalismen såsom återkommande kulturkrockar, inskränkningar av yttrandefriheten till förmån för muslimer, vårdköer, bostadsbrist, stor arbetslöshet bland invandrare där vi måste betala deras lyxiga bidrag osv.

Accepterar ni detta? Om inte, vad gör ni åt det? Vad kan vi göra?

Börja med att införa arbetstvång för att få bidrag och sänk bidragen kraftig. Många reser hem igen.

Återkalla även medborgarskapen för alla som ljög för att få asyl och uppehållstillstånd i Sverige.

1 miljoner som inte jobbar och bara lever på bidrag tvingas åka tillbaka till sina hemländer. De åker på semester där så finns inga problem med detta.
Citera
2023-03-11, 07:49
Medlem
Sverige kommer inte att förbli ett mångkulturellt land. Muslimerna kommer ju att ta över på sikt. Det måste väl alla ändå förstå?

Den vita rasen kommer också försvinna på sikt. Ironiskt nog förintade av sig själva. Genom att släppa upp svarta som ett fullgott alternativ till vita kvinnor.

För den som inte är blind pågår sen flera år en degradering av den vita mannen och kvinnor kommer alltid välja de män som står högst i rang. Vita barn växer idag upp med att svarta har företräde, att svart är någonting man ska vara stolt över, att vita har en skuld och bör känna skam.

Ja ni kan väl själva räkna ut framtiden.
Citera
2023-03-11, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Ja, vi drog en vinstlott. Men våra föräldrar och farföräldrar fick jobba ihop det välstånd vi ser idag. Sverige var bara ett drygt sekel sedan ett fattigt land i en ogästvänlig del av världen. Men de jobbade hårt, kompromissade bort snabba lösningar för långsiktiga och kunde på det sättet lämna ett bättre land ifrån sig till sina oss, sina barn och barnbarn. Och nu håller vi på att förslösa vår arvslott utan att ta hänsyn till vad vi lämnar bakom oss till våra barn och barnbarn.

Vi har en moraliskt plikt mot alla de generationer svenskar som slitit i skog och mark att på bästa sätt förvalta det de lämnade bakom sig och mot alla de hundratusentals svenska män som med vapen i hand kämpat för att bevara Sverige som nation.

Om vi följer ditt resonemang kan plötsligt alla form av invasion och kolonisation försvaras, är det verkligen vad du menar?
I början på 1900-talet började man bygga det som skulle bli ett modernt land, med stark gemenskap, välfärd och framtidstro. Nästa generation förvaltade på ett bra sätt det som byggts upp. Nästa generation…..
Man säger ibland om familjeföretag som går i konkurs efter att grundaren lämnat över. Förvära, förvalta, fördärva. Det är nog det som hänt vårt land. Vi var inte så bra på att förvalta vårt arv, vi får skylla oss själva.
Det är nog våra barnbarn som får börja bygga igen, jag tror på våra barnbarn.
Citera
2023-03-11, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Nej det tror jag inte. Vi har misslyckat med integrationen. Det är politikernas fel. De har skapat ett samhälle med enormt utanförskap, där personerna som kommer hit hamnar i förorter med alla odds emot sig.
Ni har verkligen inte full koll, tvärtom. Ni är populister som tror att ett parti ska kunna göra skillnad. SD är som alla andra partier, inget kommer att förändas. Er tro på SD är sjukt naiv.

Många som kommer till Sverige saknar helt möjligheter för att få ett jobb här och många vill inte jobba.

Med Sveriges höga bidrag och där det mesta är gratis så vill många inte jobba så klart. Svenska behöver de inte lära sig heller.

Lösningen på kort sikt är sänkta bidrag och göra det mycket svårare att bli svensk medborgare.

Lösningen på längre sikt är att börja dra in medborgarskapet för de som missbrukat sin tid i Sverige. Börja med gängkriminella och deras familjer.

Sista steget är att återkalla uppehållstillstånd för de som ljugit sig till det. Kan man semestra i landet man ”flytt” ifrån är man ingen flykting och man har missbrukat asylrätten.

Enkla åtgärder som skulle få stor effekt.
Citera
2023-03-11, 08:09
Medlem
England fick lämna daltföreningen EU det som blev Brexit, därför tror jag att de andra länderna också vill göra samma sak och då är det politikernas skyldighet att undersöka den saken Då måste det ju också gå att lämna Chengen som inte en enda av ländernas egna riktiga medborgare bett om. Dessutom vill nog majoriteten av europas riktiga medborgare få tillbaks Visumsystemet där varje land tillåts välja vilka som får turistvisum och visum för att behövda experter skall kunna installera köpta produkter sen tvingas ut ur landet. Lycksökarna och bidragsturisterna får således inga visum för dom kommer inte hit för att semestra för egna pengar eller att deras expertutbildningar behövs i landet.

När nu pandemierna avlöser varandra så är det viktigt att samtliga länder från andra kontinenter totalförbjuds resa utanför sina länder och till Europa och USA, då först kan vi bli av med dödliga smittorna. Sen fortsätter man med stängda gränser för lycksökarna och bidragsturisterna att ta sig till andra länder där dom bara är ute efter bättre ekonomiska förutsättningar och lyxlägenheter.
Dom länderna får göra det europeiska och scandinaviska länderna gör, ta hand om sina egna problem för dom är själv orsaken till problem och det måste vara deras egna gränspoliser som hindrar dom, inte mottagarländerna som inte har ett dugg med problemen att göra.
Citera
2023-03-11, 08:15
Medlem
sliskets avatar
Föredrar att inte bo i Sverige. Sverige är förstört för all framtid och kommer aldrig att återgå till sin forna glans tyvärr de som kan kommer att dra de som stannar kommer att bli förtryckta och politiskt förföljda om man vägrar acceptera folkmordet och välkomna nyadeln med öppna armar.
Citera
2023-03-11, 08:20
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Där fick jag så jag teg haha. Vill bara få er att inse att det är kört för er. Så ni kan återgå till era liv och sluta vara så bittra. Försöker bara hjälpa er. Skriv något snällt istället

Skräp.
Citera
2023-03-11, 08:21
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Sverige kommer inte att förbli ett mångkulturellt land. Muslimerna kommer ju att ta över på sikt. Det måste väl alla ändå förstå?

Den vita rasen kommer också försvinna på sikt. Ironiskt nog förintade av sig själva. Genom att släppa upp svarta som ett fullgott alternativ till vita kvinnor.

För den som inte är blind pågår sen flera år en degradering av den vita mannen och kvinnor kommer alltid välja de män som står högst i rang. Vita barn växer idag upp med att svarta har företräde, att svart är någonting man ska vara stolt över, att vita har en skuld och bör känna skam.

Ja ni kan väl själva räkna ut framtiden.

Är det din våta dröm att få muslimkuk i tvåan.
Citera
2023-03-11, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Är det din våta dröm att få muslimkuk i tvåan.

Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in