2023-03-10, 23:27
Medlem
GubbenILaddans avatar
Det har kommit så ofantligt många migranter till Sverige från länder vars kultur är så långt ifrån våran som det bara går. Oftast ser man fler utomnordiska människor på gatan än svenskar och det får mig att sakna den gamla goda tiden och tänka "vad fan hände?"

Det har kommit så sinnessjukt många från till exempel Afrika att hoppet om att få återgå till ett etniskt homogent Sverige känns dödsdömt. Jag har inget emot att ha vissa invandrare här, jag har i tonåren haft en bästa vän från Iran och när jag var ännu yngre så var min närmsta vän från Libanon så det är inte det att jag är helt främmande för invandrare men det har ju spårat ur fullständigt. Brotten skenar och det drabbar numera alla oavsett ålder och samhällsklass. Det är ett fullskaligt inbördeskrig i Sverige men det händer liksom ingenting. Folk har vant sig.

Invandrarna är så många nu att dom inte ens vill integreras. Dom bor ju i områden där alla talar deras språk, där det finns moskéer och där man kan strosa runt på gatorna hela dagarna och få mer pengar i månaden än vissa som jobbar heltid. Ett paradis för dessa människor medan vi sliter röven av oss för att försörja deras uppehälle.

Vi har fått en ny regering nu och enligt Åkesson själv så är det i princip deras invandrings- och kriminalpolitik som nu råder. Ändå så har man under januari och februari beviljat ca 10.200 medborgarskap till utomeuropéer. Sverigedemokraterna är enbart för frivillig återvandring där man planerar att ge miljonbelopp till den som återvandrar och hur effektivt det är återstår att se.

Jag kan dock inte se att tillräckligt många kommer återvandra för att få det här landet på fötter igen, eller att återgå till det framgångsland som det en gång varit. Sverige har varit ett av världens bästa och tryggaste länder, ett föredöme för omvärlden. Nu är det ett skräckexempel. SD och regeringen säger sig vilja skärpa massa straff och göra det svårt att vara kriminell i Sverige men vi kommer ändå att vara ett mångkulturellt land, även om brottsligheten sjunker något.

Blev mycket text men frågan är som rubriken säger, har eller kommer ni acceptera att Sverige är och förblir ett mångkulturellt land? Även om brottsligheten mot förmodan skulle minska med typ hälften? Inget parti i riksdagen förespråkar massåtervandring så jag antar att dom flesta av er har accepterat det faktumet att Sverige numera är ett mångkulturellt land?

Förutom brottslighet så har vi massor av andra problem kopplat till mångkulturalismen såsom återkommande kulturkrockar, inskränkningar av yttrandefriheten till förmån för muslimer, vårdköer, bostadsbrist, stor arbetslöshet bland invandrare där vi måste betala deras lyxiga bidrag osv.

Accepterar ni detta? Om inte, vad gör ni åt det? Vad kan vi göra?
Citera
2023-03-10, 23:33
Medlem
olasvenssons avatar
Jag växte upp i ett Sverige på 70-talet när Sverige var ett vitt och tryggt land. Självklart ska vi tillbaka dit. Det gäller bara att få bort gammelmedia och få dit bra partier i riksdagen som vill Sverige väl för att Sverige ska vända till det bättre.
Citera
2023-03-10, 23:35
Medlem
qvarne2s avatar
Etniskt homogent Sverige kan du bara glömma. Isåfall 100% bruna. Detta har pågått sedan 80 talet. Finns absolut inget att göra åt saken speciellt i nte gnälla på fb. Eller tänkte du dra en Breivik eller ?
Citera
2023-03-10, 23:43
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Etniskt homogent Sverige kan du bara glömma. Isåfall 100% bruna. Detta har pågått sedan 80 talet. Finns absolut inget att göra åt saken speciellt i nte gnälla på fb. Eller tänkte du dra en Breivik eller ?
Går inte göra så särskilt mycket mer än att strypa importen och hoppas på det bästa. Breivik mördade en massa vita snorungar på sommarkollo. Visst, de var sossar men vad fan...

Accepterar det? Nej aldrig så länge jag lever! Så länge något är fel skall det aldrig accepteras.
Citera
2023-03-10, 23:45
Medlem
Sam.Boyds avatar
En sak är säker. Historiker kommer gotta sig i den Svenska undergångshistorien i århundraden.
Från fattigt bondeland till futuristiskt föregångsland, o sedan en egenvald resa till U-land.

Upplösningen har gått fort, men tillräckligt för att folk ska vänja sig.
Nya skjutningar o bombdåd varje dag. Har det inte alltid varit såhär?
Allt högre skatt, allt mindre välfärd till de som arbetar o betalar.
Citera
2023-03-10, 23:53
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Det tog några hundra år att slänga ut danerna när de invaderade oss, men de kom ju inte längre upp än Dalarna. Dagens invasion har har spridit sig ända upp till Kiruna.

Historiskt sett hade det nog varit bättre för oss om Dansken tagit vårt land då, de är ju ändå våra släktingar som bor några km över sundet bara. De har en bättre politik överlag än vi.

Araberna, Afghanerna och Afrikanerna som nu invaderar har vi inget gemensamt med.
Citera
2023-03-10, 23:59
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Jag har varit utomlands några gånger i mitt liv. De flesta länder jag besökt har varit mångkulturella mer eller mindre. Någon kanske har missat att det är ganska enkelt att ta sig väldigt långa sträckor så här 2023.
Citera
2023-03-11, 00:05
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Jag har varit utomlands några gånger i mitt liv. De flesta länder jag besökt har varit mångkulturella mer eller mindre. Någon kanske har missat att det är ganska enkelt att ta sig väldigt långa sträckor så här 2023.
Har en känsla av att du är mycket yngre än jag. Behöver bara jämföra när jag besökte Stockholm på 70-80talet och nu, det är en jävla skillnad kan jag säga och det är inte till det bättre. Samma kan jag säga om London, Köpenhamn, Barcelona och Berlin. Skulle tro det är samma med Paris.. men inte varit dit.

Mångkulturen har förstört väldigt mycket och dragit med sig en inflammatorisk kriminalitet som ökar för varje månad.
Citera
2023-03-11, 00:25
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenILaddan
Det har kommit så ofantligt många migranter till Sverige från länder vars kultur är så långt ifrån våran som det bara går. Oftast ser man fler utomnordiska människor på gatan än svenskar och det får mig att sakna den gamla goda tiden och tänka "vad fan hände?"
Jag mår skit över utvecklingen. Och det handlar inte om rasism, en sådan skulle ha visat sig betydligt tidigare i mitt liv. Istället handlar det om att jag förlorat det enda hemland jag kunnat kalla mitt eget. Jag känner inte längre någon samhörighet med samhället. Med andra etniska svenskar - absolut. Men ju mindre andel som dessa utgör av samhället desto mindre betyder samhället och dess institutioner för mig.

Det är så jävla tragiskt att landets politiker på några få årtionden kunnat genomföra ett folkmord utan att någon reagerat. Det svenska folket har förintats inför våra ögon.
Citera
2023-03-11, 00:37
Bannlyst
Anledningen till att Sverige ser ut som det gör i dag beror på att Hitler förlorade kriget. Fienden vann och vill förgöra oss till varje pris.
Citera
2023-03-11, 00:49
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grinpitta
Anledningen till att Sverige ser ut som det gör i dag beror på att Hitler förlorade kriget. Fienden vann och vill förgöra oss till varje pris.

Jaaa… kanske är enda vägen att fortsätta där Adolf slutade… ”den slutgiltiga lösningen”
Citera
2023-03-11, 00:59
Medlem
Ja lätt, oavsett är det för sent. Så bara för er att gilla läget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här