Citat:
Ursprungligen postat av Adore
Pengar! Kan det inte vara så att UT märkte att det var fint med pengar och därför började förneka att dom var högerextrema? Är det på friday evning som dom säger "This is to the skinheads and our friends bla bla ...?
"Dis is for de skinheds - ar frends" säger han väl, i en av de mest patetiska "oi"-låtarna jag hört. Fan vad vi garvade åt den där kalkon-ep:n på 80-talet. Dels as-dåliga versioner av gamla nationalhymner, och så den subkulturella flirten med "de skinheds".
Jag skiter faktiskt i om de fick 1 500:- eller 500 000, låter man sig sponsras av ett fascistparti, har en trummis som är gammal NRP:are och gör pajasversioner av nationalsången får man finna sig i att kopplas ihop med fasciströrelsen. Och då spelas man inte i radio, oavsett om man säljer 100 000 ex av plattan. Thörnbloms raseriutbrott på det där videoklippet var såklart mycket välkommet, men flera år för sent.
Sen kan jag hålla med om att UT gjort en del höjdarlåtar, och jag tackar den moderna tekniken som låter mig njuta av dem och annat ultrahöger-relaterat utan att betala ett öre till upphovsmännen.