2006-07-23, 01:25
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Har de någon "best of" man kan ladda ner?

Nej, men skivan För Fäderneslandet kan nog betraktas som 'best of'.
Iaf enligt min åsikt, men jag tror knappast att jag är ensam om den.
Citera
2006-07-23, 01:56
Medlem
yihaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Oj då, glömmde bort denna tråden helt men jag såg att bfj redan hade svarat på frågan.

Inte ett helt obegripligt rekord heller, de gör förbaskat bra musik (eller rättare sagt gjorde, deras nya skivor har inte övertygat mig så mycket).

För mig är det obegripligt. Men det kan ju okså bero på att jag, till skillnad från dig, inte har övertygats alls av deras musik.
Citera
2006-07-23, 02:02
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaa
För mig är det obegripligt. Men det kan ju okså bero på att jag, till skillnad från dig, inte har övertygats alls av deras musik.

Nej det är klart, alla kan ju inte tycka samma.
För mig är det tex. helt obegripligt att bandet Lordi ens blev insläppta i en studio från första början.
Ännu värre är det att deras musik säljer som fan.

Fast uppenbarligen finns där folk som lyssnar på dem.
Samma sak gäller Ultima Thule och med ett försäljningsrekord så indikerar detta på att de var ganska många som lyssnade på dem en gång i tiden.

Något som däremot retar mig är alla som aldrig ens hört en låt utav UT och ändå menar på att de suger balle och är rasister och allt det där skitsnacket. (menar inte att du är sådan om det kanske uppfattades som det)
Citera
2006-07-23, 02:55
Medlem
Easy666s avatar
Ultima Thule fick ju bidrag av BSS för att spela in sin första skiva ,bara det gör ju det väldigt svårt för dem att inte bli tagna för nazister/rasister.
Citera
2006-07-23, 03:25
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy666
Ultima Thule fick ju bidrag av BSS för att spela in sin första skiva ,bara det gör ju det väldigt svårt för dem att inte bli tagna för nazister/rasister.

Ja herre gud, de fick 1500 spänn för att spela in en singel (som fö. inte innehåller någon som hellst rasistisk eller nazistisk text) utav en organisation som ombildats till den som ställer upp i valet i år, nämligen Sverigedemokraterna.
Gud vad hemskt. De måste verkligen vara nazister.
Citera
2006-07-23, 09:11
Medlem
Easy666s avatar
Citat:
Ja herre gud, de fick 1500 spänn för att spela in en singel (som fö. inte innehåller någon som hellst rasistisk eller nazistisk text) utav en organisation som ombildats till den som ställer upp i valet i år, nämligen Sverigedemokraterna.
Gud vad hemskt. De måste verkligen vara nazister.

jepp ,att överhuvudtaget komma på tanken att göra det , nu som då är i mina ögon och de flesta andras rena nazistfasonerna. de har även lånat ut sin studio till att producera vit makt musik på, vilket de inte förnekar. vikingarock my ass. de är och kommer alltid att vara nazister.
Citera
2006-07-23, 09:32
Medlem
Capones avatar
Citat:
jepp ,att överhuvudtaget komma på tanken att göra det , nu som då är i mina ögon och de flesta andras rena nazistfasonerna. de har även lånat ut sin studio till att producera vit makt musik på, vilket de inte förnekar. vikingarock my ass. de är och kommer alltid att vara nazister.

Så om de lånar ut studion till ett band som spelar vänsterorienterad punk så är de sedan nazister OCH kommunister? Det vore ju helt unikt!
Citera
2006-07-23, 09:41
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Visa isåfall på någon av deras texter som är rasistisk eller nazistisk. Som vanligt kan ni inte skilja på att vara nationalist eller att vara nazist. Det är tydligen helt ok för alla folk utom svenskar att vara stolt över sitt land enligt sådana som du.
Citera
2006-07-23, 11:42
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Nej, men skivan För Fäderneslandet kan nog betraktas som 'best of'.
Iaf enligt min åsikt, men jag tror knappast att jag är ensam om den.
Folkets Röst är deras "Best of"
Citera
2006-07-23, 13:12
Medlem
Christer ps avatar
Citat:

Bland dej och dina röda vänner så är det säkert det värsta man kan göra, men för oss normal Svenskar så är det inte fult så skamligt. Varför känns det så hemskt att UT har lånat ut studion till band som spelat in vit makt musik?
Citera
2006-07-23, 13:22
Bannlyst
Vafan skulle man förneka att man var nazist för? Är ju lika korkat som att säga att man har ätit upp en måltid, fast man inte har gjort det (korkat exempel, men ni förstår poängen).
Citera
2006-07-23, 13:32
Medlem
Första gången jag hörde talas om UT va i nån dokumentär om några skinheads som gick på tv 92-93. Dom va på nån festival och UT stod på scen och en massa skinheads stod där och heilade. Kommer ihåg en t-shirt som många hade där. En bild på Dr Alban med ett lasersikte och under stod det "Lasermannen en ljuspunkt i tillvaron". Lyssnade själv på UT i något år i högstadiet under den tiden. Får jag höra att nån fortfarande lyssnar på dom så tror jag dom antingen är utvecklingsstörda eller bor på landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in