Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Okey jag förstår att det beror på deras nationalistiska texter som inte passar in i gängse PK normer. Men deras musik var enligt mig inte rasistisk på något vis men ändå hördes dom aldrig i radion. Fanns det något avtal om att bojkotta dom eller vad berodde det på?
Nog fan var vissa av deras texter svåra att tolka som något annat än rasism, "Ni tär på vår jord" och allt vad de sjung. Nu har det mindre betydelse då man faktiskt inte behöver göra annat än att samröre med folk som har kopplingar till nationella rörelser för att bli totalt ignorerad av media. Se bara på Åke Bylund och Ligan. Där fanns det inte ett uns rasism med i bilden men inte fan hjälpte det.
Sedan så spelades faktiskt Thule på SVT, vill jag minnas, i sammband med att deras cover på Vikingablod låg åp någon topplista.
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Sen är det mycket mer än Ultima Thule som inte spelas i radio. Allt mellan Rosenström och Eddie får man inte spela.
Nu snackar du ändå skit. Jag har hört allt från Eddie Meduza och Kristet Utseende till Onkel Kånkel på radion och man får spela vad fan man vill som inte faller under HMF eller andra lagar. Att man sedan kan bli anmäld till radonämden är en annan femma men det mesta går att spela utan några större problem i dagsläget.