Citat:
Men då så. Låt oss vara explicita här för det behövs tydligen. En man sticker ned handen i trosorna på en kvinna och kupar handflatan kring könet och gnider fingret fram och tillbaka i springan eller låter det vila där och rör lite på fingertoppen, dvs utan att komma längre än till slidmynningen.
Vad har du för svårt att tänka sig i det scenariot?
Vad har du för svårt att tänka sig i det scenariot?
I det läget är finger inte inne.
Varken juridiskt eller praktiskt taget, för det rör sig om dom yttre delarna och det blir aldrig våldtäkt.
Men det är absolut inte det scenario jag utläser ur domar eller förhör. Jag utläser att ett finger stuckits in i slidmynningen.
Detta eftersom " i snippan " för en 10-årig flicka är likställt med inuti slidan. Hon har inga differentierade könsdelar likt en vuxen kvinna då hon ej är utvecklad i någon annan del än urinröret.
Slidöppning, inre blygdläppar, yttre blygdläppar och det som senare i pubertet skall bli klitoris sitter ihop i ett kompakt litet paket som heter snippa.
Även venusberget ingår i benämningen snippa, men det är inte relevant här.
Jag vet inte exakta mått, men vi snackar alltså millimeter mellan könsdelarna på en flicka. Dom är ej existerande i princip, och går ej att urskilja från varandra.
Förgården (slidmynningen) börjar direkt innanför det som senare skall bli yttre blygdläppar på en sådan liten flicka.
Det är först i pubertet som dessa blivande könsdelar separerar, får sina former och går att indela i olika könsdelar, men fram tills dess råder innanför eller utanför, och inget däremellan.