2023-02-18, 14:18
Medlem
fernebos avatar
Ännu en allvarlig brand följd av explosioner från en biogasbuss. Brandkåren kunde inte ens bekämpa elden utan fick spärra av vägen och spana med drönare och väntat tills allt var utbrunnet och färdigexploderat.

Ni som tycker det är så jävla bra med biogasbussar får ursäkta, men är det verkligen lämpligt att fylla dessa bussar med folk? Förr eller senare så kommer vi att åka på en väldigt allvarlig olycka när nåt liknande händer med en biogasbuss full med passagerare.
Citera
2023-02-18, 14:41
Medlem
C.H.Ts avatar
Stämmer informationen som angivits i tråden så handlar det ju om ett mord/dråp.

Arbetade personbilsföraren som bussförare eller vad va hans anställning på Svea?
Citera
2023-02-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Stämmer informationen som angivits i tråden så handlar det ju om ett mord/dråp.

Arbetade personbilsföraren som bussförare eller vad va hans anställning på Svea?

Uppgifterna stämmer.
Brukar dock ta tid innan media bekräftar något som har med suicid att göra, men uppgifterna som jag har lämnat stämmer.

Personbilsföraren arbetade även han som busschaufför på samma bolag.
Citera
2023-02-18, 14:57
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smastadsliv
Uppgifterna stämmer.
Brukar dock ta tid innan media bekräftar något som har med suicid att göra, men uppgifterna som jag har lämnat stämmer.

Personbilsföraren arbetade även han som busschaufför på samma bolag.

Detta är inte suicide i så fall.
Det är ett våldsbrott.
Men media hålls fortfarande med tramsuttryck som "utvidgatsjälvmord" om en gubbe skjuter frugan och sen sig själv.

Den här tjommen i bilen hade kunnat valt att ramma viadukter/broar/berg både före och efter olycksplatsen, men valde något med människor i.
Citera
2023-02-18, 17:36
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Han har med största sannolikhet inte avsiktligt valt att avsluta sitt liv med just den bussen han kolliderade med.
Att det var med en buss med en kollega från samma bolag var nog tyvärr bara slumpen.

Vad jag har fått veta är att avsked ska ha gjorts till fru, vänner och familj innan de förolyckades livet.
Kumla är en liten ort och mer kommer säkert att komma fram.

Vad har du för underlag på avskedet?
Är du anhörig eller ryktes spridning?
Citera
2023-02-18, 18:01
Medlem
RighteousBeliefss avatar
Rättning efter 18

* Vill tillägga att det pågår en utredning på VAD som har hänt

* Det finns en helt ny användare som delger falsk information.

* Det ÄR en olycka med dödligt utfall, i två fall, ja, oerhört tragiskt!

* Båda är bekräftade kollegor på Svealandstrafiken.

* Åldern eller könen på förarna, har man alltså INTE gått ut med, då man gör en id koll fortfarande. /Edit efter 18 sade polis att det gäller en man i 30 års åldern.

(https://www.na.se/2023-02-18/polisen...i-30-arsaldern)

Mina tankar går till alla deras nära och kära och SNÄLLA sprid inte dynga, tänk på att anhöriga läser.
Senast redigerad av RighteousBeliefs 2023-02-18 kl. 18:32.
Citera
2023-02-18, 18:06
Medlem
trilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ännu en allvarlig brand följd av explosioner från en biogasbuss. Brandkåren kunde inte ens bekämpa elden utan fick spärra av vägen och spana med drönare och väntat tills allt var utbrunnet och färdigexploderat.

Ni som tycker det är så jävla bra med biogasbussar får ursäkta, men är det verkligen lämpligt att fylla dessa bussar med folk? Förr eller senare så kommer vi att åka på en väldigt allvarlig olycka när nåt liknande händer med en biogasbuss full med passagerare.
Gas( biogas) är säkrare än bensin. Vid ev.brand eller brandrisk så väljer räddningstjänsten att låta allt brinna då själva "explosionsrisken" beräknas vara hög men oftast lägre än vid bensinbrand. Biogas som läcker ut utan att antändas stiger uppåt och tunnas ut och oskadliggörs inom kort.
Enligt min granne som är expert.
Citera
2023-02-18, 18:23
Medlem
Föraren av personbilen var en man i 30 årsåldern, busschauffören var en man i 40-50 årsåldern. Enligt min källa.
Citera
2023-02-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo

Ja, förr eller senare brinner 30 pers inne i en sådan buss.
Citera
2023-02-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Vad har du för underlag på avskedet?
Är du anhörig eller ryktes spridning?

Jag är anhörig. En nära vän som har rätt bra koll på händelseförloppet och omständigheterna.

Citat:
Ursprungligen postat av RighteousBeliefs
* Vill tillägga att det pågår en utredning på VAD som har hänt

* Det finns en helt ny användare som delger falsk information.

* Det ÄR en olycka med dödligt utfall, i två fall, ja, oerhört tragiskt!

* Båda är bekräftade kollegor på Svealandstrafiken.

* Åldern eller könen på förarna, har man alltså INTE gått ut med.

Mina tankar går till alla deras nära och kära och SNÄLLA sprid inte dynga, tänk på att anhöriga läser.

Att jag är en ny användare stämmer, men jag skapade användaren i syfte att avvärja eventuellt felaktiga påståenden och för att klargöra i tråden.
Citera
2023-02-18, 18:35
Medlem
RighteousBeliefss avatar
Citat:
Att jag är en ny användare stämmer, men jag skapade användaren i syfte att avvärja eventuellt felaktiga påståenden och för att klargöra i tråden.
Dessvärre far du med icke fakta i tråden, man har inte hittat ett avskedsbrev t.ex, så det är nog bättre för dig att du slutar fara med osanning, det gynnar inte någon.
Citera
2023-02-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RighteousBeliefs
Dessvärre far du med icke fakta i tråden, man har inte hittat ett avskedsbrev t.ex, så det är nog bättre för dig att du slutar fara med osanning, det gynnar inte någon.

Det finns ingen osanning i något jag har skrivit.
Jag har heller inte skrivit att ett avskedsbrev har hittats, jag har skrivit att avsked ska ha gjorts men inte valt att förtydliga genom hur.

Alla omständigheter i detta är tragiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in