2023-02-25, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smastadsliv
Innan vidare spekulationer sker så är det enligt säkra källor en avsiktlig krock från personbilsföraren, tragiskt att vederbörande valde att ta med någon annan ofrivillig på köpet.
Mina tankar går till samtliga drabbades anhöriga.
Nej,avsiktligt från bussföraren* Vad fan sprider du för skit?
Citera
2023-02-25, 06:45
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Hur kan det vara självklart att isf trafikledaren valde att begå självmord genom att köra in i en buss? En kollega?
Han om någon borde veta hur en yrkeschaufför känner sig efter att kört ihjäl en människa som vill avsluta sitt liv
Människor som tar livet av sig tänker inte klart och logiskt. Sedan förekommer det suicid där den avlidne vill orsaka mer än sin egen död.
Citera
2023-02-25, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joleia
Nu var det ju inte föraren av bussen som valde att ta sitt liv utan personbilsföraren.
Så vad sprider du själv för skit? Visa lite respekt för bussföraren och dennes familj.
Citera
2023-02-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakr8
Nu var det ju inte föraren av bussen som valde att ta sitt liv utan personbilsföraren.
Så vad sprider du själv för skit? Visa lite respekt för bussföraren och dennes familj.
Är du efterbliven? Frågar åt en vän.
Citera
2023-02-26, 10:07
Medlem
Citat:
Är du efterbliven? Frågar åt en vän.

Nej jag är inte efterbliven för att du inte kan ta in vad som har hänt, har du inte kommit längre i utvecklingen av ditt vokabulär?

Ni verkar tro att sanningen går att manipulera bara för att ni skriver desinformation här på flashback, ledsen att säga det men sanningen går inte att mörka.
Citera
2023-02-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakr8
Nej jag är inte efterbliven för att du inte kan ta in vad som har hänt, har du inte kommit längre i utvecklingen av ditt vokabulär?

Ni verkar tro att sanningen går att manipulera bara för att ni skriver desinformation här på flashback, ledsen att säga det men sanningen går inte att mörka.
Vet inte vilket vokabulär du önskar, funktionsvarierad? Det jag egentligen var ute efter är om det finns någon bakomliggande orsak till din faktaresistens eller om du bara är dryg.
Citera
2023-02-27, 09:58
Medlem
Citat:
Vet inte vilket vokabulär du önskar, funktionsvarierad? Det jag egentligen var ute efter är om det finns någon bakomliggande orsak till din faktaresistens eller om du bara är dryg.

Du framstår som den faktaresistenta i det här fallet. Kollisionen var mellan en bil och en buss. Det är bilföraren som antyds ha begått suicid genom att avsiktligt kollidera med bussen.
Citera
2023-02-27, 17:34
Medlem
Citat:

Det skulle behöva bankas in lite vett och reson hos både dig och din vapendragare tidigare i tråden.

Vi kan väl åtminstone försöka hysa en aning respekt mot människan som framförde bussen här som var tvungen att behöva sätta livet till för att en suicidal människa valde att vara självisk.

Förnekelsen är stor, men sanningen är desto större.
Citera
2023-09-27, 17:50
Medlem
Nu är polisens undersökning klar och polisen konstaterar att personbilen höll en extremt hög hastighet vid krocktillfället, och att det brann så häftigt berodde på spolarvätskan i fronten på bussen samt bilen. Inga fel eller brister fanns på bussen.
Förarna hade inga spår av varken alkohol eller droger.

Det finns en artikel på na.se https://www.na.se/2023-09-26/hog-has...lyckan-i-kumla men den är låst tyvärr. Jag skrev iaf sammanfattningsvis vad de skrivit.
Citera
2023-09-28, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knas3an
Nu är polisens undersökning klar och polisen konstaterar att personbilen höll en extremt hög hastighet vid krocktillfället, och att det brann så häftigt berodde på spolarvätskan i fronten på bussen samt bilen. Inga fel eller brister fanns på bussen.
Förarna hade inga spår av varken alkohol eller droger.

Det finns en artikel på na.se https://www.na.se/2023-09-26/hog-has...lyckan-i-kumla men den är låst tyvärr. Jag skrev iaf sammanfattningsvis vad de skrivit.

Tack.

Redan ingressen får mig att fundera över kompetensen hos antingen utredare, eller den som skrivit texten:

Citat:
Olyckan orsakades av att föraren av personbilen vid kollisionstillfället höll en extremt hög hastighet.

Verkligen? Det var inte mer det faktum att någon av förarna plötsligt valde att köra vänstertrafik som ställde till det...?

Är detta verkligen ett citat ur polisens utredning, eller är det tidningen som lagt egna värderingar i texten?

Nå, en bra påminnelse inför vintern i vart fall: håll koll på hur du blandar din spolarvätska!
Citera
2023-11-28, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Tack.

Redan ingressen får mig att fundera över kompetensen hos antingen utredare, eller den som skrivit texten:

Verkligen? Det var inte mer det faktum att någon av förarna plötsligt valde att köra vänstertrafik som ställde till det...?

Är detta verkligen ett citat ur polisens utredning, eller är det tidningen som lagt egna värderingar i texten?

Nå, en bra påminnelse inför vintern i vart fall: håll koll på hur du blandar din spolarvätska!

Om du läser ordentligt k a n s k e du fattar
Personbilen körde i extremt hög fart. Eftersom bussens spolarvätska tog eld har bilen kört in i fronten på bussen. Bilisten trodde kanske att han var ensam på vägen när det plötsligt dyker upp en buss
En bättre påminnelse är att sänk farten så att du har kontroll på fordonet så kan du blanda din spolarvätska hur fan du vill
Citera
2023-11-28, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Om du läser ordentligt k a n s k e du fattar
Personbilen körde i extremt hög fart. Eftersom bussens spolarvätska tog eld har bilen kört in i fronten på bussen. Bilisten trodde kanske att han var ensam på vägen när det plötsligt dyker upp en buss
En bättre påminnelse är att sänk farten så att du har kontroll på fordonet så kan du blanda din spolarvätska hur fan du vill

Okay.
Att fronta bussen i laglig hastighet hade varit ofarligt och helt okay, alltså?

Eller: hade man kunnat hålla extrem hastighet och passera bussen utan sammanstötning om de olika fordonen hade färdats i sina respektive körfält?

Jag frågar för att det sedan 3 decennier tillbaka i tiden pågår en fördumningskampanj där hastighet är förklaringsmodellen till precis allt vad som händer i trafiken.
Förutom kanske felparkeringar...

Att lekmän som skriver här inne går på propagandan är kanske förståeligt, men att någon som utreder en trafikhändelse uttrycker sig så infantilt är pinsamt.

En goddagyxskaft-konklusion på något som borde vara både intressant och angeläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in