2023-02-21, 17:23
Medlem
RighteousBeliefss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Nej det gjorde dem inte. Personen i bilen var ingen chaufför, han jobbade på Trafikledningen.
Du har inte tänkt tanken på att man kan ha jobbat som busschaufför för att sedan blivit befodrad? När man läser din kommentar kan man tolka det som att personen inte hade kört buss. Ledning och chaufförer arbetar under samma flagg, så kollegor brukar man då säga att folk är, då de tillhör samma företag. Nog om det. Stämmer gör att personen i bilen hade den postionen, ja och även var utbildad chaufför och kört buss.

Citat:
Ursprungligen postat av Smastadsliv
Jag börjar med att beklaga för din räkning.
Jag förstår om du känner dig arg och förtvivlad över det som har hänt men det finns ingenting som hjälper dig framåt i sorgearbetet genom att leva i förnekelsen.
Förnekelse kan du och dina medarbetare leva i fortsättningsvis, till slut, någon dimmig dag kommer sanningen fram, även till dig.

Citat:
Du nämner att jag bör ta in information ifrån mer än en kanal, vad har du för belägg på det påståendet?
P*ulus var en mycket nära vän till mig som jag har känt sedan urminnes tider och jag vågar påstå att det är det närmsta en tillförlitlig kanal jag kan komma.
Du påstår mycket, först är du anhörig, sen en vän till, faktum är att du är genomskådad, då i synnerhet narcisister har svårt med att dölja sina egentliga agendor, om du råkar vara en sådan, det vet jag icke. Din s.k informationshämtningskanal är ensidig och ofullständig. Det hjälper dig inte att försöka intyga att månen är solen, även om du försöker ditt allra yttersta för att sätta ut villospår.

Citat:
Det är och kommer att förbli en tragisk olycka, jag instämmer.
Ja, så är det, det förändras inte. Båda sidorna har sörjande anhöriga och saknaden är enormt oändlig.

Citat:
Men det bortser inte ifrån faktumet om vad som har skett.
Antingen så väljer du att vänta i minst 6 månader på polisens utredning eller så förenklar du ditt egna sorgearbete och förmildrar din aggression genom att leta efter svaren du har framför dig.
Nu vet jag att vissa inte känner saker, upprätthållande av den fasadliknande sympatiska och empatiska förmågan tar energi. Men som har sagt innan, sanningen är inte alls så enkel som du försöker göra den till. Gällande händelseförloppet, så vet Polisen en del, pusselbitar finns, men mera kan och vill jag inte uttala om den saken.

Citat:
Jag ber för dig och samtliga anhöriga, det är en tuff tid nu.
Ta hand om dig.
Bönerna är bäst att hålla för sig själv, man blir inte förklarad ett helgon, utan snarare en hycklare som vill synas och höras. Tänkvärt citat.
Citera
2023-02-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RighteousBeliefs
Du har inte tänkt tanken på att man kan ha jobbat som busschaufför för att sedan blivit befodrad? När man läser din kommentar kan man tolka det som att personen inte hade kört buss. Ledning och chaufförer arbetar under samma flagg, så kollegor brukar man då säga att folk är, då de tillhör samma företag. Nog om det. Stämmer gör att personen i bilen hade den postionen, ja och även var utbildad chaufför och kört buss.
Ja, precis. Han var vid dödstillfället Trafikledare
Citera
2023-02-21, 20:45
Medlem
Citat:
Du påstår mycket, först är du anhörig, sen en vän till, faktum är att du är genomskådad, då i synnerhet narcisister har svårt med att dölja sina egentliga agendor, om du råkar vara en sådan, det vet jag icke. Din s.k informationshämtningskanal är ensidig och ofullständig. Det hjälper dig inte att försöka intyga att månen är solen, även om du försöker ditt allra yttersta för att sätta ut villospår.

Menar du verkligen att Smastadsliv först utgav sig för att vara anhörig för att sedan istället hävda att hen var en vän? Kan du länka till de olika påståendena av Smastadsliv tack.
Citera
2023-02-21, 21:56
Medlem
Funderar kring vad som skrivits tidigare.
Utan ha tillgång till Lexbase, men ser ut som han som körde bussen har en dom mot sig. Vilken dom, något som berör bilföraren?
Långsökt men kanske något som hänt mellan dem
Citera
2023-02-22, 02:41
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Nej det gjorde dem inte. Personen i bilen var ingen chaufför, han jobbade på Trafikledningen.

Och jobbar man på trafikledningen så händer det att man får köra buss ibland också....
Citera
2023-02-22, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Det är bilen i sin helhet, sett framifrån.
Med dom två framdörrarna pekades upp.
Taket har förskjuts bakåt och allt framför vindrutan är borta.

Usch!

Trodde inte NA skulle välja att lägga upp en bild med hela bilen (nåja... hela och hela)! Nu när jag vet det så väljer jag att inte titta igen.
Citera
2023-02-22, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Och jobbar man på trafikledningen så händer det att man får köra buss ibland också....
Händer, ja.
Citera
2023-02-22, 11:11
Medlem
Jag väljer att hjälpa RighteousBeliefs här på traven.

Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Menar du verkligen att Smastadsliv först utgav sig för att vara anhörig för att sedan istället hävda att hen var en vän? Kan du länka till de olika påståendena av Smastadsliv tack.

Citat:
Jag är anhörig. En nära vän som har rätt bra koll på händelseförloppet och omständigheterna.

Passar på att göra ett snabbt inklipp direkt saxat ifrån Anhörighandboken här för att bemöta eventuella motargument.
"Som anhörig kan man vara till exempel partner, förälder, barn, barnbarn, sammanboende, vän eller granne"
Men åter till sakfrågan.
Jag kommer ändock att be för dig och samtliga närstående och anhöriga i detta, det kommer du inte att kunna ta ifrån mig.
Av ditt vokabulär, ditt nedlåtande sätt att skriva på och din uppenbara aggression du subtilt uttrycker i dina inlägg så drar jag slutsatsen att du är anhörig i detta. Förslagsvis på personbilsförarens sida av släktträdet i det hela.
Du säger dig ha så himla mycket inblick och förståelse för hur det hela har gått till och att jag kommer med falska påståenden, men det som förvånar mig mest är hur lite du känner till och hur mycket du väljer att förneka det som faktiskt presenteras här.

Mitt råd till dig är att följa ditt eget råd du nämnde tidigare här i tråden:
Citat:
Mina tankar går till alla deras nära och kära och SNÄLLA sprid inte dynga, tänk på att anhöriga läser.
Citera
2023-02-22, 23:23
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja påstå att den enda här som vänligt undanbedes att delta är du i det här.
Jag har kommit in i tråden för att delge fakta i ett tidigt skede för att snabbt eliminera eventuella felaktiga påståenden om händelseförloppet.

Jag delgav bland annat tidigt att mannen som framförde personbilen var i 30-årsåldern innan media bekräftade det. (Du redigerade till och med din egen text efter att media gick ut med det.)
Jag är inte här för att vilseleda.

Som jag har påtalat tidigare så är detta ett suicidalt fall.
Jag upprepar återigen, det finns avsked från personbilsföraren innan kollisionen skedde vilket tyder på att han hade bestämt sig för att avsluta sitt liv.
Är du inte tillräckligt insatt i situationen, händelseförloppet och omständigheterna kring detta så att du inte vet att avsked finns så är du fel person att komma här och påstå att felaktiga uppgifter har lämnats.

Jag avslutar mitt inlägg som jag började det.
Du undanbedes vänligen att hålla dig utanför detta.

jaha så vem av er sitter på den sanna faktan? olycka eller självmord?
Citera
2023-02-23, 00:41
Medlem
C.H.Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Usch!

Trodde inte NA skulle välja att lägga upp en bild med hela bilen (nåja... hela och hela)! Nu när jag vet det så väljer jag att inte titta igen.

NA.se verkar ha gjort en ny bedömning och den tidigare bilden som visar närbild på bilen framifrån är nu borttagen från artikeln.
Vettigt att sådant kan omprövas.
Citera
2023-02-23, 10:53
Medlem
snigel1s avatar
I det närmaste självklart att det var suicid. Frågan är om det var ett så kallat utökat suicid, och i så fall vad som låg bakom.
Citera
2023-02-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
I det närmaste självklart att det var suicid. Frågan är om det var ett så kallat utökat suicid, och i så fall vad som låg bakom.

Hur kan det vara självklart att isf trafikledaren valde att begå självmord genom att köra in i en buss? En kollega?
Han om någon borde veta hur en yrkeschaufför känner sig efter att kört ihjäl en människa som vill avsluta sitt liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in