2025-07-19, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
I övrigt tycker jag P är väldigt duktig o influerande i det hon gör. Nu har det varit torka dock, men när hon är igång blir det ofta bra. Synd att herpesen kom i vägen😓

Jag håller med!

Jag vet att hon inte BEHÖVER eller har skyldighet att dela ALLT!
Men hade hon bemött den kritik hon fått med ärlighet EN gång så tror jag hon hade kunnat komma riktigt långt!

Nu blir det bara en oärlig gegga av allt och många är inne och tittar för att se en krasch i slowmotion istället för att se vad hon faktiskt kan!
Citera
2025-07-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonaLisa54
Jag håller med!

Jag vet att hon inte BEHÖVER eller har skyldighet att dela ALLT!
Men hade hon bemött den kritik hon fått med ärlighet EN gång så tror jag hon hade kunnat komma riktigt långt!

Nu blir det bara en oärlig gegga av allt och många är inne och tittar för att se en krasch i slowmotion istället för att se vad hon faktiskt kan!
Ja. Vill ha det hon kan. För hon kan. Vill inte höra om herpes o gegg. Inredning kan hon. 👌🏼
Citera
2025-07-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ja. Vill ha det hon kan. För hon kan. Vill inte höra om herpes o gegg. Inredning kan hon. 👌🏼

Ja om hon kunde sluta exponera sina sjuka barn vore det roligare att följa henne. Hon är duktig på inredning och kreativ då kan hon hålla sig till det. Tröttsamt att se hur nöjd hon ser ut varenda gång det är något som händer barnen. Oavsett om det är brutna ben, armar eller herpes.
Citera
2025-07-19, 23:23
Medlem
Citat:
Nä. Vet jag väl. Ofräscht i vilket fall som helst. Men att man geggar runt i poolen - stojar och hoppar - och kanske kommer för nära.

Hjärtat, ca 80% av Sveriges befolkning har antikroppar mot HSV-1 vilket innebär att man någon gång har haft herpes, för de flesta ter det sig som ett vanligt munsår och kan ske enbart en gång under ens livstid. Så du känner säkert flera som har herpes såvida du inte fortsätter leva under en sten.
Citera
2025-07-19, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelongarmofhonor
Hjärtat, ca 80% av Sveriges befolkning har antikroppar mot HSV-1 vilket innebär att man någon gång har haft herpes, för de flesta ter det sig som ett vanligt munsår och kan ske enbart en gång under ens livstid. Så du känner säkert flera som har herpes såvida du inte fortsätter leva under en sten.
Äckligt oavsett. Kalla mig inte hjärtat. Skönt att veta att jag inte är i ditt procenttal 🥰
Citera
2025-07-19, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molim
Ja om hon kunde sluta exponera sina sjuka barn vore det roligare att följa henne. Hon är duktig på inredning och kreativ då kan hon hålla sig till det. Tröttsamt att se hur nöjd hon ser ut varenda gång det är något som händer barnen. Oavsett om det är brutna ben, armar eller herpes.
Ja, varför tog det slut? Trist i vilket fall. Sjuka kids är ointressant.
Citera
Igår, 00:01
Medlem
Citat:
Äckligt oavsett. Kalla mig inte hjärtat. Skönt att veta att jag inte är i ditt procenttal 🥰

Jo fast du målar upp bilden av herpes som ett vidrigt utbrott över hela kroppen som smittar till alla i personens närhet vilket det faktiskt inte gör- hos de flesta som får det ter det sig som ett övergående munsår.
Mitt procenttal? Jag förklarade bara hur vanligt det faktiskt är och att du själv kan vara en person som bär på antikroppar, räcker med ett litet munsår som barn, de flesta har det utan att veta om det, men såklart inte du
Citera
Igår, 02:34
Medlem
Nej, det är inte normalt att två små barn i samma familj blir såpass dåliga av herpesvirus att de måste ligga på sjukhus.
Det är inte ens normalt att några barn behöver ligga på sjukhus av någon anledning, de allra flesta välskötta barn är friska förutom alla obligatoriska barnsjukdomar och nån enstaka olycka.
Citera
Igår, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nej, det är inte normalt att två små barn i samma familj blir såpass dåliga av herpesvirus att de måste ligga på sjukhus.
Det är inte ens normalt att några barn behöver ligga på sjukhus av någon anledning, de allra flesta välskötta barn är friska förutom alla obligatoriska barnsjukdomar och nån enstaka olycka.

Ingen har väl påstått att det är normalt? Har själv aldrig varken som privatperson eller genom yrket sett sådana herpesutbrott hos något barn, men det hör inte till vanligheten att det yttrar sig så, de flesta bär som sagt var på skiten utan att veta om det och det vanliga är att det enbart ter sig som ett litet munsår.
Citera
Igår, 18:19
Medlem
Citat:
Ja, varför tog det slut? Trist i vilket fall. Sjuka kids är ointressant.

Hon tröttnade väl som med allt annat.
Citera
Igår, 18:45
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Molim
Hon tröttnade väl som med allt annat.
Ja faktiskt. Väldigt trött nu.
Mer än annars.
Behöver lite matinspo - inte herpes
Citera
Igår, 18:57
Medlem
Citat:
Ja faktiskt. Väldigt trött nu.
Mer än annars.
Behöver lite matinspo - inte herpes

Diy, inredning, trädgård, tips på veckomatsedel som hon hade tidigare. Det var ändå mer intressant än det hon lägger ut nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in