2025-04-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini
Ja och att hon köper TVÅ par märkesskor till barnet som knappt ens kryper och som hon säkert vuxit ur lagom till dom första stapplande stegen. Istället för att bara köpa ett par billiga på hm
Om priset stämmer (gick inte in på hennes länk utan kollade på nikes hemsida) så kostar skorna 549 resp 999 kr😱. Snälla vem med usel ekonomi köper ens så dyra skor till ett barn som växt ur dem om mindre än 6 månader🙄
Citera
2025-04-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Om priset stämmer (gick inte in på hennes länk utan kollade på nikes hemsida) så kostar skorna 549 resp 999 kr😱. Snälla vem med usel ekonomi köper ens så dyra skor till ett barn som växt ur dem om mindre än 6 månader🙄

Tänk såhär, skulderna dem har växer med tiden. En skuldsanering är ingen möjlighet då dem offentligt lägger ut sin livsstil med överkonsumtion. Ett par skor kanske ger henne tillfällig lycka precis som likes på Instagram. Det är däremot inte hållbart, nu gäller det bara att de vuxna i familjen ska förstå det själva. Jag ser två vuxna som gett upp och rider på vågen så länge dem kan.
Citera
2025-04-13, 21:38
Medlem
Och nya utemöbler på altanen med! Finns inget stopp för deras konsumtion alltså!
Citera
2025-04-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cisan
Och nya utemöbler på altanen med! Finns inget stopp för deras konsumtion alltså!
Tänkte med på det! Dom hade väl en massa möbler redan där dom bodde innan. Det verkade inte vara ett samarbete men hon taggade ju Jysk när hon lade ut bilden på möblerna. Dom måste väl kostat minst 10-15 000 kr.
Citera
2025-04-14, 10:46
Medlem
Nice det låter när dottern på typ 7 år säger ”Fuck you mamma…” 😳
Citera
2025-04-14, 11:49
Medlem
Med risk för att låta tjatig men bara dagens smörgåstårta- hur många hundra kronor kan den landa på? Bara brödet är svindyrt just nu 😂. Färska räkor, jordgubbar, salami, mozzarella och brie, vad fasen bara sockerärtor är dyrt och all créme fraîche och färskost!
Citera
2025-04-14, 12:49
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammapalandet

WT-beteende deluxe.
Citera
2025-04-14, 19:48
Medlem
Citat:

Var tvungen att gå tillbaka och kolla med ljud på. Ja det är verkligen ”fuck you mamma” och visar fingret. Hade aldrig tillåtit ett sådant språk, men antar att det är så de pratar i vardagen ”fuck you haha”.
Citera
2025-04-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini
Jag håller med om att 17-18 tusen idag inte känns särskilt mycket för en familj på en miljon personer. Bara flerbarnstillägget betalat väl av hyran på boendet? Men om man nu är ute efter att göra rätt för sig så vore det ju på sin plats att hyressänkningen går till att betala, aaaa jag vet inte - vad sägs om underhåll till det bortstötta barnet eller till bensinpengar för att träffa barnet eller en ännu vildare tanke - att betala förskoleavgiften. Men det är väl inget man kan förvänta sig av en influenser som står över samhällets regler

Jaa hur har det gått för det bortstötta barnet? Den man inte får nämna utan att Pannan blir sur och kör silence treatment.

Har skyddat mitt psyke genom att inte kolla in mupp-parets sociala medier då jag inte fixar det här med likbilder blandat med matlagning.

Men vad händer? Har pojken fått träffa sin pappa igen eller är det fortfarande födelsedag eller content som gäller?
Citera
2025-04-14, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xltvr
Var tvungen att gå tillbaka och kolla med ljud på. Ja det är verkligen ”fuck you mamma” och visar fingret. Hade aldrig tillåtit ett sådant språk, men antar att det är så de pratar i vardagen ”fuck you haha”.

Inte jag heller! Jag kan absolut skoja och ha en viss jargong med mina stora barn men inte ens mina tonåringar skulle drömma om att säga sådär, inte ens i affekt.
Citera
2025-04-14, 22:54
Medlem
Citat:

Jag hörde det med, otroligt fult språk för en sån liten tjej
Citera
2025-04-15, 01:01
Medlem
Citat:
Inte jag heller! Jag kan absolut skoja och ha en viss jargong med mina stora barn men inte ens mina tonåringar skulle drömma om att säga sådär, inte ens i affekt.

Fast, jo de flesta normativa tonåringar kan vräka ur sig de värsta svordomarna 😅
Skulle lätt kunna skriva en svordoms-bibel varje gång jag drar ur Xbox-sladden här hemma.
Sprutar både hormoner och svordomar men går över lika snabbt.

Däremot är det inte det minsta charmigt när en 6-7 åring svär och pekar finger till någon (oavsett vem).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in