2025-01-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag har tänkt att Patricia kanske tycker att alla medicinska tillbehör förstör helhetsintrycket, absolut enda anledningen jag kan tänka mig att inte visa/minnas dottern som levande.
För nu minns alla hennes följare Ilse som död.
Det är inte hedrande för barnet som faktiskt hade ett liv, ändå om det blev kort.
Det hade jag faktiskt inte tänkt på. Så är det nog. Min första hade cpup och slangar precis överallt första två veckorna. Visst kan jag förstå att man vill se hela barnet utan slangar, men hade inte låtit dessa stå för minnet av barnet med bilder överallt, hellre då som levande med tillbehör.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2025-01-23 kl. 00:13.
Citera
2025-01-23, 00:56
Medlem
Nu när de tillbringat 30 minuter på banken idag så får man hoppas att de betalt in lite skulder.
Eller..känner jag familjen rätt så har de skapat ett konto åt nån av ungarna som KF inte kommer åt.

Dags att köra en djupdykning snart och se hur mycket Hallerheim betalat i underhåll för sin son och om de börjat betala för förskolan.

Nu ska de ju flytta så förutsätter att Ls nuvarande förskola kan glömma få betalt dessa sista månader.
Citera
2025-01-23, 11:17
Medlem
"Sticka under solen...."

Är det en enkel felskrivning eller slänger hon sig i vanlig ordning med uttryck som hon uppenbarligen inte har koll på?
Citera
2025-01-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
"Sticka under solen...."

Är det en enkel felskrivning eller slänger hon sig i vanlig ordning med uttryck som hon uppenbarligen inte har koll på?

Hon är väldigt outbildad. Märks tydligt på både språk och sätt att vara.
Citera
2025-01-23, 23:26
Medlem
Vad bra att Pannan gör reklam för sin dotters TT, dottern som är i perfekt ålder för alla pedofiler att spana in (ja jag följer Dumpen slaviskt).

Att ingen i denna familjekonstellation har hjärna nog att ens ha skyddad adress gör ju det perfekt för snuskgubbarna att bara plocka upp valfri unge från skolan när väl lusten faller på.

När hela världen försöker skydda sina barn så har vi dumskallar som Patricia som gör exakt tvärtom, exploaterar sina barn så vi andra barnfamiljer kan känna sig trygga.

Men men, varje by måste ha sin idiot och råkar något barn illa ut kan man alltid skaffa fler, eller ringa helikopter "citat Patriciasrum".
Citera
2025-01-25, 12:59
Medlem
Ännu ett hjärndött inlägg av Joakim där han beskyller andra för att han själv är skuldsatt. Buhuhu det är så enkelt att ta lån och det är deras fel för annars hade jag inte varit skuldsatt om det inte varit enkelt.

Han borde omyndigförklaras så kan en god man ta genomtänkta beslut åt honom om inte hans egen hjärna klarar av att fatta vuxna beslut eller äga sina misstag.
Citera
2025-01-25, 14:15
Medlem
Följde pannan o slapptasken men inte aktivt kollat på deras inlägg/stories på några månader pga sjukdom. Idag hoppade jag in på insta och upptäckte att jag blivit blockad av båda idioterna? Undrar vad jag har gjort dem, när jag aldrig varken gillat eller kommenterat nå 😂 Men är väl det som är problemet. Inga handhjärtan = block
Citera
2025-01-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engulbadsvamp
Följde pannan o slapptasken men inte aktivt kollat på deras inlägg/stories på några månader pga sjukdom. Idag hoppade jag in på insta och upptäckte att jag blivit blockad av båda idioterna? Undrar vad jag har gjort dem, när jag aldrig varken gillat eller kommenterat nå 😂 Men är väl det som är problemet. Inga handhjärtan = block

De lider av förföljelsemani och blockar helt random människor, bara läsa i denna tråd hur många som blivit blockade eller uthängda för att dessa två genier tror sig vara såå listiga. För egen del har väl jag varit iaf minst en 6-7 personer hittills.
Synd om alla oskyldiga människor som hängs ut av dumskallarna i deras kamp att skrämma folk till tystnad. Effekten blir bara den motsatta då hennes följare fattar att det står inte rätt till i skallen på de där människorna.

De har ingen aning om vilka som läser denna tråd, för det är tusentals personer.

Större delen av Pannans följare orkar inte läsa om hennes flashback psykos, de tycker bara hon beter sig psykotiskt. De vill se fina bilder på solnedgångar eller fina samarbeten (vilka också har blivit färre sen hon började bete sig som ett psykfall).
Citera
2025-01-25, 18:44
Medlem
Jag tror på riktigt att de skulle kunna göra en helomvändning om de började betala av skulder/förskoleavgifter och också vara transparenta med det. För är det inte en av de sakerna som provocerar mest? Gör man rätt för sig och betalar av så skulle inte lika många bry sig när de äter/dricker gott, samt lägger pengar på andra saker. Tror det skulle bli en befrielse för dem själva och i sin tur generera i hejarop från följare. Tror på riktigt att sånt content kan locka. Vad tror ni?
Citera
2025-01-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolini
Ännu ett hjärndött inlägg av Joakim där han beskyller andra för att han själv är skuldsatt. Buhuhu det är så enkelt att ta lån och det är deras fel för annars hade jag inte varit skuldsatt om det inte varit enkelt.

Han borde omyndigförklaras så kan en god man ta genomtänkta beslut åt honom om inte hans egen hjärna klarar av att fatta vuxna beslut eller äga sina misstag.

Vad skriver han? Jag är blockad av båda 😂👌
Citera
2025-01-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mqk

Ska försöka se om jag kan copy pasta sen för det är en riktig wall av tyck synd om mig/skyll på alla andra för att stackarn fick börja ta lån i 20 års åldern av alla banker och att han sen brände pengarna på skit.

Det är självklart inte Hallerheims egna fel att han idag har massa skulder utan det är bankernas fel som lånade ut till honom pga att han hade en bra årsinkomst.

Låter exakt som den här sketchen "det är bögarnas fel" (kolla på YT annars) men byt ut bögarna mot bankerna eller flashback.
Citera
2025-01-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mqk
"Att ta lån och krediter, har du inga anmärkningar hos kronofogden och en någorlunda inkomst så är det så sjukt lätt att ta lån. Snabbt och smidigt, pengarna på kontot på någon dag bara! Men lika snabbt och smidigt hamnar du i en skuldfälla, om du inte passar dig och är smart.

Det var inte jag och med det här inlägget vill jag bara höja ett varningens finger och be er tänka efter både en och två gånger, innan ni tar det där lånet eller den där krediten.

Det är många som både tänkt högt och till och med frågat rakt ut, hur f*n har du lyckats ta så mycket lån? För det var väldigt mycket, som då gick till spel och nöjen. Jag kommer inte avslöja några summor, men om man känner att frågan måste ställas kan ni ju tänka er.

Det började oskyldigt med ett blancolån från en av de större bankerna, jag skulle flytta från Småland till Örebro. Pengarna var meningen att gå till nya möbler och buffert tills jag hittade ett stadigt jobb. Och visst, en del gick till nya möbler, men som 20 åring i en ny stad blev det mycket shopping och nöjen också, och så spel såklart. Just vid den här perioden i livet spelade jag inte så brutalt mycket, som jag gjorde senare i livet. Men lånet låg där och skvalpade.

Tiden gick, spelandet började tillta och jag behövde hitta pengar. Jag hade skaffat mig fast jobb och när jag började söka nya lån så gick det förvånansvärt lätt. Och så flöt det på, nytt lån, spela spela spela, nytt lån osv. Till slut satt jag där med flera lån, olika räntor och månadsutgifterna bara ökade. När bankerna började tacka nej till att låna ut mer, sökte jag mig till de här otroligt sjuka sms-lånen. Börja på ett par tusen, för att nästa månad hitta ett annat sms-lån på högre summa för att betala av det förra, men ha lite kvar till att spela för. Och så pågick det.. jag var duktig på mitt jobb, ökade min lön successivt. Och på så sätt ”bättre” kreditvärdighet som gjorde att jag kunde låna mer, och mer, och mer.

Sen kom de här samlingslånen, som jämförelsesidorna erbjöd, slå ihop dina smålån till ett. Och så började den spiralen, slog ihop mina lån till ett stort. Förbättrade min kreditvärdighet då jag ”bara” hade ett lån, och på så sätt kunde låna mer. Till slut satt jag där med flera stora lån, tills det inte längre gick och jag var tvungen att erkänna mig slagen.

Det är så lätt att ta lån idag, vill du ut o resa, ja då är det några klick bort om du inte råkar ha undansparat. Men man glömmer lätt att det ska betalas tillbaka, att den lön man jobbat hårt för har roligare saker att användas till.

Och missförstå mig rätt, jag tycker det är bra att möjligheten finns, när det används smart. Till bostadsköpet, investeringar osv. Men vi hör både till höger och vänster om hur folk överbelånar sig, hur skuldfällorna är faktum, hur kronofogden ökar i antal mål varje år.

För en missbrukare är det ens undergång, bara en tidsfråga när man springer in i väggen. Så tänk efter, en och två gånger, innan ni lättvindigt klickar hem en bunte pengar som inte har rätt syfte. Det är rent av livsfarligt, det följer dig i många många år i livet.

Sorry för ett otroligt långt inlägg, det här kan jag prata i evigheter om.

Kommentera gärna 🙏🏼"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in