2024-11-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misskay
Åh nu var det jättelängsen jag var och tittade här i tråden och ni håller den verkligen vid liv! 😂 Roligt att man hade några hundra inlägg att gå igenom 👀 jag har många bekanta som följt henne länge som jag berättat om luftslottet för, de har blivit chockade och följer nu spektaklet med helt andra ögon 😆

Säkert därför hennes följarantal håller sig stabilt, att hon fått en helt ny publik som bara vill se när luftslottet spricker.
Citera
2024-11-30, 21:25
Medlem
Käkar de räk-langos bara för att reta omvärlden? Blir det oxfile imorgon?
Hoppas räkorna smakade gott, era överskuldsatta skithuvuden.
Ja, jag blir faktiskt sugen på att bara slänga alla mina räkningar förutom hyran och stila på sociala medier.
Fast nej, jag äter hellre fiskpinnar och slipper ha kronofogden smygandes utanför dörren.
Citera
2024-12-01, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Nu ska P plugga till undersköterska för hon vill jobba på Neo. Kommer aldrig funka, för mycket känslor inblandat.

Hon kan inte behålla en anställning så det är bara ytterligare pengar vi skattebetalare får betala för hennes underhåll.
Citera
2024-12-01, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutanuuu
Frågan om vad hon ska göra efter föräldraledigheten och att hon vet att hon är grym på vad hon gör, som frisör då alltså, sett flera som klippt sig hos henne och det är grymt DÅLIGT! Inget kunden ser för hon lockar alltid håret som styling. Färg däremot kan hon.
Förmodligen gå på soc som vanligt
Citera
2024-12-01, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det svänger väldigt snabbt vad hon vill bli som stor. Jag hade inte varit speciellt glad som hennes arbetsgivare (lagret i Bålsta) som hon enbart jobbade ett par veckor på och sen såg till att bli sjukskriven ifrån. Hon pratar ofta om hur trist och icke utmanande det jobbet är.

Hoppas hon får gå åter till att sortera skruvar och att KF gör en rejäl utmätning på hennes lön.

Mer spännande vad Joakim ska göra då han är värdelös som snickare och har dåliga referenser från tidigare arbeten.

Hon är inte gjord för att jobba och försörja sina barn, hon har aldrig behållt en anställning särskilt länge. Endast när hon försökt driva eget genom att hyra en frisörstol ( vi alla vet ju hur det gick) .

Hon har gått på bidrag , bidragsfuskat, försäkringsbedrägerier, skattefuskat och låtit oss skattebetalare, sin familj (farsa brorsa etc) och alla de män hon haft i sitt liv betala för hennes grandiosa liv.

/ någon som känner henne privat
Citera
2024-12-01, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Ja, verkligen! Som jag sa innan, brist på självinsikt och massa felprioriteringar!

Den insamlingen kommer jag ihåg att jag blev jätteförvånad över. De hade nyss smällt upp ett hus för någon/några miljoner och hade helt plötsligt inte råd att rädda katten.... Ja, det lämnade en viss avsmak.

Det är inte första eller sista bedrägeri hon begått i sitt liv
Citera
2024-12-01, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Hon köper alltså en jacka för 2600:- och försöker sen sälja den på vinted för 1500:- pga fel storlek!? Varför inte bara returnera den och få pengarna tillbaka? Och hur kan man med gott samvete lägga så mycket pengar på en jacka när man har en miljon i skulder?

Smart dock att sälja den på vinted för då kommer inte kf åt pengarna?

För att hon inte köpt den för 2600kr 🙄
Citera
2024-12-01, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
Att samtala med er känns ibland som att tala med en vägg, men ibland vill man ändå försöka få er att reflektera. Att halvera deras boendekostnader skulle verkligen vara en dröm tror jag, men kom ihåg att de har sex barn som bor hemma. Att hitta ett tillräckligt stort boende är ingen enkel uppgift. Dessutom glömmer vi plötsligt bort skulderna; att få ett nytt kontrakt utan kontakter är nästan omöjligt. Så vad kan de egentligen göra åt sina boendekostnader?

Vi har ingen aning om hon har betalat för sitt hår, om det är en gåva eller om det handlar om ett kommande samarbete. Här verkar ni bara vilja spekulera och skapa er egen version av sanningen!

Jag tror inte att hon har haft många samarbeten de senaste åren om man tittar i hennes flöde. Särskilt inte efter att ha förlorat sitt barn. Hon har varit sjukskriven själv och sen kom Ebba och hennes resa, så det har nog inte varit hennes prioritet att betala av sina skulder eller jaga samarbeten. Hennes fokus har istället varit att hålla sig flytande med huvudet över ytan och se till att sina barn har det bra.

Det tycker jag att hon har klarat riktigt bra och ingen i familjen ser ut att lida. Vem här har ens suttit i samma situation och kan förstå vilka mentala och fysiska påfrestningar hon har gått igenom? Nej, fy för den här skammen...

Hon har inte jobbat en enda hel månad på raken i hela sitt liv och hon har aldrig betalat av sina skulder. Hon har varit skuldsatt på livstid från sin 18 års dag och enda anledningen till att hon skaffat barn efter barn efter barn är för att hon själv vet om att hon varken vill eller är förmögen till att ta en anställning och behålla den.. 😆🤫

Och när kassan börjar tryta eller kommentarerna blir för mycket att hantera så slänger hon eller sambon upp ett inlägg om att dom faktiskt förlorat ett barn!! - på så vis får hon folk till att ge henne pengar och folk backar undan och sådär håller det på, för att folk går på det samtidigt så skrattar dom båda två i hemlighet på vägen till banken
Citera
2024-12-01, 06:09
Medlem
Citat:
Självklart, men kan du förtydliga hur detta på något sätt kan påverka dig, din familj och ditt liv? Hur kan ni ens investera tid i någon som ni inte värdesätter och ogillar? Jag tror att de kommer att hitta en lösning på sin situation med tiden, det dröjer flera år innan dom behöver se över sin boende situation.

Vem tror du betalar för hennes familj? 🤔
Och hon har gått på bidrag och förskingrat pengar sedan hon fyllde myndig, hon har aldrig tänkt och kommer aldrig ”hitta en lösning på sin situation” - det är så hennes liv ser ut och alltid har gjort!

Jag värdesätter Patricia men jag har tröttnat på att se på medans hon ljuger bedrar och manipulerar allt och alla.
Tro mig när jag säger det här: det hon visar utåt och delar med sig är nästintill aldrig hela sanningen, en ens alls!
Citera
2024-12-01, 06:20
Medlem
Citat:
Jag utgår bara ifrån mina egna tankar, och jag tror verkligen att deras inkomster går direkt till boende och mat, och sedan finns det inte mycket kvar. Det har gjorts försök till utmätning som inte lett till något. Vad vi däremot ser är ett liv i så kallad ”lyx” tack vare hennes sociala medier. Hon får troligtvis fler gratisprodukter och upplevelser varje månad än vad många i övre medelklass köper. Men allt detta kommer ju inte utan kostnad?

Hon har verkligen lyckats med sina sociala medier, och att sticka ut bland alla konton är nog inte lätt. Så vem skulle inte utnyttja en sådan unik möjlighet, särskilt med tanke på deras situation? Ni hänvisar till uppgifter om barnomsorg från 2021, enligt den information som Solstalen själv publicerat. Loui föddes ju 2021, så den skulden påverkar inte barnen just nu och tror inte dom hade haft en plats kvar isåfall.

Jag tycker att många av dessa inlägg andas avundsjuka, även om ni inte direkt är "avundsjuka" på hennes ekonomiska ställning. Men ni reagerar att trots sin situation, lever ett liv som många av oss skulle vilja ha. Det kallas för avundsjuka, och det är missunnsamheten som är så bitter i denna tråd. För VEM hade tackat nej till allt detta ovan…

Alla med en gnutta moral skulle tacka nej till allt du nämnde där ovan. Det är förskingring, bedrägerier, bidragsfusk, skattefusk mm. Det är svenska folket som får betala för deras underhåll. Och hennes baby daddys till de andra barnen förståss
Citera
2024-12-01, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messmoret
Nu kanske jag är ute och cyklar men sorg eller plötslig död av närstående är väl ändå psykisk ohälsa?
Vid plötslig död av närstående framförallt barn så e väl knappast så att man mår bra i sin psykiska hälsa.. meeeeen sen vet ju hon bäst.

Tänker att hon int3 direkt har en hälsosam syn på vad fan psykisk hälsa/ohälsa är.. å sen lever i förnekelse. Lider man inte av psykisk ohälsa så postar man inte bilder av sitt döda spädbarn, man lägger inte upp videos när man gråter med sitt döda barn i sin famn (vilket såklart alla skulle göra, gråta alltså. Men sen har de flesta en spärr där man inte postar det på insta för att få likes).

Min dotter dog 10 timmar efter födseln för 10 år sen i år. Det är jag och mitt ex (hennes pappa) som har sett henne avliden. Inte mina föräldrar eller nära familj och framförallt inte jävla instagram!!! Hemska människa. Och jag mjölkar inte likes på insra pga den händelsen! Snälla!

Om man har låg moral och är desperat efter pengar och upptäcker att man tjänar pengar och nya följare genom att posta bilder på sitt döda barn, då kan det vara ett alternativ till att behöva jobba för att sätta mat på bordet.
Citera
2024-12-01, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Du skrev precis det jag tänkte skriva men håller helt med dig. Hur kan hon fortfarande älta och göra content på det? Går man inte vidare utan att det ska läggas ut på ig ?
Visst att man kan tänka det var 2 år sedan det hände osv men sen kommer verkliga livet och då har man fokus på det. Och hon har väl en del barn som jag har tappat räkningen på. Varför inte rikta fokuset på det än att tänka på Ilse 24/7.

Om man tänker på att hon gjorde en abort på en bebis som det inte skiljde många veckor på i jämförelse med Ilse när hon dog (året innan) - sätt det i perspektiv vetja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in