Citat:
Ursprungligen postat av
Lill-Ann
Vi har pratat mycket om clownerier från kundernas sida och det har vi gjort med rätta. Tycker jag allt.
Jag själv är inte heller en helt perfekt människa bakom min skinande yta. Jag gjorde totalt bort mig för en kund en gång och pinsamt värre blev det.
Kunden hade i sin barndom flyttat till Sverige från Österrike. Jag som aldrig varit där lyssnade med uppmärksamt öra till hans vackra beskrivningar av hur vackert det var där; bergen och naturen framförallt.
Så kommer det från mig: Var inte Adolf Hitler därifrån?
Jisses.Jösses.🤯
Det besvärade ansiktsuttryck han fick glömmer jag aldrig. 😵
Jösses.
Har ni andra också några pinsamma ögonblick ni helst vill glömma? Var inte så buskablyga som vi sa i Småköping.
Kramis.
Usch, det här får mig att tänka på två situationer... 😱 Jag är ganska spontan när jag pratar och säger ofta det jag tänker på utan att reflektera så mycket över vad jag säger egentligen. De flesta kunder tycker att det är gulligt och charmigt, men ibland blir det fel.
Jag hade en tidigare stammis som berättade att han skaffat läsglasögon sen vi sågs sist. Och jag, min mupp, säger då "Aha, har du blivit ålderssynt? 😁". Kunden tog illa vid sig och började faktiskt gråta lite eftersom jag fick honom att känna sig gammal. Han var inte ens speciellt gammal, 40-ish kanske, men han hade tydligen väldigt mycket åldersnoja och jag gjorde det inte bättre! 😅
En annan kund som är i samma ålder som mina föräldrar berättade lite om hur det var att växa upp under 60- och 70-talet och då säger jag "Ah, det känner jag igen, det har mina föräldrar också sagt! 😁". Det blev samma sak som med den första kunden, jag fick honom att känna sig lastgammal och det blev lite lätt dålig stämning. 😅
Ett tillägg: Jag kom att tänka på en till. Jag och en kund diskuterade dejtingappar och jag kläcker då ur mig att det är väldigt många män som bara skriver "hej" och förväntar sig ett svar på det. Kunden blir då irriterad och frågar mig vad det är för fel på att bara skriva "hej". Stämningen blev lite frostig, men som tur var hade vi redan legat och det var i slutet av träffen. 😅