2026-06-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Vi är alla så olika. För mig personligen, som nu frilansanade hora i Sverige, är det livsviktigt att lägga alla dessa osköna typer och clowner som kontaktar mig på minnet. LIVSviktigt. Jag har tagit upp det flera ggr i tråden -- vi jobbar i en väldigt utsatt bransch. EXTREMT utsatt. På så många sätt och så är det även när man jobbar genom agentur utomlands, vi är utsatta då med även om utomstående här i Swe gärna får för sig annat.

Jobbar man som frilansare här så skulle jag personligen aldrig våga glömma bort alla clowner och osköna typer som kontaktar mig. Det handlar liksom om min hälsa och säkerhet. För mig är det väldigt viktigt att kunna jobba på ett säkert sätt, jag skulle inte kunna jobba annars. Som ensam frilansare så har man ju ansvaret för sin egen arbetsmiljö och sin egen säkerhet och sitt eget liv.

Men precis som överallt annars så går det tyvärr inte att helt värja sig från idioter och otrevlingar när man sexarbetar. Hur noga man än screenar och sållar och hur få man än träffar så kan man råka på det där läskiga nättrollet som bakom den vanliga och trevliga fasaden är 100% ofrisk och verkar ha grava problem med kvinnor men som i bokningar kan bete sig och är "normal" först. Sånt kan man tyvärr aldrig veta. Så är det utanför sexarbete också ju. 😞

Vi hittar alla våra arbetssätt och det är ju fint! Alla är olika! 🫶

Jag bara berättar hur jag känner och resonerar inför att sexarbeta och vad som är viktigt för just mig. Jag vill inte dansa nån på tårna eller så. Men så här är det för mig iaf. 😊

Jag förstår hur du tänker, och håller med om att det är superviktigt med sin trygghet o säkerhet. Personligen känner jag mig ganska trygg i min process eftersom den här typen av personer oftast inte tar sig igenom min gallring från första början. Jag är inte naiv o visst kan vissa personer ändras eller att någon utger sig för vara reko men visar sig vara skit, men jag har varit aktiv ett par år och har heller aldrig stött på en otrygg eller läskig typ irl. De jag har haft kontakt med har varit väldigt trevliga och respektfulla irl.

Visst finns det nog osköna typer men om jag inte ens svarar dem så kommer jag aldrig behöva ha med dem att göra. Därför läggs ingen större energi på dem. Skulle någon skummis höra av sig igen är det väldigt enkelt att söka på aliaset och få fram profilen. Då ser man kanske eller minns varför man valde att inte svara eller gå vidare redan från början. Att någon skriver kortfattat och bara typ "Hej knulla om 2 h"?. Är detta oskönt sätt? Jo kanske men det är väl bara inte svara, för sånt svarar jag inte på och då blir det ingen big deal.

Jag har ju nämnt här att jag hade konto på BC förut och herregud, där kan man tala om märkliga typer. Alla som kontaktat mig för de vill träffa en eskort är ju på riktigt änglar jämfört med majoriteten på den sidan
Senast redigerad av Saanndraa 2026-06-03 kl. 23:20.
Citera
2026-06-04, 10:56
Medlem
Lill-Anns avatar
Vet inte hur ni andra känner, men jag märker tydligt på en kund redan i textstadiet om han är van att prata med kvinnor på ett naturligt och avslappnat sätt. Och då menar jag inte bara till oss som säljer, utan kvinnor i största allmänhet. Jag pratar inte om någon casanova som smörar för fullt, utan om helt normala svenska män. Har funderat lite på detta med anledning av clowner och gökar. Vissa män vet att föra sig gentemot en kvinna, vet vad som ska sägas utan att det blir weird eller plumpt eller på annat sätt överdrivet. Tycker mig märka att det finns en slags inbyggd jämställdhet i hur de uttrycker sig. Svårt förklara, men tror ni förstår.

Vet inte vad detta kan bero på. Kanske de är uppvuxna med systrar eller helt enkelt tycker det är lätt att kommunicera med kvinnor, till skillnad från en del andra.

Lite tankar.

Edit: Jag kan köpa om någon är blyg och nervös och därför uttrycker sig stappligt, men i de fallen är det bara gulligt och litet rörande.
Senast redigerad av Lill-Ann 2026-06-04 kl. 11:13.
Citera
2026-06-04, 13:16
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Vet inte hur ni andra känner, men jag märker tydligt på en kund redan i textstadiet om han är van att prata med kvinnor på ett naturligt och avslappnat sätt. Och då menar jag inte bara till oss som säljer, utan kvinnor i största allmänhet. Jag pratar inte om någon casanova som smörar för fullt, utan om helt normala svenska män. Har funderat lite på detta med anledning av clowner och gökar. Vissa män vet att föra sig gentemot en kvinna, vet vad som ska sägas utan att det blir weird eller plumpt eller på annat sätt överdrivet. Tycker mig märka att det finns en slags inbyggd jämställdhet i hur de uttrycker sig. Svårt förklara, men tror ni förstår.

Vet inte vad detta kan bero på. Kanske de är uppvuxna med systrar eller helt enkelt tycker det är lätt att kommunicera med kvinnor, till skillnad från en del andra.

Lite tankar.

Edit: Jag kan köpa om någon är blyg och nervös och därför uttrycker sig stappligt, men i de fallen är det bara gulligt och litet rörande.

Jag fattar vad du menar. Det handlar inte om att vara överdrivet korrekt och en massa "gulliga" emojis. Det är liksom en casual och trevlig ton det är fråga om. En del verkar ju tro att det kan bete sig hursomhelst mot sexarbetare (illa) medan andra blir totalt överdrivna åt andra hållet för att visa hur schyssta de är. Det är faktiskt också nån slags rödflagg på det med.

När man sen träffar kunderna IRL så tycker jag att man också märker vilka det är som har en välfungerande relation till kvinnor även i andra sammanhang. Det är liksom ingen stor grej att det är en KvInNa de umgås med och man fattar att de har en bra relation med kvinnor överlag + dessutom haft ett välfungerande sexliv och bra kärleksrelationer. Jag tror att de flesta sexarbetare kan relatera. Den sorten är nästan alltid bra kunder! ❣

Kunder kan ju för all del trassla och jiddra med tider och sånt trots att de är vana vid att prata med kvinnor, men du fattar vad jag menar. 😊

En del kunder har ju verkligen problem med kvinnor. På olika sätt, en del för att de inte ha så mycket naturlig kontakt med oss alls och därför inte vet hur man ska behandla oss och en del för att de är helt störda och faktiskt inte ens tycker om oss öht. (och så en skala där emellan så klart)
Citera
2026-06-04, 13:28
Medlem
Citat:

Lite tankar.

Jag tycker också att man ganska lätt kan bilda sig en uppfattning om en person utifrån hur och vad den skriver. Och visst är det precis som du beskriver, vissa har det bara i sig. Tror inte att det nödvändigtvis har att göra om man är uppvuxen med kvinnor, utan det räcker om man är en normal funtad person och vet hur man ska behandla andra personer. Sedan har ju andra lärt sig genom åren och fått erfarenhet i vad som är mest lämpligt och rimligt att skriva till en SW, om man vill boka en träff.

Och vad tycker du om clowner? Upptar det också hela ditt tankesätt var och varannan vecka som det verkar göra för vissa andra 😩? Eller kan du släppa det och gå vidare med ditt egna liv utan att behöva lägga ner så mycket fokus på män du aldrig kommer ha en interaktion med?
Senast redigerad av LillyRosee 2026-06-04 kl. 13:50.
Citera
2026-06-04, 14:58
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillyRosee
Jag tycker också att man ganska lätt kan bilda sig en uppfattning om en person utifrån hur och vad den skriver. Och visst är det precis som du beskriver, vissa har det bara i sig. Tror inte att det nödvändigtvis har att göra om man är uppvuxen med kvinnor, utan det räcker om man är en normal funtad person och vet hur man ska behandla andra personer. Sedan har ju andra lärt sig genom åren och fått erfarenhet i vad som är mest lämpligt och rimligt att skriva till en SW, om man vill boka en träff.

Och vad tycker du om clowner? Upptar det också hela ditt tankesätt var och varannan vecka som det verkar göra för vissa andra 😩? Eller kan du släppa det och gå vidare med ditt egna liv utan att behöva lägga ner så mycket fokus på män du aldrig kommer ha en interaktion med?

Vad jag tycker om clownner har jag redan redogjort för. Klart det kommer över mig ibland, som nu när vi diskuterar just clowner. Jag för dessutom dagbok, så de finns där också och kommer till liv då jag läser. Händer också att de dyker upp då jag får nya förfrågningar. Vill liksom se ett mönster i den nya kunden jämfört med den gamla clownen så att jag kan undvika göra om misstaget.

Har nog lite svårt att släppa clowner. En irrittetsnde och skoskavig känsla är just detta att jag legat med clownen. Han har fått komma mig så nära det bara går och jag skänkt njutning åt honom, en njutning han inte var värd. Låt vara att han betalat för det, men ändå.

Önskar jag var mer som du, som tycks ha förmågan att bara släppa skiten. Jag kan inte det.
Citera
2026-06-04, 16:42
Medlem
Citat:
Vad jag tycker om clownner har jag redan redogjort för. Klart det kommer över mig ibland, som nu när vi diskuterar just clowner. Jag för dessutom dagbok, så de finns där också och kommer till liv då jag läser. Händer också att de dyker upp då jag får nya förfrågningar. Vill liksom se ett mönster i den nya kunden jämfört med den gamla clownen så att jag kan undvika göra om misstaget.

Har nog lite svårt att släppa clowner. En irrittetsnde och skoskavig känsla är just detta att jag legat med clownen. Han har fått komma mig så nära det bara går och jag skänkt njutning åt honom, en njutning han inte var värd. Låt vara att han betalat för det, men ändå.

Önskar jag var mer som du, som tycks ha förmågan att bara släppa skiten. Jag kan inte det.

Jag läste ett inlägg du där gav 3 exempel på hur kunder har behandlat dig under och efter en träff och det förstår jag självfallet sätter spår. Jag säger inget om det alls.

Jag har inte blivit utsatt för något liknande som du beskrev eller något annat oskönt beteende som påverkar mig jättemycket. Sedan har vi alla olika referensramar till vad en clown är, och nedan exempel är väl det jag kan komma på som vissa hade tyckt var en clown medan jag bryr mig inte eftersom jag också fått se andra sidor av kunden.

En ny kund frågade om jag var nyknullad. Kanske inte det smidigaste att fråga när man precis ska hoppa i säng men jag bryr mig inte så mycket, utan jag tänker att han var väldigt nervös och ville bryta isen. I övrigt var han väldigt trevlig och försiktig, så han blir ingen clown för mig, förutom att han sa en väldigt plumpt kommentar. Du kanske hade tyckt att han var en clown?
En annan kund som jag träffade förut (vi ses ej längre) blev ungefär var tredje träff på ett speciellt humör i sängen. Jag tror att det gick för lång tid utan sex för honom eftersom han försvann i någon typ av egen värld och körde bara på, och det gick inte hejda honom, och det var bara att hänga på. Är han en clown för mig? Nej. Han är en väldigt fin person som vid varje träff gav mig en extra gåva (blommor, choklad etc), skjutsade mig till gymmet när min bil var på verkstaden och bjöd med mig ut på lunch.

Hur tänker du kring "clowner" som kontaktar dig fast du inte ens interagerar med dem? Bryr du dig om dem också? Själv gör jag inte det. Om någon jag inte är intresserad av skickar ett meddelande svarar jag inte, eller så raderar jag det bara. Kommer det ett till från samma kan jag fnissa lite åt det och fortfarande inte svara. De tar liksom inte upp min tankeverksamhet eftersom jag inte ens interagerar med dem, vilket är förmodligen det som gör att jag inte kan relatera alls till dessa clown-diskussioner. Jag försöker förstå varför det går åt så mycket energi på män och kunder man inte ens interagerar med.
Senast redigerad av LillyRosee 2026-06-04 kl. 17:08.
Citera
2026-06-04, 17:33
Bannlyst
Finns det någon utseende grad som ni sexarbetare vägrar?

Jag vet att ni sköter ett professionellt jobb men fortfarande så är instinkten kvar vad man attraheras av. Det kanske kan vara lätt att koppla bort om det är någon som inte är din typ, men fortfarande lång och relativt vanligt utseende.

Men vad händer om en man kommer som är 150 cm lång klart under medel utseende. Han har också tappat allt hår och är ca 50+ hur reagerar ni på detta? Han är absolut inte ofräscht på något sätt utan ta hand om sig men bara det är att han har fått den värsta tänkbara genetiken.

Eller vi säger att någon har en form av mutation eller råkat ut för en allvarlig olycka som har gjort ansiktet helt deformerat. Hur tänker ni kring detta genomför ni fortfarande träffen?
Citera
2026-06-04, 17:43
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Jag läste ett inlägg du där gav 3 exempel på hur kunder har behandlat dig under och efter en träff och det förstår jag självfallet sätter spår. Jag säger inget om det alls.

Jag har inte blivit utsatt för något liknande som du beskrev eller något annat oskönt beteende som påverkar mig jättemycket. Sedan har vi alla olika referensramar till vad en clown är, och nedan exempel är väl det jag kan komma på som vissa hade tyckt var en clown medan jag bryr mig inte eftersom jag också fått se andra sidor av kunden.

En ny kund frågade om jag var nyknullad. Kanske inte det smidigaste att fråga när man precis ska hoppa i säng men jag bryr mig inte så mycket, utan jag tänker att han var väldigt nervös och ville bryta isen. I övrigt var han väldigt trevlig och försiktig, så han blir ingen clown för mig, förutom att han sa en väldigt plumpt kommentar. Du kanske hade tyckt att han var en clown?
En annan kund som jag träffade förut (vi ses ej längre) blev ungefär var tredje träff på ett speciellt humör i sängen. Jag tror att det gick för lång tid utan sex för honom eftersom han försvann i någon typ av egen värld och körde bara på, och det gick inte hejda honom, och det var bara att hänga på. Är han en clown för mig? Nej. Han är en väldigt fin person som vid varje träff gav mig en extra gåva (blommor, choklad etc), skjutsade mig till gymmet när min bil var på verkstaden och bjöd med mig ut på lunch.

Hur tänker du kring "clowner" som kontaktar dig fast du inte ens interagerar med dem? Bryr du dig om dem också? Själv gör jag inte det. Om någon jag inte är intresserad av skickar ett meddelande svarar jag inte, eller så raderar jag det bara. Kommer det ett till från samma kan jag fnissa lite åt det och fortfarande inte svara. De tar liksom inte upp min tankeverksamhet eftersom jag inte ens interagerar med dem, vilket är förmodligen det som gör att jag inte kan relatera alls till dessa clown-diskussioner. Jag försöker förstå varför det går åt så mycket energi på män och kunder man inte ens interagerar med.

Jag hade definitivt stämplat honom som clown om han kom med en sådan tarvlig fråga om jag var nyknullad. Den frågan är som att säga: "Jag är inte den första kunden idag, säg?" Sådan fråga frågar inte en kund om om han har något hyfs i sig. Ej heller ska kunden fråga om "affärerna går bra - flöde?". Också en clown. Så fort en kund börjar fråga om sådant går han över mina gränser och han intention tycks vara att han ska in under skinnet på mig och där vill jag inte ha en kund.

Bryr och bryr. De ÄR irriterande och jag blockar för att förhoppningsvis slippa dem under senare annan flagg.

Så finns det förstås värre kunder än de du frågade om, men eftersom du frågade svarade jag.
Citera
2026-06-04, 17:49
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollesompratar
Finns det någon utseende grad som ni sexarbetare vägrar?

Jag vet att ni sköter ett professionellt jobb men fortfarande så är instinkten kvar vad man attraheras av. Det kanske kan vara lätt att koppla bort om det är någon som inte är din typ, men fortfarande lång och relativt vanligt utseende.

Men vad händer om en man kommer som är 150 cm lång klart under medel utseende. Han har också tappat allt hår och är ca 50+ hur reagerar ni på detta? Han är absolut inte ofräscht på något sätt utan ta hand om sig men bara det är att han har fått den värsta tänkbara genetiken.

Eller vi säger att någon har en form av mutation eller råkat ut för en allvarlig olycka som har gjort ansiktet helt deformerat. Hur tänker ni kring detta genomför ni fortfarande träffen?

Om du backar i tråden kommer du finna svaret. Vi har redan avhandlat detta. Detta är inte vanlig dejting utan något annat, även om det kan te sig snarlikt.

Jag har inga problem med korta män (min stora kärlek i tonåren var en söt kille lika lång som jag - dvs 167 cm - can't forget you, honey honey), och jag har haft betydligt kortare kunder, men ej typ 150 cm, men tror inte det skulle vara något problem.

Och vanställda ansikten på kunderna har jag heller inte haft, så kan inte svara.

Det är hur kunden ÄR som är det viktiga, inte själva utseendet. Och mitt jobb är att tillfredställa kunden, inte primärt att njuta själv, även om det kan komma som en bonus med vissa kunder.
Senast redigerad av Lill-Ann 2026-06-04 kl. 17:56.
Citera
2026-06-04, 19:15
Medlem
FestligPersikas avatar
Citat:
Hallå Nej jag tycker att jag skrev tydligt att det handlar om bemötande och utlovar det man kommit överens om. Jag skrev såhär "Håller du det du lovar och vad ni har kommit överens om, bemöter kunder väl och skapar en härlig miljö, då är du proffsig" och att detta är nog utgångspunkten för alla kunder.

Däremot skrev jag att för vissa kunder kan det finnas ett till lager och att åsikterna går isär på vad som också kan vara proffsigt, och den bedömningen gör jag endast av vissa inlägg jag sett i eskorttrådar här. Vissa kunder benämner ju en eskort i proffsighet i vad hon erbjuder, t.ex. har man sett liknande citat så som ("jag fick göra si och så med henne, hon gick med på allt som ett äkta proffs"). Dvs att det är vissa kunder som har en bild av PSE + extra allt innebär proffsighet.

Absolut, det första du skrev var glasklart, det var det där om PSE som jag inte förstod, jag trodde att det var din egna reflektion om vad som utgör ett proffs, men nu förstår jag att du menade att du tror att vissa kunder tror det. Vi kanske inte hänger på samma forum eller trådar, men jag har aldrig sett någon kund här på FB skriva att en eskort är ett proffs för att hon erbjuder PSE. Å andra sidan lägger jag inte speciellt mycket tid på att läsa vad kunder skriver på FB, det är inte speciellt intressant för mig. 😁

Citat:
Fast detta har jag och även Saanndraa varit inne på ett par gånger, senast Saanndraa när jag kollar hennes inlägg i denna tråd, för hon beskriver det bra tycker jag. Jag tar ett direkt citat som hon skrev: "Har en clown kontaktat mig har jag inte lagt det på minnet eller energi på det. Förmodligen har jag läst meddelandet och känt att det inte uppfyller kriterier för mig att bli intresserad, och raderat det. Det har inte kommit till den punkten, eller så har det gjort men att det inte är minnesvärt för mig. Hade det varit en total läskig typ så hade jag självfallet satt det på minnet".

Varför är det så svårt att acceptera att det faktiskt finns SW som inte lägger någon större energi på de här personerna som ni gärna återkommer till vecka efter vecka? Vi har alla olika referensramar, olika erfarenheter och olika sätt att förhålla oss till såklart. Det som upptar mycket tankeverksamhet för vissa är helt enkelt inte relevant för andra. Jag har säkert också blivit kontaktad av personer som ni skulle beskriva som "clowner" eller osköna typer, men om de inte väcker mitt intresse svarar jag inte. Då stannar det där. Jag raderar meddelandet och går vidare. För mig blir det därför svårt att engagera mig i diskussioner om personer som aldrig fått något utrymme i min vardag eller mina tankar, vilket är nog därför jag inte kan relatera till era clown-diskussioner. Har jag stött på en sådan? Förmodligen. Minns jag? Nej, förmodligen för jag raderar de messen som inte tilltalar mig direkt. Jag kan däremot med säkerhet påstå att jag aldrig har träffat en märklig (clown) kund.

Du måste ju ändå ha insett att det ÄR väldigt ovanligt att inte komma ihåg en enda idiot som har kontaktat en. Jag har som sagt sålt sex i nästan 10 år och under den tiden har jag haft kontakt med väldigt många eskorter, både nya eskorter och eskorter som är "gamla i gamet”, och alla har både blivit kontaktade av idioter och träffat idioter oavsett screening. Det är ju inte så att eskorter lever i någon slags parallell verklighet där man kan helt freda sig mot konstiga människor, och jag tror att även utomstående förstår att man som eskort är som en magnet för allt möjligt konstigt folk. Det ÄR en risk med jobbet och en risk man behöver förhålla sig till. Jag har fattat att du är selektiv, men att vara selektiv förebygger ju inte att man blir kontaktad av idioter. Att man blir kontaktad av idioter betyder ju inte att man träffar idioterna, men om de har en kontaktväg till en så kan man ju ändå bli kontaktad av dem.

Jag vill lägga till också att jag faktiskt blir illa berörd av din före detta kund som tappar fattningen var tredje gång ni ligger (låg). Du skrev i ett annat inlägg att det var obehagligt, men nu skriver du att det var okej eftersom han visar andra sidor också. Om någon av mina SW-kompisar, eller någon av mina ”vanliga” tjejkompisar för den delen, skulle säga till mig typ ”han är snäll egentligen och har fina sidor, han brukar ge mig choklad, blommor och bjuda mig på lunch och skjutsa mig” så skulle jag säga: ”SPRING!! Det där en farlig man!”. Usch, det låter verkligen inte som någon man vill träffa. Om jag tycker att en kund beter sig obehagligt så träffar jag honom inte igen. Men vi alla är olika såklart. Hos mig kan man inte kompensera för obehagliga beteenden med blommor och choklad.

Om du tycker att det är trist att vi pratar om hur vissa kunder och potentiella kunder är mot oss, som ju är viktigt ur säkerhetssynpunkt, så kan du väl ta upp något annat ämne? Jag har förstått att du gillar att diskutera pengar, vad man köper för sina horpengar och "skön njutning", men finns det verkligen inget annat du vill diskutera gällande jobbet?

Citat:
Ursprungligen postat av Saanndraa
Visst finns det nog osköna typer men om jag inte ens svarar dem så kommer jag aldrig behöva ha med dem att göra. Därför läggs ingen större energi på dem. Skulle någon skummis höra av sig igen är det väldigt enkelt att söka på aliaset och få fram profilen. Då ser man kanske eller minns varför man valde att inte svara eller gå vidare redan från början. Att någon skriver kortfattat och bara typ "Hej knulla om 2 h"?. Är detta oskönt sätt? Jo kanske men det är väl bara inte svara, för sånt svarar jag inte på och då blir det ingen big deal.

Jag har ju nämnt här att jag hade konto på BC förut och herregud, där kan man tala om märkliga typer. Alla som kontaktat mig för de vill träffa en eskort är ju på riktigt änglar jämfört med majoriteten på den sidan

Alltså, det finns ju olika typer av störda människor. Det är en enorm skillnad på ”Hej knulla om 2 h?” och ”Jag vill halsknulla dig brutalt, knulla sönder din horanal och spruta i dig utan kondom”. Ja, den första är oskön, men förmodligen harmlös och lätt att släppa. Den andra är farlig och måste läggas på minnet. Jag har inga problem med att släppa det första exemplet, men den andra måste som sagt läggas på minnet så att jag inte råkar träffa honom. Men kul för dig att du inte blivit kontaktad av någon mupp som måste läggas på minnet. 😉 ❤️
Senast redigerad av FestligPersika 2026-06-04 kl. 19:44.
Citera
2026-06-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FestligPersika
Du måste ju ändå ha insett att det ÄR väldigt ovanligt att inte komma ihåg en enda idiot som har kontaktat en. Jag har som sagt sålt sex i nästan 10 år och under den tiden har jag haft kontakt med väldigt många eskorter, både nya eskorter och eskorter som är "gamla i gamet”, och alla har både blivit kontaktade av idioter och träffat idioter oavsett screening. Det är ju inte så att eskorter lever i någon slags parallell verklighet där man kan helt freda sig mot konstiga människor, och jag tror att även utomstående förstår att man som eskort är som en magnet för allt möjligt konstigt folk. Det ÄR en risk med jobbet och en risk man behöver förhålla sig till. Jag har fattat att du är selektiv, men att vara selektiv förebygger ju inte att man blir kontaktad av idioter. Att man blir kontaktad av idioter betyder ju inte att man träffar idioterna, men om de har en kontaktväg till en så kan man ju ändå bli kontaktad av dem.

Man kan självfallet bli kontaktad av clowner men om man inte interagerar med dessa typer så finns det ju inget att diskutera eller ens lägga på minnet tänker jag. Som jag skrev, är det någon jag inte är intresserad av så svarar jag inte. Jag önskar verkligen att jag kunde visa min kontakter för er, men det kan jag såklart inte göra. Just nu kollar jag igenom ca 200 olika meddelanden sedan ett tag tillbaka och det finns ingen som på något vis sticker ut och är märklig i en första kontakt. Alla meddelanden börjar med antingen ett kort hej, eller en kort presentation, eller endast vad de önskar, eller när man är tillgänglig. Vissa meddelanden är mer intressanta och genomtänkta, andra väldigt oengagerade och blaha. Men absolut inga clowner, och om de senare, vid närmare kontakt, skulle visa sig ha clowniga egenskaper vet jag inte, eftersom jag inte har interagerat med dem. Men det kan absolut vara så. Ni får verkligen tro vad ni vill men jag ljuger inte. Det är nästan så jag vill ta en skärmdump, blurra alla namn och länka till bilden så ni kan se att jag inte hittar på. Saanndraa får svara för sin egen del men vi verkar ha liknande upplevelse, om jag inte missförstått henne helt och hållet.

Citat:
Jag vill lägga till också att jag faktiskt blir illa berörd av din före detta kund som tappar fattningen var tredje gång ni ligger (låg). Du skrev i ett annat inlägg att det var obehagligt, men nu skriver du att det var okej eftersom han visar andra sidor också. Om någon av mina SW-kompisar, eller någon av mina ”vanliga” tjejkompisar för den delen, skulle säga till mig typ ”han är snäll egentligen och har fina sidor, han brukar ge mig choklad, blommor och bjuda mig på lunch och skjutsa mig” så skulle jag säga: ”SPRING!! Det där en farlig man!”. Usch, det låter verkligen inte som någon man vill träffa. Om jag tycker att en kund beter sig obehagligt så träffar jag honom inte igen. Men vi alla är olika såklart. Hos mig kan man inte kompensera för obehagliga beteenden med blommor och choklad.

För att vara tydlig med han som blev konstig, självfallet kompenserades det inte med blommor och så var allt toppen. Jag har däremot inte beskrivit honom som obehaglig (läste om mitt gamla inlägg nu och ser att jag aldrig skriver obehaglig, jag skrev att han blev märklig under sexet men sedan ett fromt lamm igen). Min beskrivning nu var ett sätt att förmedla att, trots att han gick in i sin egna värld under träffen och att han stundtals var hektisk, så ser jag inte honom eller hans personlighet som en clown. Tvärtom är han mycket uppskattande, snäll och omtänksam och jag ser hans agerande under den timmen som en typ av ”fetisch” eftersom jag vet hur han är resten av tiden. Hade jag sett minsta tecken på att han är våldsam eller knäpp, i och utanför sängen, så hade jag avslutat kontakten direkt. Som jag beskrev, vi alla är olika och har olika referensramar, och jag förstår att för vissa SW hade en fjärde träff inte ens varit aktuell. Jag gick med på en fjärde träff eftersom jag visste hur de första två träffarna hade varit och resonerade att han under tredje träffen ”bara” blev för ivrig. Den fjärde träffen och femte träffen var som vanligt igen, för att sjätte träffen bli märklig igen. Obs försöker inte förmildra något nu för att det ska låta bra.

Citat:
Om du tycker att det är trist att vi pratar om hur vissa kunder och potentiella kunder är mot oss, som ju är viktigt ur säkerhetssynpunkt, så kan du väl ta upp något annat ämne? Jag har förstått att du gillar att diskutera pengar, vad man köper för sina horpengar och "skön njutning", men finns det verkligen inget annat du vill diskutera gällande jobbet?

Intressant att du tror att jag tycker om att diskutera pengar. Du får gärna hänvisa till inlägg där jag upprepade gånger tar upp pengar. Som jag minns det var det snarare någon av er som i julas tog upp ämnet julklappar och gåvor, och jag svarade på det. Detsamma gäller frågan om mina övernattningar och hur det går till för mig, någon av er frågade, och jag besvarade frågan.

Och vad man köper för sina pengar? Jag kollar tillbaka nu till inläggen och det var en kund i februari som undrade vad för typ av presenter vi uppskattar. I ungefär 5 sidor besvaras detta på olika sätt, och jag var inte först ut att svara på frågan och jag skriver totalt fyra inlägg om detta (varav tre av inläggen är svar på frågor). Faktum är att det är jag som skriver ett inlägg att det är tjatigt att prata om detta i flera sidor, så om jag var så pengakåt hade jag väl inte skrivit så utan fortsatt skriva om presenter som ni gjorde? Resten av inläggen om pengar och gåvor som är på ca fem sidor är alltså inte skrivna av mig. Så det är bara ett problem när jag besvarar frågor, men ni får skriva majoriteten av inläggen kring ett ämne? Har jag förstått det rätt?

Och detta med njutning eller inte - eftersom ni upprepande gånger skriver att ni inte njuter med era kunder så vill jag balansera diskussionen och nämna att jag gör det. Du kan ju inte på fullaste allvar skriva här att jag bara pratar om njutning när det enda ni gjort dagligen i flera år skrivit att ni inte är kåta på era kunder och således njuter inte, att ni inte tänder på era kunder och deras utseenden, att ni går in i en falsk roll. Men ni kan får alltså skriva om detta hela tiden, att ni inte njuter, men jag får inte komma med min upplevda erfarenheter att jag har det skönt?
Senast redigerad av LillyRosee 2026-06-04 kl. 23:21.
Citera
2026-06-04, 23:07
Medlem
Citat:
Jag hade definitivt stämplat honom som clown om han kom med en sådan tarvlig fråga om jag var nyknullad. Den frågan är som att säga: "Jag är inte den första kunden idag, säg?" Sådan fråga frågar inte en kund om om han har något hyfs i sig. Ej heller ska kunden fråga om "affärerna går bra - flöde?". Också en clown. Så fort en kund börjar fråga om sådant går han över mina gränser och han intention tycks vara att han ska in under skinnet på mig och där vill jag inte ha en kund.

Bryr och bryr. De ÄR irriterande och jag blockar för att förhoppningsvis slippa dem under senare annan flagg.

Så finns det förstås värre kunder än de du frågade om, men eftersom du frågade svarade jag.

Jag förstår ditt perspektiv, jag tror att jag snarare såg honom som en väldigt nervös kund som inte kom på något bättre att säga, en väldigt plump kommentar. Allt handlar om tonläge och hur man ställer frågan med, och hade jag upplevt att han även var förminskande och förnedrande så hade jag garanterat tyckt att han var vidrig.

Ibland har ju kunden frågat om man träffar många, är det också clown-igt, eller är det ett sätt att ”lära känna varandra” och att man är nyfiken på branschen? Återigen, det beror på hur frågan ställs känner jag.

Vi kan väl bara enas om att vissa personer låter saker rinna av sig helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in