2026-02-11, 11:44
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Jaaa, det är vanligt att kunder pratar om sina jobb. Jag har iofs inget emot det, men ibland så blir det ju ganska långrandigt som du säger. Det är så klart bättre än att man själv är den som måste driva en stel konversation framåt, men ibland är det väldigt tydligt hur självupptagna en del män är. Jag har en kund som jag tycker om att träffa -- enkla och roliga träffar med bra mat och aldrig strul med tider men han tycker verkligen om att hålla låda. Det är ju han som betalar för min tid så det är lugnt så klart, och jag misstänker att han är så i de flesta sammanhang. Han är den sorten äldre man som tycker om (och är van vid!) att ta plats.🤷

En del kunder har väldigt specifika intressen och det kan bli lite trist att lyssna på om man själv inte är insatt. Det är klart att jag har lärt mig mkt av kunder, men ibland blir det verkligen tjatigt och långrandigt.😴 Hellre prat om jobb och specifika intressen än skitsnack om frun och överdrivet prat om duktiga barn han har dock! 🤪

Jag har inte så många gemensamma intressen med mina kunder så vi brukar mest prata om dagsaktuella händelser. Det är ju de allra flesta intresserade av och kan prata om. Nu är jag inte alls kundsugen men skulle jag träffa kunder nu så skulle jag gissa att vi skulle prata OS.

Jag är usel på att driva stel konversation framåt, då jag är lite för spontan och jag hänger inte riktigt med på vad jag säger. Kan bli så fel. Har sårat människor, trots att detta inte varit min avsikt.

Bättre om kunden för konversationen framåt. Då brukar sällan grodor hoppa ut munnen på mig.
Citera
2026-02-11, 12:00
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Jag är usel på att driva stel konversation framåt, då jag är lite för spontan och jag hänger inte riktigt med på vad jag säger. Kan bli så fel. Har sårat människor, trots att detta inte varit min avsikt.

Bättre om kunden för konversationen framåt. Då brukar sällan grodor hoppa ut munnen på mig.

Jag är nog ganska så bra på det även om jag tycker att det är jobbigt. Jag har några kunder som är knepiga socialt och då är det alltid jag som måste driva konversationen. De verkar alltid nöjda med träffarna men jag går därifrån och är helt utmattad! Absolut inte fysiskt pga krävande sex, pga mental påfrestning. 🤪

Sen finns det så klart kunder jag har bra flow, kemi och prat med. Det är de bästa träffarna! 😊

Jag kommer ihåg en träff på dyr restaurang tillsammans med en kund som var så sjukt nervös och stel. Dyr på det sättet att det är avsmakningsmeny med en massa rätter, folk går dit och unnar sig nåt riktigt gott och sitter inte och pratar högt. Det var lugnt och stilla runt om oss och han sa knappt ett ljud. Kändes så jobbigt!😬 Det var första gången vi sågs och efter den gången gjorde jag inte om den missen. Aldrig mer lite mer avancerad middag första gången jag träffar nån! Nu kommer jag inte ens ihåg sist jag träffade en ny kund och jag skulle kunna gå på middag med alla befintliga kunder, även de där jag får driva konversationen. Skulle vara jobbigt och jag skulle vara tvungen att gräva i minnesbanken ordentligt för att kunna plocka upp nåt vi pratat om tidigare men det skulle ju funka.
Citera
2026-02-11, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FestligPersika
Av någon anledning kom jag att tänka på att vissa kunder verkligen älskar att prata om sina intressen. Det är såklart helt okej, men det är sällan jag delar intressen med kunder. Det är såklart kul att få lära sig någonting nytt, men ibland blir det bara för mycket och att de försöker pracka på mig sina intressen.

Jag har en kund som är väldigt intresserad av finans och varje gång vi ses försöker han få mig att lyssna på en finanspodd som han följer. Förra året träffade jag en kund som under hela träffen pratade om Palme-mordet. Han har nog konsumerat alla poddar och material i ämnet och hade till och med sina egna teorier om vad som verkligen hände när Palme mördades. Det blev lite tjatigt att lyssna på det en hel kväll, men jag fick ju betalt iaf! 😅

Ibland händer nog det omvända också, d.v.s. att jag tjatar hål i kunders öron om saker som jag är intresserad av, någonting jag hört i poddar jag lyssnar på, osv. Om de har tyckt att det har varit tjatigt så har de hållit god min, men jag kan tänka mig att de tycker att jag pratar på lite väl mycket ibland... 🙈

Jag vet inte riktigt vad jag ville säga med det här, bara en allmän reflektion från mig. 🍑

Jag tänker direkt på två kunder varav den ena pratade gärna om antalet SW han har träffat genom åren, både här och utomlands. Det kan ibland vara kul att höra men han märkte att jag inte blev så imponerad när han berättade om antalet utländska i Sverige som han har träffat, medan han själv var stolt som få (det lät inte så rumsrent hur de kontakterna med utländska hade gått till, en mellanhand var involverad i majoriteten är jag säker på. Det handlade inte om utländska kvinnor, utan snarare mellanhanden som han nämnde i förbifarten). Jag träffar inte honom längre, det var inget dåligt men han lät lite väl stolt och såg inte problematiken med sitt upplägg. Om jag var han så hade jag nog inte pratat om det så öppet om man säger så.

En annan regelbunden kund har berättat samma historier och anekdoter flertalet gånger, jag sitter och småler och tänker att han måste ju upprepa samma historia till andra SW och glömmer nog bort att jag redan hört historien ca fyra gånger... Tänker att jag vid nästa gång ska skoja lite med honom om det. Han är förövrigt också väldigt intresserad av finans, och kan sitta länge och prata om det. Det är inget han jobbar med men det är en stor hobby och han läser finansbloggar som han gärna vill dela.

Sedan har vi den skaran som ibland pratar om sitt familjeliv vilket kan bli lite laddat känner jag. Jag behöver verkligen inte veta vad han och hans fru gör eller inte gör, eller något om barnen. Jag lyssnar in men kommenterar inte så mycket då.

Annars pratar nog de flesta om sina jobb, träning och semestrar. Finns en stammis som jag har ett stort gemensamt intresse med, vilket är väldigt kul.
Senast redigerad av LillyRosee 2026-02-11 kl. 13:53.
Citera
2026-02-11, 13:44
Medlem
FestligPersikas avatar
Citat:
Jaaa, det är vanligt att kunder pratar om sina jobb. Jag har iofs inget emot det, men ibland så blir det ju ganska långrandigt som du säger. Det är så klart bättre än att man själv är den som måste driva en stel konversation framåt, men ibland är det väldigt tydligt hur självupptagna en del män är. Jag har en kund som jag tycker om att träffa -- enkla och roliga träffar med bra mat och aldrig strul med tider men han tycker verkligen om att hålla låda. Det är ju han som betalar för min tid så det är lugnt så klart, och jag misstänker att han är så i de flesta sammanhang. Han är den sorten äldre man som tycker om (och är van vid!) att ta plats.🤷

En del kunder har väldigt specifika intressen och det kan bli lite trist att lyssna på om man själv inte är insatt. Det är klart att jag har lärt mig mkt av kunder, men ibland blir det verkligen tjatigt och långrandigt.😴 Hellre prat om jobb och specifika intressen än skitsnack om frun och överdrivet prat om duktiga barn han har dock! 🤪

Jag har inte så många gemensamma intressen med mina kunder så vi brukar mest prata om dagsaktuella händelser. Det är ju de allra flesta intresserade av och kan prata om. Nu är jag inte alls kundsugen men skulle jag träffa kunder nu så skulle jag gissa att vi skulle prata OS.
På tal om specifika intressen så har ju som sagt träffat en kund som var (och är nog fortfarande 😅 ) sjukligt intresserad av Palme-mordet och nu kom jag att tänka på en kund som har totalt snöat in på ett bedrägeri som hände på 90-talet. Jag tror verkligen att han har konsumerat alla poddar, material och bloggar som finns i ämnet och han skulle nog kunna mala på om det där i timtal om han fick chansen. Visst, det var en stor grej när det skedde, men det är nästan 30 år sen och det kan bli väldigt långdraget att lyssna på. Plus att jag var barn på 90-talet och kan inte alls relatera, men han pratar om det som om det vore en aktuell händelse som alla borde vara intresserade av. 🙄
Citera
2026-02-11, 14:09
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
På tal om specifika intressen så har ju som sagt träffat en kund som var (och är nog fortfarande 😅 ) sjukligt intresserad av Palme-mordet och nu kom jag att tänka på en kund som har totalt snöat in på ett bedrägeri som hände på 90-talet. Jag tror verkligen att han har konsumerat alla poddar, material och bloggar som finns i ämnet och han skulle nog kunna mala på om det där i timtal om han fick chansen. Visst, det var en stor grej när det skedde, men det är nästan 30 år sen och det kan bli väldigt långdraget att lyssna på. Plus att jag var barn på 90-talet och kan inte alls relatera, men han pratar om det som om det vore en aktuell händelse som alla borde vara intresserade av. 🙄

Hehe, vad lustigt att du nämner bedrägerier! Jag har en utländsk kund som gärna ville prata om nåt större finansbedrägeri (skandal typ) i sitt hemland. Han försökte flera ggr. Inte alls uppmärksammat här i Swe och man man kan knappt hitta mer än basic info på engelska. På nåt sätt har han jobbat i den sfären, men det är verkligen trist att höra om. Han frågade mig om jag kände till Madoff och jo det gör jag ju. Men när var det? Inte på 90-talet men ändå typ 15 år sen? Och inget jag har upplevt men hört talas om. Inget folk går runt och tänker på idag iaf. Han verkar ha konsumerat alla poddar i ämnet och vill gärna tipsa mig. Jag har inte lyssnat på nån! Han har inte sagt nåt om några bloggar, det är väl typ helt utdött?😅

Tur att man får betalt för sin tid! Tänk att sitta och behöva lyssna på prat om Palme-mordet och gamla bedrägerier annars!😱 Bäst att hålla tyst, annars kommer väl en kund att börja prata om tyska gevär under Andra världskriget nästa gång vi ska ha trevligt! 😂

Det är så klart kul när man lär sig saker av kunder (och det har jag verkligen gjort!) men att inte kunna läsa av när man pratar FÖR mycket om saker motparten (knappt nån!) är intresserad av är väldigt off. Som sagt -- tur att vi får betalt!

Dagsaktuella händelser är helt klart mitt bästa samtalsämne med kunder. Nåt som berör alla och alla har en åsikt, men det är trist när det tippar över i aggressivt politiskt prat. Det nåt som verkligen är off med personer som inte kan känna av på vilken nivå man ska lägga sig. Man sitter på en trevlig middag och kunden (gubbe) pratar om hur fula vissa kvinnliga politiker och opinionsbildare är. Pinsamt. Jag resonerar iofs som så att kunder betalar för min tid och jag nickar och lyssnar. Men även om jag får betalt så handlar det ju om ett umgänge som ska vara trevligt och då blir det bara weird om nån sitter och är aggro.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-02-11 kl. 14:14.
Citera
2026-02-11, 14:32
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Hehe, vad lustigt att du nämner bedrägerier! Jag har en utländsk kund som gärna ville prata om nåt större finansbedrägeri (skandal typ) i sitt hemland. Han försökte flera ggr. Inte alls uppmärksammat här i Swe och man man kan knappt hitta mer än basic info på engelska. På nåt sätt har han jobbat i den sfären, men det är verkligen trist att höra om. Han frågade mig om jag kände till Madoff och jo det gör jag ju. Men när var det? Inte på 90-talet men ändå typ 15 år sen? Och inget jag har upplevt men hört talas om. Inget folk går runt och tänker på idag iaf. Han verkar ha konsumerat alla poddar i ämnet och vill gärna tipsa mig. Jag har inte lyssnat på nån! Han har inte sagt nåt om några bloggar, det är väl typ helt utdött?😅

Tur att man får betalt för sin tid! Tänk att sitta och behöva lyssna på prat om Palme-mordet och gamla bedrägerier annars!😱 Bäst att hålla tyst, annars kommer väl en kund att börja prata om tyska gevär under Andra världskriget nästa gång vi ska ha trevligt! 😂

Det är så klart kul när man lär sig saker av kunder (och det har jag verkligen gjort!) men att inte kunna läsa av när man pratar FÖR mycket om saker motparten (knappt nån!) är intresserad av är väldigt off. Som sagt -- tur att vi får betalt!

Dagsaktuella händelser är helt klart mitt bästa samtalsämne med kunder. Nåt som berör alla och alla har en åsikt, men det är trist när det tippar över i aggressivt politiskt prat. Det nåt som verkligen är off med personer som inte kan känna av på vilken nivå man ska lägga sig. Man sitter på en trevlig middag och kunden (gubbe) pratar om hur fula vissa kvinnliga politiker och opinionsbildare är. Pinsamt. Jag resonerar iofs som så att kunder betalar för min tid och jag nickar och lyssnar. Men även om jag får betalt så handlar det ju om ett umgänge som ska vara trevligt och då blir det bara weird om nån sitter och är aggro.

Tycker bara det är obehagligt om ämnet är just politik, så brukar tycka på axlarna och säga att detta är in min cup of tea. Förhoppningsvis förstår kunden hinten med en gång och växlar in på nytt spår.

Ännu värre är det då jag förväntas komma med rätt svar och förklaring varför en kvinna sagt eller gjort något mot kunden. Som om jag skulle ha ansvar för vad andra gjort och jag vara en taleskvinna för ALLA kvinnor. Nej, tack.

Har aldrig varit med om en kund som pratat skit om någons utseende. Men skulle det hända, tror jag inte jag skulle ens reagera på det.

Det var nämligen så vanligt i Småköping. Är uppväxt med sånt.
Citera
2026-02-11, 14:33
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:

Tycker bara det är obehagligt om ämnet är just politik, så brukar rycka på axlarna och säga att detta är inte min cup of tea. Förhoppningsvis förstår kunden hinten med en gång och växlar in på nytt spår.

Ännu värre är det då jag förväntas komma med rätt svar och förklaring varför en kvinna sagt eller gjort något mot kunden. Som om jag skulle ha ansvar för vad andra gjort och jag vara en taleskvinna för ALLA kvinnor. Nej, tack.

Har aldrig varit med om en kund som pratat skit om någons utseende. Men skulle det hända, tror jag inte jag skulle ens reagera på det.

Det var nämligen så vanligt i Småköping. Är uppvuxen med sånt skitsnack.
Citera
2026-02-11, 14:37
Medlem
FestligPersikas avatar
Citat:
Hehe, vad lustigt att du nämner bedrägerier! Jag har en utländsk kund som gärna ville prata om nåt större finansbedrägeri (skandal typ) i sitt hemland. Han försökte flera ggr. Inte alls uppmärksammat här i Swe och man man kan knappt hitta mer än basic info på engelska. På nåt sätt har han jobbat i den sfären, men det är verkligen trist att höra om. Han frågade mig om jag kände till Madoff och jo det gör jag ju. Men när var det? Inte på 90-talet men ändå typ 15 år sen? Inget folk går runt och tänker på idag. Han verkar ha konsumerat alla poddar i ämnet och vill gärna tipsa mig. Jag har inte lyssnat på nån! Han har inte sagt nåt om några bloggar, det är väl typ helt utdött?😅

Ja, det är verkligen inte speciellt eggande att behöva lyssna på en massa saker som man inte är intresserad av egentligen. 🤓 Men det är ju tur att man får betalt.

Usch, jag hatar verkligen när kunder som verkar reko slänger ut sig någonting sånt där! Jag hade ju en kund som utsåg mig till representant för alla 90-talister och tyckte att jag skulle förklara för honom varför alla kvinnor födda på 90-talet är så lättkränkta och inte kan ta en komplimang. Sjukt obekvämt. En del verkar ju verkligen bära på något allmänt kvinnoförakt och bara måste ha åsikter om varenda kvinna som existerar.

Jag har haft kunder som mer eller mindre från ingenstans pratat illa om utländska eskorter i Sverige och andra branschkollegor. Det känns alltid obekvämt och jag vet aldrig vad jag ska svara på det. Jag har till och med haft en kund som klagade till mig om att en eskort var alldeles för professionell och att det var avtändande. Alltså, jag fattar ju hur han menar, men en eskort är ju ett proffs. 🧐 Lite som att klaga på att en frisör eller någon annan slags tjänsteutövare är för professionell. Och varför berättar han det för mig? Jättekonstig sak att prata med ett proffs om att ett annat proffs är för proffsig. Konstig mening, men jag tror att ni fattar hur jag menar. För att inte tala om de som tror att SB:s inte är proffs...

Det som mest är mest safe att prata om är helt klart aktuella händelser. Det brukar inte vara laddat och alla kan ha en åsikt om det. ☺️ Och ja, även fast det är betalt umgänge så ska det ju kännas trevligt och avslappnat. Helt fel tillfälle att yppa sina kontroversiella politiska åsikter eller sitt kvinnoförakt.
Citera
2026-02-11, 14:44
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Tycker bara det är obehagligt om ämnet är just politik, så brukar rycka på axlarna och säga att detta är inte min cup of tea. Förhoppningsvis förstår kunden hinten med en gång och växlar in på nytt spår.

Det var nämligen så vanligt i Småköping. Är uppvuxen med sånt skitsnack.

Ja, alltså politik kan ju bli väldigt fel. Även om man tycker samma sak rent politiskt så är det ju sjukt när gubbar sitter och bashar folks utseenden på det sättet. Har du inte inte kommit längre i livet? 🥹 Och ska man vara helt sanningsenlig så är det bara gubbar som helst saknar självinsikt och spegel som håller på så. Bemöt personens åsikter istället isf. Eller så tänker man att vi ska en trevlig stund och pratar inte om det öht.

Det där har jag varit om många ggr! Att man blir ställd till svars för hur kvinnor som grupp är. Det har kommit upp många ggr när kunder har velat diskutera dejting och då särskilt nätdejting. De tycker att det kvinnors fel att det är omöjligt att dejta osv. Lite som det ser ut i trådar här. Jag har liksom aldrig nånsin nätdejtat men ska ändå stå till svars? Och efter uppdrucket glas vin och dålig stämning så ska vi ha lite najs sex? Nääää.😫
Citera
2026-02-11, 14:45
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ja, det är verkligen inte speciellt eggande att behöva lyssna på en massa saker som man inte är intresserad av egentligen. 🤓 Men det är ju tur att man får betalt.

Usch, jag hatar verkligen när kunder som verkar reko slänger ut sig någonting sånt där! Jag hade ju en kund som utsåg mig till representant för alla 90-talister och tyckte att jag skulle förklara för honom varför alla kvinnor födda på 90-talet är så lättkränkta och inte kan ta en komplimang. Sjukt obekvämt. En del verkar ju verkligen bär dea på något allmänt kvinnoförakt och bara måste ha åsikter om varenda kvinna som existerar.

Jag har haft kunder som mer eller mindre från ingenstans pratat illa om utländska eskorter i Sverige och andra branschkollegor. Det känns alltid obekvämt och jag vet aldrig vad jag ska svara på det. Jag har till och med haft en kund som klagade till mig om att en eskort var alldeles för professionell och att det var avtändande. Alltså, jag fattar ju hur han menar, men en eskort är ju ett proffs. 🧐 Lite som att klaga på att en frisör eller någon annan slags tjänsteutövare är för professionell. Och varför berättar han det för mig? Jättekonstig sak att prata med ett proffs om att ett annat proffs är för proffsig. Konstig mening, men jag tror att ni fattar hur jag menar. För att inte tala om de som tror att SB:s inte är proffs...

Det som mest är mest safe att prata om är helt klart aktuella händelser. Det brukar inte vara laddat och alla kan ha en åsikt om det. ☺️ Och ja, även fast det är betalt umgänge så ska det ju kännas trevligt och avslappnat. Helt fel tillfälle att yppa sina kontroversiella politiska åsikter eller sitt kvinnoförakt.

Ja, eller vädret känns ännu mer safe för mig. Vet att det är själlöst, men i dessa sammanhang funkar det bra.

Vädret och dåligt plogade gator. Då får jag gnälla lite också.

Bingo!!
Senast redigerad av Lill-Ann 2026-02-11 kl. 15:20.
Citera
2026-02-11, 15:02
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:

Usch, jag hatar verkligen när kunder som verkar reko slänger ut sig någonting sånt där! Jag hade ju en kund som utsåg mig till representant för alla 90-talister och tyckte att jag skulle förklara för honom varför alla kvinnor födda på 90-talet är så lättkränkta och inte kan ta en komplimang. Sjukt obekvämt. En del verkar ju verkligen bära på något allmänt kvinnoförakt och bara måste ha åsikter om varenda kvinna som existerar.

Hehe, eggande! Ett typiskt kundord (äldre man som inte kan förmå sig att använda ordet kåt!) när jag tänker på det! 😅 Sorry!😘 Men nä, man blir ju verkligen inte kåt av ändlöst malande om nåt man inte alls är intresserad av. Samma med det där kvinnoföraktet som ibland smyger sig fram och så ska man sen ligga med personen. Som sagt -- ibland krävs det mycket skådespel i vårt yrke! Och samma kunder inbillar sig dessutom att vi faktiskt är kåta på riktigt.🤡

Jag har skrivit om det tidigare i tråden, det här med kunder som genom att basha andra sexarbetare tror att de ger mig en komplimang. Det blir ju bara obekvämt och konstigt. Jag gillar inte alls det. "Man kan ju inte träffa utländska förmågor, de är så oengagerade..." "Den och den är ju riktigt slutkörd, hon gör en massa träffar varje vecka!" Jupp, jag har hört båda och en massa liknande varianter. Sjukt obehagligt!

Ja, vi är ju proffs! jag har skrivit om det i tråden förut också. Att jag inte gillar ordet hobbyescort. Jaaa, jag fattar att man försöker uttrycka att det är en person som inte har SW som enda sysselsättning/inkomstkälla och som att det spelar nån roll? Men kom igen! Även om man är SW på heltid så han man ju hobbies. En hobby för mig är rekreation och nöje. En del hobbies är ganska dyra för mig att utöva, sexarbete är just ett arbete där jag FÅR pengar så det är verkligen inte ett fritidsintresse. 😅
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-02-11 kl. 15:04.
Citera
2026-02-11, 15:38
Medlem
Citat:
För att inte tala om de som tror att SB:s inte är proffs...

Nu kommer ett roligt minne tillbaka! En kund som gärna ville lyfta att han främst träffade SB och några få eskorter. Jag undrade vad skillnaden var och han förklarade att SB inte är prostitution, vilket för honom kändes bättre. Jag kollade på honom som om han hade fått kortslutning och han förklarade vidare att det är inte samma sak om han träffar någon för en drink först eller om man träffar endast en och samma kvinna i 1 månad och hjälper till med hyran, så är det mer som en parrelation. Han förstod att jag inte höll med hans resonemang, eftersom han förväntar sex och hon en betalning oavsett hur träffarna ser ut. Jag tycker detta är intressant och när jag frågade hur länge hans träffar varar och vad han betalar (har träffat honom flera gånger i 2 år och vi snackar om allt möjligt, därav att jag kände mig bekväm att fråga) så svarade han oftast ett flertal timmar och angav en lägre summa än vad jag tar för 1 timmes träff, eller inget arvode alls om man bara skulle ta en drink först för att lära känna varandra lite. Jag minns att jag svarade att då jobbar iallafall hans SB baklänges (ekonomiskt) och att jag får alltså mer av honom nu för 1 timme än vad han ger SB för flera timmar. Han blev tyst Men jaja, om det känns bättre att få/ge ett lägre timarvode för att slippa säga man prostituerar, eller träffar prostituerade så är det väl så.
Senast redigerad av LillyRosee 2026-02-11 kl. 16:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in