Citat:
Jaaa, det är vanligt att kunder pratar om sina jobb. Jag har iofs inget emot det, men ibland så blir det ju ganska långrandigt som du säger. Det är så klart bättre än att man själv är den som måste driva en stel konversation framåt, men ibland är det väldigt tydligt hur självupptagna en del män är. Jag har en kund som jag tycker om att träffa -- enkla och roliga träffar med bra mat och aldrig strul med tider men han tycker verkligen om att hålla låda. Det är ju han som betalar för min tid så det är lugnt så klart, och jag misstänker att han är så i de flesta sammanhang. Han är den sorten äldre man som tycker om (och är van vid!) att ta plats.🤷
En del kunder har väldigt specifika intressen och det kan bli lite trist att lyssna på om man själv inte är insatt. Det är klart att jag har lärt mig mkt av kunder, men ibland blir det verkligen tjatigt och långrandigt.😴 Hellre prat om jobb och specifika intressen än skitsnack om frun och överdrivet prat om duktiga barn han har dock! 🤪
Jag har inte så många gemensamma intressen med mina kunder så vi brukar mest prata om dagsaktuella händelser. Det är ju de allra flesta intresserade av och kan prata om. Nu är jag inte alls kundsugen men skulle jag träffa kunder nu så skulle jag gissa att vi skulle prata OS.
En del kunder har väldigt specifika intressen och det kan bli lite trist att lyssna på om man själv inte är insatt. Det är klart att jag har lärt mig mkt av kunder, men ibland blir det verkligen tjatigt och långrandigt.😴 Hellre prat om jobb och specifika intressen än skitsnack om frun och överdrivet prat om duktiga barn han har dock! 🤪
Jag har inte så många gemensamma intressen med mina kunder så vi brukar mest prata om dagsaktuella händelser. Det är ju de allra flesta intresserade av och kan prata om. Nu är jag inte alls kundsugen men skulle jag träffa kunder nu så skulle jag gissa att vi skulle prata OS.

Jag är usel på att driva stel konversation framåt, då jag är lite för spontan och jag hänger inte riktigt med på vad jag säger. Kan bli så fel. Har sårat människor, trots att detta inte varit min avsikt.
Bättre om kunden för konversationen framåt. Då brukar sällan grodor hoppa ut munnen på mig.
Tänker att jag vid nästa gång ska skoja lite med honom om det. Han är förövrigt också väldigt intresserad av finans, och kan sitta länge och prata om det. Det är inget han jobbar med men det är en stor hobby och han läser finansbloggar som han gärna vill dela.
Bemöt personens åsikter istället isf. Eller så tänker man att vi ska en trevlig stund och pratar inte om det öht.
Men jaja, om det känns bättre att få/ge ett lägre timarvode för att slippa säga man prostituerar, eller träffar prostituerade så är det väl så.