2015-04-09, 01:25
Bannlyst
en annan sak, borde inte skadeståndet vara skyhögt???
Citera
2015-04-09, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Angeredspacket
shoresh var la tillsammans med Miriam lillasyster? Miriam var en av dom 63 som omkom.

vad hette miriam i efternamn?

edit. sh#ker, stämmer det??
Senast redigerad av ApacheKid 2015-04-09 kl. 01:37.
Citera
2015-04-09, 01:49
Bannlyst
Citat:
Var det förövrigt nån svensk som dog i branden?

Ja, jag tror det var tolv stycken.

borde inte någon organisation som förespråkar ett "renare" sverige kunna utföra vedergällning?
Citera
2015-04-09, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pucca
Inte fan glömmer man sånt här, hoppas de blir knäppta inom en snar framtid!

ja, men när?
Citera
2015-04-09, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rippad&Stenhård
Shoresh Kaveh

Housein Arsani

Meysam Mohammadyeh

Mohammad Mohammadamini

helt otroligt verkar flera av dem fortfarande bo i gbg.

nr 1 tror jag bor usa.

de fick straff men "fis"-straff. dvs såna straff vi har här i sverige för grova våldsbrott. typ ute efter 5 år.

"ska det fifflas ska det va rejält" som nån sjöng...

ersättning till anhöriga stod i tråden att det var 100K....iaf från gbg kommun....

sååå sjukt....

snart kommer vi ha ligor här i svedala som anlitar kids 15-18 att begå riktigt grova brott.
Citera
2015-04-09, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ApacheKid
helt otroligt verkar flera av dem fortfarande bo i gbg.

nr 1 tror jag bor usa.

de fick straff men "fis"-straff. dvs såna straff vi har här i sverige för grova våldsbrott. typ ute efter 5 år.

"ska det fifflas ska det va rejält" som nån sjöng...

ersättning till anhöriga stod i tråden att det var 100K....iaf från gbg kommun....

sååå sjukt....

snart kommer vi ha ligor här i svedala som anlitar kids 15-18 att begå riktigt grova brott.

Svensk rättvisa är ett skämt, det är därför det händer så mycket skit.
Citera
2015-04-09, 13:52
Moderator
blomvattnares avatar
Ett antal inlägg har raderats med motiveringen 0.09.

En person har pekats ut såsom en av de ansvariga för branden. Detta utpekande är inget nytt i tråden. Det har alltså skett förr. Undersökningar då visade att det med stor sannolikhet var fel person som pekades ut. Vissa personuppgifter var likadana på två personer medan andra inte var det.

Om någon kan framlägga någon form av bevis på att det trots allt inte rör sig om en förväxling av två personer kan inläggen komma att återställas.

/Mod
Citera
2015-04-09, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Dom har pris på sina skallar fortfarande enligt ryktena
Vilket jävla SKITSNACK!

Av de 63 som dog har inte en enda av alla deras anhöriga lyft ett finger för att skipa rättvisa, inte nån. Så kom inte med den där smörjan att de har ett pris. Det är ju för fan bara pinsamt om nån påstår det.
Citera
2015-04-10, 11:13
Medlem
Vad heter huvudmannen Shor*sh Kav*h idag? Namnet nämndes tidigare här.
Tre av gossarna har väl fått nya namn?

Det går fint med ett PM.
Senast redigerad av GladaKalle 2015-04-10 kl. 11:14. Anledning: innehåll
Citera
2015-04-15, 14:11
Medlem
Kände ett fåtal av de avlidna. Fortfarande en stor sorg men hatet har lagt sig. Sörjandet är dock fortfarande stort hos de familjerna och vi anhöriga.
Citera
2015-06-02, 15:14
Medlem
heiss avatar
Vilken chock jag fick nu, den där Mike Mejsam känner jag igen, köpte svarttaxi av honom förra helgen.
Citera
2015-10-09, 07:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
GT: "Om jag ligger kvar nu så kommer jag att dö"
Citat:
För de ungdomar som överlevde brandkatastrofen på Backaplan i oktober 1998 så har tiden obarmhärtigt fortsatt att ticka – snart har 17 år passerat.
Nu kommer en dokumentärfilm av Bo Harringer i samarbete med Enver Ramirez och Iman Bayat. I filmen "Hat och försoning" får man möta några av de unga människor som överlevde.
En av dem är Shirin. Hon var 14 år den där oktoberkvällen 1998 och skulle gå på sitt första disko någonsin tillsammans med sina två systrar.
– Nu när jag tänker tillbaka så minns jag hur vi stod i hallen och gjorde i ordning oss – när de bara hade några timmar kvar att leva, säger Shirin i dokumentären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in