2006-07-22, 23:56
Medlem
Detta massmord borde väl verkligen ha renderat i livstids utvisning efter avtjänat straff väl!?
Men icke då...

Min gissning är iochförsig att vi ändå har blivit av med dessa avskum då jag tror att dom valt att flytta tillbaks till sitt hemland igen.
Citera
2006-07-23, 00:09
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersonic
Sökte på ämnet men hittade ingen information. Hur ser det ut idag?

Jag besöker ogärna Backaplan, men sist jag var där så var det en tom plan med någon minnessten. Men det är ett bra tag sedan, så det kan ju se annorlunda ut nu.
Citera
2006-07-23, 01:11
Medlem
JackassTREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Detta massmord borde väl verkligen ha renderat i livstids utvisning efter avtjänat straff väl!?
Men icke då...

Min gissning är iochförsig att vi ändå har blivit av med dessa avskum då jag tror att dom valt att flytta tillbaks till sitt hemland igen.

Man kan inte utvisa svenska medborgare!! De med mattflygar bakrund som sökt ny identitet har fått avslag!
Citera
2006-07-23, 02:02
Bannlyst
Shoresh Kaveh

Housein Arsani

Meysam Mohammadyeh

Mohammad Mohammadamini
Citera
2006-07-23, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackassTRE
Man kan inte utvisa svenska medborgare!! De med mattflygar bakrund som sökt ny identitet har fått avslag!

Jag visste inte säkert om dom hade svenskt medborgarskap eller ej. Jag har för mig att i alla fall en utav dom var tvungen att ha tolk under rättegången nämligen.

Hursomhelst så borde man (om dom är svenska medborgare) kunna häva det medborgarskapet i fall då brotten är såhär grova.
Citera
2006-07-23, 12:49
Medlem
Cypresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Jag besöker ogärna Backaplan, men sist jag var där så var det en tom plan med någon minnessten. Men det är ett bra tag sedan, så det kan ju se annorlunda ut nu.

Jag åker förbi backaplan ganska ofta med buss och jag vet att det finns ett slags plank med blommor och porträtt av flertalet döda. Jag har även sett sörjande människor där.
Citera
2006-07-23, 12:51
Medlem
Nån som hittar några bilder på dom ?
Citera
2006-07-23, 12:53
Medlem
Cypresss avatar
Citat:
Jag visste inte säkert om dom hade svenskt medborgarskap eller ej. Jag har för mig att i alla fall en utav dom var tvungen att ha tolk under rättegången nämligen.

Hursomhelst så borde man (om dom är svenska medborgare) kunna häva det medborgarskapet i fall då brotten är såhär grova.

Jag tycker att om man är svensk meborgare så man för alltid det. Däremot kunde staten börja ransaka lite processer etc och se till att vi inte tog in sådant här pack. För övrigt tycker jag att 3 års ungdomshem (?) är för jävla lite för 63 människors död. Sedan skadade de över 200 männsikor. Många av dessa skadade är för evigt brända och märkta stort över kroppen.

MVH
Cypress
Citera
2006-07-23, 13:57
Medlem
Man kan ju tycka att de borde ha mått för jävligt efter att ha gjort sig skyldiga till ett sådant dåd men de var enligt uppgift oberörda efteråt och skyllde bara ifrån sig. Personal på Riksmottagningen hade reagerat på att ett par av dem t.o.m hade skämtat på ett grovt och nedlåtande sätt om offren. Förhoppningsvis inkasseras prispengarna snart!
Citera
2006-07-23, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cypress
Jag tycker att om man är svensk meborgare så man för alltid det. Däremot kunde staten börja ransaka lite processer etc och se till att vi inte tog in sådant här pack. För övrigt tycker jag att 3 års ungdomshem (?) är för jävla lite för 63 människors död. Sedan skadade de över 200 männsikor. Många av dessa skadade är för evigt brända och märkta stort över kroppen.

MVH
Cypress

Nej jag anser inte att det borde vara så, är man inte född här så skall staten ha den rätten att om man missköter sig i sitt nya hemland så skall man kunna bli fråntagen sitt medborgarskap.
Det ställs ju inga krav på personen när han/hon skall få medborgarskap då borde man verkligen kunna ställla lite krav när dom väl har fått det isådana fall.
Nånting som är så lätt att få skall vara ännu enklare att bli av med!
Citera
2006-07-23, 16:47
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Nej jag anser inte att det borde vara så, är man inte född här så skall staten ha den rätten att om man missköter sig i sitt nya hemland så skall man kunna bli fråntagen sitt medborgarskap.
Det ställs ju inga krav på personen när han/hon skall få medborgarskap då borde man verkligen kunna ställla lite krav när dom väl har fått det isådana fall.
Nånting som är så lätt att få skall vara ännu enklare att bli av med!

Väl talat!

Hoppas ryktet här om prispengar stämmer, det vore en välgärning. Det är nog relativt riskfritt också, varför skulle polisen lägga röven i kors för att hitta massmördarnas baneman?
Citera
2006-07-23, 17:41
Medlem
Vobblers avatar
Patetiskt att brottslingar göms undan efter avtjänat straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in