Citat:
Ursprungligen postat av
bagge1
För att kebabteknikern ska godta detta så måste butiken hodla Bitcoin i 1+ år, det fattar du väl?
Påminner lite om en s k motvalls kärring som säger emot och krånglar om precis allt.
För mig är det ganska självklart, att om du kan gå in i en butik och ha med dig 0 usd, men ha med dig btc, och komma ut därifrån med en påse kläder, då har du handlat kläder för btc, oavsett vilka betaltjänstlösningar som handlaren använder sig av. Det spelar ingen roll om handlaren lägger btc på hög, eller om de har outsourcat växlingen och volatilitetsrisken till någon annan. Det spelar heller ingen roll om intäkten i butikens bokföring är i btc eller usd.
Ja. Märkligt att endast Kebab tycker annorlunda än alla andra. En annan hade ju reflekterat över att man kanske får ändra sina egna begrepp så dom stämmer överens med omvärldens definiton av begreppen.
Som jag sade tidigare så skulle jag kunna köpa argumentet att en butik säljer varor för dollar när du betalar med ditt svenska kort. Men vad som händer på vägen är att DIN (köparens) bank konverterar till dollar
innan dom når säljaren.
I Ralph Lauren fallet är det ju helt tvärtom, det är Ralph Laurens banktjänster som gör växlingen inte köparen.
Som du säger så har ju köparen inte befattat sig med en enda dollar när hen gjort köpet, ergo har inte köpet gjort i dollars.
Kebab har dock svårt att tänka ett steg längre, och då blir dessa ovan två saker samma sak i hans lilla tröga huvud.
Det här var det enda rätta som Kebab skrivit ifrågan:
Citat:
Ralph Lauren godtar bitcoinbetalningar (och ett antal altcoin) i sin butik i Miami