2023-04-13, 06:27
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Coop tar inte heller emot några pengar när man köper deras varor. Alla pengar går till en helt annan bank och Coop skänker bort varorna. Vilken knäpp affärsidé… 😉
Otroligt konstigt att du fortsätter skriva dessa felaktigheter som om inget hade hänt (ditt exempel med Coop var för övrigt skrattretande samt felaktigt - var tror du att kronorna hamnar i slutändan när du betalar? Hos Mastercard?).

Kan du svara ja eller nej på följande fråga?

Tar Ralph Lauren-butiken i Miami emot krypto eller dollar?

Svara endast ja eller nej.

Reflektera sedan över dina inlägg, som dessa:
Citat:
I Bitcoin fallet är det lite annorlunda, då tar RL emot Bitcoin och gör själva eventuell växling (om de nu inte sparar dem oväxlade) via de banktjänster som RL har.
Citat:
Det är klart dom tar emot Bitcoin.
Om du bara erkänner att du hade fel och ber om ursäkt så kan vi lägga detta bakom oss.
Citera
2023-04-13, 10:23
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Otroligt konstigt att du fortsätter skriva dessa felaktigheter som om inget hade hänt (ditt exempel med Coop var för övrigt skrattretande samt felaktigt - var tror du att kronorna hamnar i slutändan när du betalar? Hos Mastercard?).

Kan du svara ja eller nej på följande fråga?

Tar Ralph Lauren-butiken i Miami emot krypto eller dollar?

Svara endast ja eller nej.

Reflektera sedan över dina inlägg, som dessa:

Om du bara erkänner att du hade fel och ber om ursäkt så kan vi lägga detta bakom oss.
Du har ju helt gått ifrån uttalandet och ändrat ord för att få rätt. Första inlägget var:
Citat:
Ralph Lauren godtar bitcoinbetalningar (och ett antal altcoin) i sin butik i Miami
De godtar bevisligen bitcoinbetalning i butiken.
Citera
2023-04-13, 10:37
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Du har ju helt gått ifrån uttalandet och ändrat ord för att få rätt. Första inlägget var:

De godtar bevisligen bitcoinbetalning i butiken.
Är du helt icke-läskunnig? Jag sa från första början att RL aldrig ser röken av några bitcoin (eller andra krypton som det påstås att man kan betala med).

Butiken får in dollar. Du säljer dina hittepå-coins mot dollar när du handlar via Bitpay.

Leaston kom sedan in och påstod envist som en idiot att butiken visst tar emot bitcoins och att de själva sedan växlar dessa mot något annat. Detta är helt bevisligen fel, som vi kan läsa ovan.

Jag vet inte vem du försöker övertyga ens. Du och din pojkvän är helt fel ute här, som vanligt. Erkänn bara att ni hade fel och gå vidare med livet nu.
Citera
2023-04-13, 10:45
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Är du helt icke-läskunnig? Jag sa från första början att RL aldrig ser röken av några bitcoin (eller andra krypton som det påstås att man kan betala med).

Butiken får in dollar. Du säljer dina hittepå-coins mot dollar när du handlar via Bitpay.

Leaston kom sedan in och påstod envist som en idiot att butiken visst tar emot bitcoins och att de själva sedan växlar dessa mot något annat. Detta är helt bevisligen fel, som vi kan läsa ovan.

Jag vet inte vem du försöker övertyga ens. Du och din pojkvän är helt fel ute här, som vanligt. Erkänn bara att ni hade fel och gå vidare med livet nu.
Du ändrar ord hela tiden. Svara på denna frågan, ja eller nej:
Godtar RL bitcoinbetalning i den butiken?
Citera
2023-04-13, 11:13
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du ändrar ord hela tiden. Svara på denna frågan, ja eller nej:
Godtar RL bitcoinbetalning i den butiken?
Nej. Se ovan. De godtar endast dollar. Sedan om det sker via Mastercard, kontant, eller via Bitpay spelar ingen större roll för dem.
Citera
2023-04-13, 11:20
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Nej. Se ovan. De godtar endast dollar. Sedan om det sker via Mastercard, kontant, eller via Bitpay spelar ingen större roll för dem.
Så om jag kommer till deras butik och vill betala för kläderna med bitcoin så godtar de inte dessa som betalning? Alltså kan jag inte handla om jag inte har usd med mig?

Om dina enda argument är att leka med ord så har du inte mycket att komma med.
Citera
2023-04-13, 11:47
Medlem
Citat:
Så om jag kommer till deras butik och vill betala för kläderna med bitcoin så godtar de inte dessa som betalning? Alltså kan jag inte handla om jag inte har usd med mig?

Om dina enda argument är att leka med ord så har du inte mycket att komma med.

För att kebabteknikern ska godta detta så måste butiken hodla Bitcoin i 1+ år, det fattar du väl?

Påminner lite om en s k motvalls kärring som säger emot och krånglar om precis allt.

För mig är det ganska självklart, att om du kan gå in i en butik och ha med dig 0 usd, men ha med dig btc, och komma ut därifrån med en påse kläder, då har du handlat kläder för btc, oavsett vilka betaltjänstlösningar som handlaren använder sig av. Det spelar ingen roll om handlaren lägger btc på hög, eller om de har outsourcat växlingen och volatilitetsrisken till någon annan. Det spelar heller ingen roll om intäkten i butikens bokföring är i btc eller usd.
Citera
2023-04-13, 12:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
För att kebabteknikern ska godta detta så måste butiken hodla Bitcoin i 1+ år, det fattar du väl?

Påminner lite om en s k motvalls kärring som säger emot och krånglar om precis allt.

För mig är det ganska självklart, att om du kan gå in i en butik och ha med dig 0 usd, men ha med dig btc, och komma ut därifrån med en påse kläder, då har du handlat kläder för btc, oavsett vilka betaltjänstlösningar som handlaren använder sig av. Det spelar ingen roll om handlaren lägger btc på hög, eller om de har outsourcat växlingen och volatilitetsrisken till någon annan. Det spelar heller ingen roll om intäkten i butikens bokföring är i btc eller usd.
Ja. Märkligt att endast Kebab tycker annorlunda än alla andra. En annan hade ju reflekterat över att man kanske får ändra sina egna begrepp så dom stämmer överens med omvärldens definiton av begreppen.

Som jag sade tidigare så skulle jag kunna köpa argumentet att en butik säljer varor för dollar när du betalar med ditt svenska kort. Men vad som händer på vägen är att DIN (köparens) bank konverterar till dollar innan dom når säljaren.
I Ralph Lauren fallet är det ju helt tvärtom, det är Ralph Laurens banktjänster som gör växlingen inte köparen.
Som du säger så har ju köparen inte befattat sig med en enda dollar när hen gjort köpet, ergo har inte köpet gjort i dollars.

Kebab har dock svårt att tänka ett steg längre, och då blir dessa ovan två saker samma sak i hans lilla tröga huvud.

Det här var det enda rätta som Kebab skrivit ifrågan:
Citat:
Ralph Lauren godtar bitcoinbetalningar (och ett antal altcoin) i sin butik i Miami
Senast redigerad av Leaston 2023-04-13 kl. 12:20.
Citera
2023-04-13, 12:31
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ja. Märkligt att endast Kebab tycker annorlunda än alla andra. En annan hade ju reflekterat över att man kanske får ändra sina egna begrepp så dom stämmer överens med omvärldens definiton av begreppen.

Som jag sade tidigare så skulle jag kunna köpa argumentet att en butik säljer varor för dollar när du betalar med ditt svenska kort. Men vad som händer på vägen är att DIN (köparens) bank konverterar till dollar innan dom når säljaren.
I Ralph Lauren fallet är det ju helt tvärtom, det är Ralph Laurens banktjänster som gör växlingen inte köparen.
Som du säger så har ju köparen inte befattat sig med en enda dollar när hen gjort köpet, ergo har inte köpet gjort i dollars.

Kebab har dock svårt att tänka ett steg längre, och då blir dessa ovan två saker samma sak i hans lilla tröga huvud.

Det här var det enda rätta som Kebab skrivit ifrågan:

Du har bekvämt nog missat att svara på frågan ovan. Hanterar butiken bitcoins eller ej? Du har tidigare bestämt hävdat att så är fallet. Tar du tillbaka detta?
Citera
2023-04-13, 12:33
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Coop tar inte heller emot några pengar när man köper deras varor. Alla pengar går till en helt annan bank och Coop skänker bort varorna. Vilken knäpp affärsidé… 😉
Gör de inte? Vet du hur en kortbetalning hos Coop går till?

Hur ställer du dig till detta uttalande från dig själv?
Citat:
I Bitcoin fallet är det lite annorlunda, då tar RL emot Bitcoin och gör själva eventuell växling (om de nu inte sparar dem oväxlade) via de banktjänster som RL har.

Liten men ack så avgörande skillnad. Capisce?

Tänk på detta som står hos Bitpay innan du svarar:
Citat:
3 Conversion
BitPay converts the customer’s payment into your local currency.

4 Transfer
BitPay initiates a bank settlement to you the next business day.

Never touch crypto
BitPay shields you from the price volatility of Bitcoin and other cryptocurrencies. You get every dollar or euro of what you charge, minus a low transaction fee.

Slutsats: Ralph Lauren tar emot krypto lika mycket som de tar emot svenska kronor.
Senast redigerad av kebabmedpommes 2023-04-13 kl. 12:36.
Citera
2023-04-13, 12:40
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du har bekvämt nog missat att svara på frågan ovan. Hanterar butiken bitcoins eller ej? Du har tidigare bestämt hävdat att så är fallet. Tar du tillbaka detta?
Ja, butiken hanterar Bitcoin utifrån köparens perspektiv. Det är det som vi alla berättar för dig. Eventuella banktjänster som butiken anlitat för att hjälpa dem med betalningen har lika lite med saken att göra som att Coop inte tar emot dina pengar utan att det är en bank som gör. Självklart betalar du kronor till Coop, rent konceptuellt. Lika självklart så tar RL emot Bitcoin som betalning.

Du leker med ord och vi har alla sagt att vi inte är intresserade att ändra på innebörden av vedertagna begrepp. Det är exakt samma sak du gör när du försöker få det till att Bitcoin inte klassas som en råvara.
Anpassa dig till verkligheten istället för att förvänta dig att verkligheten skall anpassa sig till dig.
Citera
2023-04-13, 12:49
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ja, butiken hanterar Bitcoin utifrån köparens perspektiv.
Vad är det här för galenskap? Hanterar butiken bitcoins eller ej? Det är en enkel fråga (svaret är nej).

Erkänn bara när du är fel ute istället för att skriva strunt. Ett vänligt tips.

Tänk på att du skrev följande:
Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in