2023-04-13, 12:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det är exakt samma sak du gör när du försöker få det till att Bitcoin inte klassas som en råvara.
Ska vi verkligen gå igenom detta ännu en gång?

Du verkar ha någon böjelse för att bli förnedrad offenligt.
Citera
2023-04-13, 12:54
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Vad är det här för galenskap? Hanterar butiken bitcoins eller ej? Det är en enkel fråga (svaret är nej).

Erkänn bara när du är fel ute istället för att skriva strunt. Ett vänligt tips.

Tänk på att du skrev följande:
Vi vet inte om denna butiken hanterar bitcoin eller ej. Jag gissar att de inte gör det men jag vet inte. Vet du?

Oavsett så godkänner handlaren betalning med bitcoin.
Citera
2023-04-13, 12:56
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ska vi verkligen gå igenom detta ännu en gång?

Du verkar ha någon böjelse för att bli förnedrad offenligt.
Den enda som blir förnedrad är du. Fråga dig själv varför alla utom du håller med om klassningar, begrepp, termer medan du kör på helt egna. Det är i din lilla hjärna det rör till sig, inte i alla andras.
Citera
2023-04-13, 12:58
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vad är det här för galenskap? Hanterar butiken bitcoins eller ej? Det är en enkel fråga (svaret är nej).
Det var ett enkelt svar, JA det gör dom.

Svara nu på denna enkla fråga:
Tar Coop emot kronor när du köper mjölk med VISA kort av dem, eller är det en bank vars tjänster Coop anlitat som tar emot pengarna?
Citera
2023-04-13, 13:00
Medlem
Citat:
Du menar att Bitpay har börjat sälja Ralph Loren prylar? Eller...ja vad exakt menar du egentligen...?

Ja, så måste det vara. Ralph Lauren säljer kläder till Bitpay, som i sin tur byteshandlar med kunden i butiken: en viss mängd bitcoin mot ett visst klädesplagg.

Citera
2023-04-13, 13:14
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det var ett enkelt svar, JA det gör dom.

Svara nu på denna enkla fråga:
Tar Coop emot kronor när du köper mjölk med VISA kort av dem, eller är det en bank vars tjänster Coop anlitat som tar emot pengarna?
Pengarna hamnar på Coops bankkonto (som de har full kontroll över), ja.

Hamnar krypto i Ralph Laurens wallet när du handlar via Bitpay? Innan du svarar, tänk på vad som står hos Bitpay:

Citat:
3 Conversion
BitPay converts the customer’s payment into your local currency.

4 Transfer
BitPay initiates a bank settlement to you the next business day.

Never touch crypto
BitPay shields you from the price volatility of Bitcoin and other cryptocurrencies. You get every dollar or euro of what you charge, minus a low transaction fee.
Citera
2023-04-13, 13:19
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:

Hamnar krypto i Ralph Laurens wallet när du handlar via Bitpay? Innan du svarar, tänk på vad som står hos Bitpay:
Så svaret är att de hamnar på banken, inte hos coop. Kan du berätta för mig vilken bank som ger en ”full kontroll” över sitt konto? Full = 100%. Eller vill du revidera det påståendet?
Citera
2023-04-13, 13:26
Medlem
Citat:

Vi vet som sagt inte om de själva hanterar bitcoin eller inte, eftersom Bitpay erbjuder flera möjligheter (att få in endast dollar, att få in endast bitcoin eller att få in delvis dollar, delvis bitcoin):

https://support.bitpay.com/hc/en-us/articles/115002990783-How-can-I-choose-to-receive-cryptocurrency-settlement-

Jag gissar också att butiken får in allt i dollarform, men jag, eller du, vet inte med säkerhet hur det förhåller sig med den saken, utifrån den information vi har hittills.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-04-13 kl. 14:05.
Citera
2023-04-13, 13:42
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Så svaret är att de hamnar på banken, inte hos coop
På Coops bankkonto. Är det verkligen denna nivå du ska lägga dig på nu? Ett tips är att gå vidare när du har haft fel och visa ödmjukhet.
Citera
2023-04-13, 13:44
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag gissar också att butiken får in allt i dollarform, men jag, och inte heller du, vet inte med säkerhet hur det förhåller sig med den saken, utifrån den information vi har hittills.
Vad tror du själv utifrån denna information?

Citat:
In partnership with BitPay, customers will be able to make purchases with leading cryptocurrencies including:

Bitcoin (BTC), including Bitcoin Lightning Network
ApeCoin (APE)
Bitcoin Cash (BCH)
Dai (DAI)
Dogecoin (DOGE)
Ethereum (ETH)
Euro Coin (EUROC)
Gemini Dollar (GUSD)
Litecoin (LTC)
Pax Dollar (USDP)
Polygon (MATIC)
Shiba Inu (SHIB)
USD Coin (USDC)
Wrapped Bitcoin (WBTC)

Har Ralph Lauren helt plötsligt skaffat wallets för ApeCoin, Dogecoin och Shiba Inu, eller vill de helt enkelt ha riktiga pengar (dollar)?
Citera
2023-04-13, 13:48
Medlem
Nån som har nån tanke om när bitcoin kommer sluta gå upp och ner så kraftigt?

Att en fiatvaluta går plus eller minus 10-20 procent på nåt år är inte ovanligt, men bitcoin gör ju liksom det på en dag fera gånger om året
Och ser man på veckor och månads perspektiv så är det ännu värre där det skett otroliga ras flera gånger, men även stora uppgångar.
Citera
2023-04-13, 13:50
Medlem
Citat:
Vad tror du själv utifrån denna information?

Har Ralph Lauren helt plötsligt skaffat wallets för ApeCoin, Dogecoin och Shiba Inu, eller vill de helt enkelt ha riktiga pengar (dollar)?

Jag skrev att jag gissar ett de växlar allt till dollar. Det är förstås det enklaste för företaget.

Med tanke på att en del företag numera har bitcoin i reserver, är det emellertid inte otänkbart att de väljer att spara just bitcoinbetalningarna i bitcoinform. Mindre troligt är att de väljer att spara på diverse shitcoins, men den möjligheten finns alltså också för den som har anlitat Bitpay som betalningsförmedlare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in