2023-03-31, 14:14
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
För det handlar inte om att få sista ordet, det handlar om att lägga fram bäst argument för sin sak.
Och du hade fel som vanligt. Det vore klädsamt att erkänna det någon gång, så att vi kan sluta gå igenom samma frågor om några veckor på nytt.

Citat:
Jag föreslår att du läser inlägget du kommenterade en gång till, för svaret på dina funderingar finns där.
Jag läste det många gånger. Funderingarna kvarstår. Du har nog inte tänkt igenom din världsbild särskilt mycket utöver att ha tittat på några timmar med Michael Saylor på youtube.
Citera
2023-04-03, 10:43
Avslutad
De stora bankerna och aktörer som BlackRock propagerar nu för att ändra Bitcoins kod (till proof of stake). Ändras koden kan BlackRock sedan lätt köpa upp Bitcoin och kontrollera marknaden.

Propagera för detta gör man via Greenpeace (som är helt i händerna på WEF och BlackRock). Greenpeace har således gjort en propagandavideo om hur farligt BTC är för miljön.

Lark Davis paketerar det hela här: https://youtu.be/JEWvOk7lDAc?t=325
Citera
2023-04-03, 15:50
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
De stora bankerna och aktörer som BlackRock propagerar nu för att ändra Bitcoins kod (till proof of stake). Ändras koden kan BlackRock sedan lätt köpa upp Bitcoin och kontrollera marknaden.

Propagera för detta gör man via Greenpeace (som är helt i händerna på WEF och BlackRock). Greenpeace har således gjort en propagandavideo om hur farligt BTC är för miljön.

Lark Davis paketerar det hela här: https://youtu.be/JEWvOk7lDAc?t=325

Vad är Lightning network om inte proof of stake? Avgifterna på baslagret kommer höjas rejält ifall Bitcoin-brytning ska vara profitabelt i takt med blockhalveringarna. Om nu inte Ordinals gör Bitcoin till ett globalt Lunarstorm, men i så fall kommer nog invändningen från regeringar inte vara koldioxidutsläpp utan barnporr och nazism.
Citera
2023-04-03, 15:58
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Vad är Lightning network om inte proof of stake?
Kan du elaborera?
Citera
2023-04-03, 16:31
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Kan du elaborera?

Bank utan inlåningsränta, funkar den analogin bättre?
Citera
2023-04-04, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Jag antar att du släppte frågan om SEPA och övriga betalningar ovan för att du gjorde bort dig så rejält.

Vad gäller att "ta hand om sina värden" så är det exakt därför banker existerar. Tror du att gemene man har högre förtroende för Binance, Coinbase och deras kompisar än för någon befintlig storbank där de redan har sitt lönekonto?

Det är nästan omöjligt att förstå vad du försöker argumentera för. Otroligt virrigt och motstridigt.

Jag har större förtroende för mig själv och för matematik än jag har för att lämna över mina pengar till bankirer.

Hörde förresten om en riktig scamvaluta häromdagen.
  • 2,3 biljoner tokens i cirkulation
  • obegränsad supply cap
  • bara 1 nod finns
  • 25% av marketcap har mintats under de senaste 6 månaderna.
  • 1% av holders äger 30% av marketcap

Akta er för den!
Citera
2023-04-04, 12:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Jag har större förtroende för mig själv och för matematik än jag har för att lämna över mina pengar till bankirer.

Hörde förresten om en riktig scamvaluta häromdagen.
  • 2,3 biljoner tokens i cirkulation
  • obegränsad supply cap
  • bara 1 nod finns
  • 25% av marketcap har mintats under de senaste 6 månaderna.
  • 1% av holders äger 30% av marketcap

Akta er för den!

Är det samma som en av dessa?
https://pbs.twimg.com/media/Fsx70xxWcAEAKPu?format=jpg&name=medium

Hur lång tid tar det att göra en överförning, säg från London till Tokyo, med den?
Senast redigerad av Leaston 2023-04-04 kl. 12:21.
Citera
2023-04-04, 12:50
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Hur lång tid tar det att göra en överförning, säg från London till Tokyo, med den?
Varför skulle detta vara en relevant måttstock för någonting överhuvudtaget?
Citera
2023-04-04, 14:24
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Varför skulle detta vara en relevant måttstock för någonting överhuvudtaget?
Med tanke på att du ställer frågan varför transaktionshastigheten skulle vara relevant för något man gör transaktioner med, så tror jag svaret ändå är ovanför ditt huvud...
Citera
2023-04-04, 15:39
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Med tanke på att du ställer frågan varför transaktionshastigheten skulle vara relevant för något man gör transaktioner med, så tror jag svaret ändå är ovanför ditt huvud...
Så du menar att det finns en otroligt stor efterfrågan för att "skicka pengar" från London till Tokyo, som måste ske blixtsnabbt och utan några säkerhetskontroller eller garantier överhuvudtaget, men att detta helt enkelt är omöjligt att genomföra rent tekniskt utan bitcoin? Är det det du säger? Jag vill bara få dina dumheter svart på vitt så att det inte finns några tvivel kvar.
Citera
2023-04-04, 15:56
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så du menar att det finns en otroligt stor efterfrågan för att "skicka pengar" från London till Tokyo, som måste ske blixtsnabbt och utan några säkerhetskontroller eller garantier överhuvudtaget, men att detta helt enkelt är omöjligt att genomföra rent tekniskt utan bitcoin? Är det det du säger?

Det finns ett enormt värde att skicka transaktioner på ett säkert sätt, decentraliserat, peer to peer, till en minimal kostnad med maximal hastighet till settlement, ja.

Du kanske tänker på när man köper en kaffe, vilket ifs också är sant. Jag tänker dock större, på hela världens import och export industri. Och så alla scenarion mellan dessa två ytterligheter.
Citera
2023-04-04, 16:04
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det finns ett enormt värde att skicka transaktioner på ett säkert sätt, decentraliserat, peer to peer, till en minimal kostnad med maximal hastighet till settlement, ja.

Du kanske tänker på när man köper en kaffe, vilket ifs också är sant. Jag tänker dock större, på hela världens import och export industri. Och så alla scenarion mellan dessa två ytterligheter.
Tyvärr är det absolut inte säkert vilket är det absolut viktigaste, och saker som "decentraliserat" eller "peer to peer" är det ingen som bryr sig om.

Detta är också anledningen till att i praktiken ingen bryr sig om betalningar via bitcoin trots att möjligheten har funnits lika länge som smartphones.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in