2023-01-11, 23:26
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Han är inte med på den bilden vad jag förstår..
Tom tyckte väl att han själv såg cool ut där.

Tack! Är själv uppvuxen i trakten och har mor och far kvar där samt goda vänner. Ska ut till landet om några veckor, ska luska lite...
2023-01-11, 23:28
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pecetdrugs
Tack! Är själv uppvuxen i trakten och har mor och far kvar där samt goda vänner. Ska ut till landet om några veckor, ska luska lite...
Branden ska ha varit orsakad av ett elfel enligt Toms mamma. Som är mycket ledsen över att Tom sagt så om grannen.
Den har självklart utretts ordentligt inför försäkringen. Men Tom anklagar fortfarande grannen i sina lives. 😳
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-11 kl. 23:34.
2023-01-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ja. När det hände ville jag inte lägga ut filmen här på Flashback. För flickans skull.
Men då Tom och nu även Linnea beter sig som om de är änglar, guds bästa barn och fel på alla andra så är den viktig för att förstå graden av mörker/galenskap runt Tom och Linnea.
Varför han fått en egen tråd mm..

Menade inte som kritik mot dig. Tyvärr hittar folk den videon ändå i och med allt ståhej kring allt detta. Önskar däremot att han kunde ta bort den (och alla sina andra videor där han hänger ut människor, förstås).
2023-01-11, 23:39
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelivingrose
Menade inte som kritik mot dig. Tyvärr hittar folk den videon ändå i och med allt ståhej kring allt detta. Önskar däremot att han kunde ta bort den (och alla sina andra videor där han hänger ut människor, förstås).
Ja. Det är liksom målet. Att han slutar med vad han håller på med. Han skadar väldigt många olika människor.. Och barn.
Att han får och tar emot vård. Och tar bort all skit han skapat..

Först dök Family United Fia upp i mitt TikTokflöde. Och med det Tom Lutmark.
Så tänkte jag. Vänta lite. Vad f.n är det här?

Hamnade sedan på hans Facebook. Och förstod genast att det här är en person som inte är frisk. Kan bli farlig om han inte får vård. Och nu ser vi ju att många redan har farit illa av hans aggressivt maniska framfart.. Anhöriga, personer som utövar sina olika yrken och barn.

Att han dessutom nu samlar ihop Sveriges värsta rättshaverister inom alla möjliga olika områden i sin egna ”klubb” är riktigt otäckt och oacceptabelt. Det kommer sluta i grov kriminalitet och kaos.
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-11 kl. 23:55.
2023-01-11, 23:54
Medlem
WithTeeths avatar
Jag har inte tid att gå igenom förra tråden just nu, kan någon länka videon från när Tompalompa filmade när soc kom och tog linneas barn osv?
Är typ ganska bråttom och han har hur mycket videos uppe som helst eller om någon vet datum så jag vet på ett ungefär var jag ska fokusera?
2023-01-12, 00:01
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Linnea försöker framställa sig själv som en lugn mamma.

Men verkligheten visar annat..
28 oktober 2022. Exempel här Tom och Linnea förföljer i hög fart fosterhemspappan som kör bil med Linneas barn.

Linnea får inte ha kontakt med barnet. Tycker därför det är en bra idé att följa efter bilen som barnet färdas i istället.😳
De blir stoppade av polisen mitt i jakten.
https://m.facebook.com/story.php?sto...00084243150660

Här måste samma poliser säga till dom igen. Nu säger samma poliser att dom måste lämna Arboga. Tom och Linnea förstår inte allvaret i sitt beteende.
Här är början på biljakten i Arboga. Där Linnea och Tom förföljer fosterhemspappan med Linneas barn i bilen. För att hämta och ta Linneas dotter.

Och här kommer delen med när polisen har stoppat Tom och Linnea under biljakten. Polisen frågar ut dom.
Fosterhemspappan ringde polisen. Jag tycker poliserna uppträder trevligt och helt korrekt. Obs 3 filmer. Tryck på bilderna..

Märk väl att dottern som blev utsatt senare under julhelgen och den här dottern som får uppleva en otäck biljakt har samma pappa..
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-12 kl. 00:21.
2023-01-12, 00:33
Medlem
Citat:
Här är början på biljakten i Arboga. Där Linnea och Tom förföljer fosterhemspappan med Linneas barn i bilen. För att hämta och ta Linneas dotter.

Och här kommer delen med när polisen har stoppat Tom och Linnea under biljakten. Polisen frågar ut dom.
Fosterhemspappan ringde polisen. Jag tycker poliserna uppträder trevligt och helt korrekt. Obs 3 filmer. Tryck på bilderna..

Märk väl att dottern som blev utsatt senare under julhelgen och den här dottern som får uppleva en otäck biljakt har samma pappa..

Jag chattade med en kompis jag har som bor i just Arboga. Han påstår att den där David som kör barnet är känd i Arboga för att vara en varmhjärtad och helyllekille, som viger sitt liv åt barn som har struliga föräldrar.
2023-01-12, 01:01
Medlem
Daria.Ms avatar
En kvinna i ett av de senaste klippen påstår att hon blev av med barnet endast för att barnet inte drack cola och inte gillade lasagne. Alltså, är det nån som tror på det? Först tänkte jag att de ljuger för sig själva för att sanningen smärtar, men nu tror jag att flera av dem faktiskt tror att deras version är hela förklaringen till varför deras barn blivit LVU:ade. & att bristen på självinsikt är en bidragande orsak till att de inte får tillbaka barnen. Att då T m fl bekräftar det de säger gör ju inte saken bättre, verkar dessutom som att T bara köper deras förklaringar utan att läsa utredningar mm. Finner fortfarande ingen logisk förklaring till varför soc skulle plocka barn så fort de får chansen, när det både är dyrt och akut brist på familjehem.

Har flera vänner och bekanta som haft stora problem och där soc blivit inblandade, alla har fått ha sina barn kvar. Gemensamt för dem alla är att de inte har förnekat att det funnits brister och att de varit öppna för att förändras till det bättre.
Senast redigerad av Daria.M 2023-01-12 kl. 01:03.
2023-01-12, 01:03
Medlem
Lillamig72s avatar
Här är Linnea på möte med socialtjänsten. Märk väl vilken lugn och sansad mamma vi får se på filmen. Linnea vet hur man samtalar med myndigheter.

Otroligt vad Tom och Linnea säger när de tittar på den här inspelningen. 🙄
Ca 34 minuter in https://m.facebook.com/story.php?sto...00084243150660
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-12 kl. 01:07.
2023-01-12, 01:06
Medlem
Daria.Ms avatar
Citat:
Här är Linnea på möte med socialtjänsten. Märk väl vilken lugn och sansad mamma vi får se på filmen. Linnea vet hur man samtalar med myndigheter.

Otroligt vad Tom och Linnea säger när de tittar på den här inspelningen. 🙄

Det är mötet där hon kastar tofflan på socionomen va? & den pappan alltså, de har inte kunnat utreda hans föräldraförmåga för han ”hade inte tid” att närvara. Grattis.
2023-01-12, 01:10
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daria.M
Det är mötet där hon kastar tofflan på socionomen va? & den pappan alltså, de har inte kunnat utreda hans föräldraförmåga för han ”hade inte tid” att närvara. Grattis.
Ja. Det är den andra pappan. Han som är pappa till de yngre barnen.
2023-01-12, 01:36
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Kungen av Lutmark lär inte bry sig. Finns inga andra krigare han räds och fruar tar han som han önskar.
Är det någon som tvivlar på vad Kungen af Luthermark kommer göra inatt med kvinnorna han har med sig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in