2023-01-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Hur agerar Tom Lutmark mot sin närmaste omgivning. Sina grannar?
Vi har ju hört i flera live där han anklagar sin ena granne för både det ena och det andra. Givetvis polisanmält av den här grannen men ändå intressant att läsa själva originalinlägget Tom gjorde på sin Facebook den 8 november 2022 där han skrivit ner alla anklagelserna och lagt ut till offentligheten.😳
https://m.facebook.com/story.php?sto...00084243150660

Tom Lutmarks granne skriver i facebook-kommentarerna att han polisanmält Tom för förtal. Ska inte bönder på landet hålla ihop? Ingår inte det i Bondeupprorets strategi?
2023-01-11, 18:08
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Jösses. Efter att nu sett morgonens första klipp som började lugnt och tyst men sedan bara blev en kavalkad av svordomar och skrik och otrevlig stämning så blir man så jävla trött. De här människorna suger ju verkligen ur livskraften ur varandra och alla som måste lyssna på deras pladder. Det är aldrig något som är bra, allt är dåligt, allt är någon annans fel.
Så mycket man kunde gå in och punktmarkera dumheterna i av hans haranger där bland korna, men värsta är ju när han säger hur djuren måste tas om hand om och han gör minsann allt för djuren, trots att vi vet att han åker runt halva jävla Sverige och gör precis allt annat än att dra sitt stack till gården.
Och Linnea lär ju inte må bättre av att höra Tom bara spy ur sig mörker såhär kontant från morgon till kväll.
Fy fan vilket mörker.
2023-01-11, 18:09
Medlem
Lillamig72s avatar
Linnea försöker framställa sig själv som en lugn mamma.

Men verkligheten visar annat..
28 oktober 2022. Exempel här Tom och Linnea förföljer i hög fart fosterhemspappan som kör bil med Linneas barn.

Linnea får inte ha kontakt med barnet. Tycker därför det är en bra idé att följa efter bilen som barnet färdas i istället.😳
De blir stoppade av polisen mitt i jakten.

Här måste samma poliser säga till dom igen. Nu säger samma poliser att dom måste lämna Arboga. Tom och Linnea förstår inte allvaret i sitt beteende.
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-11 kl. 18:22.
2023-01-11, 18:10
Medlem
Citat:
Suck, pust och tja.. Gropen grävs bara djupare o djupare. Blir helt matt av vilka långa monologer omhändertagna barnmamman kör på den här filmen. Tror Tompalompa har mött sin bla,bla, blaverbala överkvinna.😳
De där långa monologerna har hon kört tidigare och ofta. Det känner jag på mig. Har sett henne på TikTok. Också manisk i sitt beteende. Ger inte ett friskt intryck. Har liksom Malin ett härjat i förtid åldrat utseende.
Som de klagar på allt och alla. Pojken som dog nu pga pappan dödade honom bryr de sig inte om ingen nämner honom i det här Tom Lutmark och Co gänget. 🙄
J.vlar vilket munläder.😳
Har hon också blivit tvångsintagen/Lpt någon gång?

Den kvinnan pratar och pratar och allt är mer eller mindre obegripligt .
Hon la ut möte hon hade med socialtjänsten där hon pratade hela tiden om saker som inte var relevant för det som mötet gällde vilket ledde till att hon gång på gång blev tillsagd att hålla sig till syftet m d mötet annars skulle det avslutas.
Ett av de klagomål de hade var att hon ställde in bokat möte för att hon var utomlands och hade viktigare saker för sig med sitt företag som räddar energikriser genom solpaneler
2023-01-11, 18:25
Medlem
Citat:
Suck, pust och tja.. Gropen grävs bara djupare o djupare. Blir helt matt av vilka långa monologer omhändertagna barnmamman kör på den här filmen. Tror Tompalompa har mött sin bla,bla, blaverbala överkvinna.😳
De där långa monologerna har hon kört tidigare och ofta. Det känner jag på mig. Har sett henne på TikTok. Också manisk i sitt beteende. Ger inte ett friskt intryck. Har liksom Malin ett härjat i förtid åldrat utseende.
Som de klagar på allt och alla. Pojken som dog nu pga pappan dödade honom bryr de sig inte om ingen nämner honom i det här Tom Lutmark och Co gänget. 🙄
J.vlar vilket munläder.😳
Har hon också blivit tvångsintagen/Lpt någon gång?

Malin är 47-48 år så hon är inte påtagligt åldrad däremot J är bara 34 år .
Även J finns i brottsregister vad hon gjort vet jag inte, hon får heller inte träffa sina barn sedan 3-4 år och de var bara någonstans kring 2 år när de omhändertogs . .
Mamma Y som ska demonstrera tillsammans med Tom och Malin i morgon och på fredag har tagit tydligen också tagit sin son med sig utan att hon fick.
Är för de flesta svårt att vara olämplig förälder till små barn eftersom en eventuell dålig gränssättning inte märks hos barn förrän de blir äldre och det ställs krav att de ska kunna sitta stilla , lyssna, inte ge sig på andra mm
2023-01-11, 18:47
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Jösses. Efter att nu sett morgonens första klipp som började lugnt och tyst men sedan bara blev en kavalkad av svordomar och skrik och otrevlig stämning så blir man så jävla trött. De här människorna suger ju verkligen ur livskraften ur varandra och alla som måste lyssna på deras pladder. Det är aldrig något som är bra, allt är dåligt, allt är någon annans fel.
Så mycket man kunde gå in och punktmarkera dumheterna i av hans haranger där bland korna, men värsta är ju när han säger hur djuren måste tas om hand om och han gör minsann allt för djuren, trots att vi vet att han åker runt halva jävla Sverige och gör precis allt annat än att dra sitt stack till gården.
Och Linnea lär ju inte må bättre av att höra Tom bara spy ur sig mörker såhär kontant från morgon till kväll.
Fy fan vilket mörker.
Halva Sverige? Han åker runt mer än så.
Det var inte så länge sedan han åkte ända upp till Umeå…🙄
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-11 kl. 18:49.
2023-01-11, 18:54
Medlem
grungewhores avatar
Var hans föräldrar syskon ellet kusiner? Han verkar olovligt obegåvad.
2023-01-11, 19:21
Medlem
potatislandets avatar
Är det någon som möjligen kort kan redogöra för varför Tom inte vara låter genomföra arvsskiftet, och sälja gården? Är det enbart för att han känner sig lurad eller fanns det andra skäl? Planerar han att bo kvar?
2023-01-11, 19:28
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Kan du vakta hans kor så är din hjälp välkommen.
😂😂😂😂 Den kommentaren ger jag 10:a
Tack
2023-01-11, 19:31
Medlem
Lillamig72s avatar
Tom Lutmark Bondeupproret.
Säger sig värna om djuren. Jag vet inte.
Jag tycker ju att han hanterar sina stutar tämligen onödigt hårdhänt och skapar ytterligare stress för stutarna i den här filmen..

Jag menar varför inte ta sig tid att skrapa upp gödseln i hörnet där i gången så de stackars djuren slipper halka omkull och bli skitiga med gödsel på sig. Att vara så smutsig indränkt med gödsel medvetet från Toms sida är inte bra för dom.
Nästan alla halkar till där och drattat omkull.. Onödigt. Och kan skada djuren. Och lägga ut tex strö o halm där ute så de slipper halka runt i leran där med..

Sedan ser jag att Sten-Gunnar som faktiskt har djurförbud är med och flyttar runt djuren.😳

23 december 2022
[https://m.facebook.com/story.php?sto...00084243150660 url]https://m.facebooka.com/story.php?story_fbid=1651911065227152&id=100084243 150660[/url]r
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-11 kl. 19:40.
2023-01-11, 19:32
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Är det någon som möjligen kort kan redogöra för varför Tom inte vara låter genomföra arvsskiftet, och sälja gården? Är det enbart för att han känner sig lurad eller fanns det andra skäl? Planerar han att bo kvar?
Hans syster och hans övriga familj menar att han gjort fel och beter sig hemskt mot dem. I Tompas inre universum så gör han aldrig fel och han bestraffar dem genom att dröja med arvsskiftet.

Hade du varit hans syster så hade du fått finna dig med att han ber dig hålla käften och lyda.
2023-01-11, 19:33
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Tom Lutmark Bondeupproret.
Säger sig värna om djuren. Jag vet inte.
Jag tycker ju att han hanterar sina stutar tämligen onödigt hårdhänt här i den här filmen..

Jag menar varför inte ta sig tid att skrapa upp gödseln i hörnet där i gången så de stackars djuren slipper halka omkull och bli skitiga med gödsel på sig. Att vara så smutsig indränkt med gödsel medvetet från Toms sida är inte ok..
Nästan alla halkar till där och drattat omkull.. Onödigt. Och kan skada djuren.
Sedan ser jag att Sten-Anders som faktiskt har djurförbud är med och flyttar runt djuren.😳
Är det Sten-Anders eller Sten-Erik eller Sten-Gunnar? Vad heter han?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in