2023-01-10, 22:48
Medlem
Lillamig72s avatar
Tom påstår att han själv lagt ut 250 000kr i bondeupproret och co kampen.
Jo men visst..😳🙄
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-10 kl. 22:51.
2023-01-10, 22:55
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
I länken https://www.facebook.com/10008424315...99601727316949

Där han livade för 2 timmar sedan om vad sin syster har sagt, bla bla.
Han skyller allt på sin syster där?
Visst verkar han lite onykter och sluddrig?

Nu har jag lyssnat på det där, det va tamejfan bland det värsta jag hört.
Lås in karln, herregud. Vad är det för jävla härdsmälta till gäng i de här Youtube-sändningarna som inte kan dra i bromsen en enda gång…
2023-01-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Hon har väl dessutom antagligen fortfarande kvar flickans telefon. Kanske skol IPad/ laptop med. Att behålla flickans katt sedan jul är oerhört elakt med.
Ja finns ju mängder med saker man tar hem från skolan under jullovet som hon nu får vara utan tills mamman tycker att hon ska få dem , ännu något som visar på bra föräldraförmåga .
Flickan har dessutom psykisk ohälsa och den 6 månaders katten betyder nog väldigt mycket för henne
2023-01-10, 23:00
Medlem
Demonstration i Örebro på fredag från 8-16 dels utanför socialtjänsten och dels på torget , hela Sverige kallas Tom kommer även Torsdagen ska de demonstrera
2023-01-10, 23:09
Medlem
Lillamig72s avatar
Undrar om Toms syster vet om att Linnea nu ska flytta upp sina hästar till gården i Lutarp?
Linnea sa det i en live nyligen. 😳
Hon verkar ha gjort sig hemmastadd på gården.🙄
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-10 kl. 23:12.
2023-01-10, 23:09
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Hans senaste live summering: Han klankar ner på sin 20-åriga systerdotter över hur vidrig hans syster och hans mamma är i typ 45 minuter, bara tjafsar och bråkar till ingen nytta.

Han summerar själv: "Hör ni hur sjuka alla är?" Han skyller allt på sin egen släkt och blod, han klankar ner hårt på sin systerdotter hur ytlig hon är och vad hennes intressen är enligt honom, MEN LUGN, JAG HAR JU MINA BEVIIIIIS! och sätter igång ett klipp med sin 20-årige systerdotter där han försöker allt han kan att "sätta dit" henne och sin släkt men det går inte, det blir bara elakt svammel.
Sorgligt sorgligt som fan.
2023-01-10, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatislandet
Orkar inte mer, börjar bli ren lyteskomik.
Igår hade ju Tom noterat att folk hade stormat kongressen i Brasilien (han visste dock inte i vilket sammanhang) varpå han insåg att det borde gå att göra skillnad även i Sverige. Detta gick även G*bri*l E***n igång på och jämförde med berlinmurens fall.

G@briel har väl tullat lite på sitt apotek, tror jag
2023-01-10, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Undrar om Toms syster vet om att Linnea nu ska flytta upp sina hästar till gården i Lutarp?
Linnea sa det i en live nyligen. 😳
Hon verkar ha gjort sig hemmastadd på gården.🙄
De vet nog om detta tyckte att systerdottern nämnde något om det .
Tveksamt om han har rätt att tillåta detta utan att systern godkänt
2023-01-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Om jag inte misstar mig så är lånet inte beviljat än. Han la ut en bild på ansökningsblanketten som han skulle posta, eftersom han gjort sig så ovän med tidigare bank att dom inte tycks hjälpa honom med nytt BankID (eller så är det så enkelt att han begärt att avsluta allt där och den nya banken måste ordna BankIDt).

Budgeten har han delat på Facebook för två veckor sedan. Där räknar han med att gå 40 tkr plus i månaden på att köpa/sälja kor. Utöver det räknar han med årliga intäkter om 150 tkr för EU-bidrag, 50 tkr för maskinkörning (skotta/skörda åt andra eller vad?) och 360 tkr på kursverksamhet, hur han nu ska hinna med det mitt i kampen. Med fasta utgifter till en summa av 56 tkr per månad (han har dock skrivit 58) tror han sig alltså kunna gå plus med ca 30 tkr per månad. Falerar kursverksamheten eller försäljningen är det i bästa fall ett nollsummespel. Hur realistisk hans kalkyl om inköps- och försäljningspris (2 / 10 tkr) per stut är vet jag inte.

En annan fundering. Boskapen ingår väl i dödsboet? Får han avyttra dom innan arvsskiftet är klart? Kanske med samtliga dödsbodelägares tillstånd?

Jag tror inte på hans idé om kursverksamhet, däremot konkursverksamhet över en längre tid.
2023-01-10, 23:21
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Jag tror inte på hans idé om kursverksamhet, däremot konkursverksamhet över en längre tid.
Klockrent! Den meningen sparar vi
2023-01-10, 23:28
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Hans senaste live summering: Han klankar ner på sin 20-åriga systerdotter över hur vidrig hans syster och hans mamma är i typ 45 minuter, bara tjafsar och bråkar till ingen nytta.

Han summerar själv: "Hör ni hur sjuka alla är?" Han skyller allt på sin egen släkt och blod, han klankar ner hårt på sin systerdotter hur ytlig hon är och vad hennes intressen är enligt honom, MEN LUGN, JAG HAR JU MINA BEVIIIIIS! och sätter igång ett klipp med sin 20-årige systerdotter där han försöker allt han kan att "sätta dit" henne och sin släkt men det går inte, det blir bara elakt svammel.
Sorgligt sorgligt som fan.
Han är bara så fruktansvärt patetisk. Stora starka duktiga militären Tom klarar inte av att prata med en 12årig flicka sist och nu systern, systerdotter och sin gamla mamma. Vilken hjälte och Man han måste vara för hans fans. Han är ju bevisligen helt galen….vilken nolla.
2023-01-10, 23:29
Medlem
Lillamig72s avatar
Dagens sändningar både på Toms Facebook och Marie Jakobssons youtubekanal.😳😳😳
Sjukt material han lägger ut. Nu i slutet på youtubesändningen får man höra hur Lutmark beter sig på ett möte med länsstyrelsen o landshövding. Tom skrattar när han tittar på det.
Anledningen till att det blev så lång sändning beror enligt Tom på att de är så många som tittar. Hur många inbillar han sig att det är?

Det är 25 st som tittar. En hög andel säkert härifrån Flashback…
Kanske dags för en ny lpt?
Han åker till Skåne imorgon..
Senast redigerad av Lillamig72 2023-01-10 kl. 23:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in