• 3
  • 4
2023-01-10, 13:00
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Lisbeth Janson frukt och grönt, Östermalms Saluhall

Jag bor i förort och jag köper hellre direkt från bonden ute på vischan än från någon på Östermalm.
Citera
2023-01-10, 13:02
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag bor i förort och jag köper hellre direkt från bonden ute på vischan än från någon på Östermalm.
Gör det då, fjant. Men sluta för den sakens skull klaga.

ICA och coop i Järna säljer samma varor. Men en liten fågel viskade att du är för fet och lat för att vara självförverkligande.
Citera
2023-01-10, 14:32
Medlem
Karmans avatar
Citat:
När jag äter morötter nuförtiden smakar det bara bittert. Jag minns när jag var liten på 80- och 90-talen. Då var morötterna goda och jag brukade alltid äta morötterna till den där kärnan som låg i mitten och sedan åt jag den och det smakade sött. Det var länge sedan jag hittade den kärnan. Den verkar ha försvunnit. Har de genmodifierat morötterna så att det blir högre avkastning och sämre kvalitet? Är det därför morotskärnan är borta?
Kan vara ditt smaksinne som förändrats också? Jag har samma upplevelse med rädisor. När jag var yngre smakade de nästan bittert/syrligt, men gott samtidig, idag smakar de mest vatten...
Citera
2023-01-10, 19:09
Medlem
De s.k. snacksmorötterna smakar sött och är nog den smaken ni efterfrågar. De vanliga morötterna duger till matlagning bara (koka t.ex)
Brukar själv köpa snacksmorötterna även om min lokala ica har mage att ta 22 kr för en liten påse.
Citera
2023-01-12, 11:10
Medlem
Finns så många sorter om man odlar själv. Butiken har sina sorter och de odlar de sorter som ger mest i vinst. Gäller det mesta.
Citera
2023-09-26, 23:54
Medlem
Har funderat på samma sak. Vill man inte ha bittra morötter så kan man handla handla ekologiska KRAV-märkta morötter från bl.a Widegrens gård i mataffären
Citera
2023-09-27, 04:19
Medlem
Citat:
Jag köper ekologiska morötter från Sverige.

Det finns över 500 sorts morötter "svenska" är INTE en av dem!
Citera
2023-09-27, 22:40
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allexx2
Har funderat på samma sak. Vill man inte ha bittra morötter så kan man handla handla ekologiska KRAV-märkta morötter från bl.a Widegrens gård i mataffären

Till viss andel men till största huvudsak handlar det om bättre och sämre skördetider..
Man kan säga att vi är i den bästa skördetiden just nu

https://dinodlarvan.nelsongarden.se/...intermorotter/
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här