• 1
  • 2
2023-01-08, 23:43
Medlem
Någon som testat att äta efter principerna i "Carnivore Diet"? Dvs enbart kött?

Det går alltså ut på att enbart äta kött och animaliska produkter så som ägg, animaliskt fett och kött.

Endast styckdetaljer till exempel Oxfilé och entrecote och rikligt med smör typ låter som en dröm? Man äter typ 500gram oxfilé och dränker den i smör typ med lite kryddor.

Det är rätt många som äter såhär och rasar i vikt samtidigt som de kan öka i muskelmassa eftersom de äter väldigt mkt protein.

Vad tror ni?
Har någon testat?
Citera
2023-01-09, 00:01
Medlem
trickydicks avatar
Våran katt är carnivore Hon äter enbart kött. Älg, ren och hjort. Fan katten äter bättre än vad jag gör.
Hon åt upp nästan halva julskinkan också, inte illa för en pälsboll på ca 7Kg.
Citera
2023-01-09, 00:04
Medlem
Ja, det fungerar. Jag har kört LCHF från och till och när jag följer det går jag ner i vikt. Om man kör LCHF som köttätare blir det likvärdigt med carnivore diet.
Citera
2023-01-09, 00:09
Medlem
Om målet är att gå ner i vikt så tror jag det kan vara effektivt men tror inte det är hälsosamt under en längre period
Citera
2023-01-09, 00:14
Medlem
Starlinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Någon som testat att äta efter principerna i "Carnivore Diet"? Dvs enbart kött?

Det går alltså ut på att enbart äta kött och animaliska produkter så som ägg, animaliskt fett och kött.

Endast styckdetaljer till exempel Oxfilé och entrecote och rikligt med smör typ låter som en dröm? Man äter typ 500gram oxfilé och dränker den i smör typ med lite kryddor.

Det är rätt många som äter såhär och rasar i vikt samtidigt som de kan öka i muskelmassa eftersom de äter väldigt mkt protein.

Vad tror ni?
Har någon testat?
Det funkar säkert men billigt blir det inte med dagens priser på kött.
Citera
2023-01-09, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starlink
Inte? Tänk att du endast köper oxfilé / Entrecote /rygg biff och stora bitar som du själv styckar...tror man kan komma undan ganska bra då?
Citera
2023-01-09, 00:21
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starlink
Det finns ju oändliga mängder fisk i våra vatten att ta upp helt gratis. Måste det vara kött från däggdjur? Jag känner inte till den här typen av diet, men mört eller braxen borde väl fungera lika bra som oxfilé? Kan du inte fråga trådstartaren om fisk inte fungerar lika bra?
Citera
2023-01-09, 00:21
Medlem
Starlinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Inte? Tänk att du endast köper oxfilé / Entrecote /rygg biff och stora bitar som du själv styckar...tror man kan komma undan ganska bra då?
Hur mycket kalorier är tanken att du ska få i dig per dag?
Citera
2023-01-09, 00:22
Medlem
Starlinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Det finns ju oändliga mängder fisk i våra vatten att ta upp helt gratis. Måste det vara kött från däggdjur? Jag känner inte till den här typen av diet, men mört eller braxen borde väl fungera lika bra som oxfilé? Kan du inte fråga trådstartaren om fisk inte fungerar lika bra?
Jag har för mig att fisk ingår men jag är osäker.
Citera
2023-01-09, 00:27
Bannlyst
Jag har ätit enbart kött i en längre period och det är sådär.

Det finns rotfrukter/frukter och grönsaker som odlats klokt och smakar otroligt bra, vilket är vad som kommer göra dig välmående, så det finns ingen anledning att tvunget enbart äta animaliska produkter.
Citera
2023-01-09, 00:35
Medlem
pinnpelle88s avatar
Du kommer inte få alla vitaminer och mineraler från endast "finbitarna".

Lägg till organkött t ex lever, hjärta, njurar m.m så blir det hälsosammare (och billigare).
Citera
2023-01-09, 02:05
Medlem
Jag har ätit carnivore ett par år nu, med undantag för vissa tillfällen då jag blir bjuden på middag eller reser. Försöker hålla det relativt strikt även om jag reser.

Det viktigaste är att äta tillräckligt med fett till köttet. Salt är också viktigt.

Jag kan fuska ibland men tror aldrig jag kan återgå till en vanligt kost. När kroppen ställt om till kött och fett är det svårt att återvända till växter igen.

Fråga om du undrar något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in