Citat:
Ursprungligen postat av
Hastalavista200
Kul för dig! vill verkligen göra detsamma men har inte vågat än då jag testade coldturkey keto å det var jobbigt...
Men vad är din vikt,längd? å hur mycket kalorier får du i dig på dieten. Jag vill gärna öka i vikt
Jag tror han ovan inte hade så bra koll. Annars hade han nog svarat nu. Vill du ha lite hjälp kan jag hjälpa dig. Bara fråga på i så fall. Jag brinner för liv och hälsa. Jag äter bara ägg och kött som bas sedan några månader. Innan åt jag ganska likt men åt alltid kolhydrater innan träningen och innan jag gick ut i verkstaden då jag även driver egen snickerifirma vid sidan som hobby. Sen ofta såser till köttet på bara riktiga råvaror som ost, cheme fraiche 32% fett. Kör oftast olika kebabsåser på det. Men eget vitlökssmör slår inte mycket så har alltid mycket färdigt i frysen.
Jag tränar styrketräning sedan 21 år och idag på ganska hög nivå. Jag brukar hamna runt 2000-2500 kcal och för att öka kalorierna äter jag 100g jordnötter varje dag.
Dagarna ser ut såhär på vardagar
Första målet runt kl 6-7, jordnötter 100g
Andra målet runt kl 10-12 äggröra 700g
Tredje målet kl 18, 500-600g kött (rött kött eller kyckling) med sås till på recept i texten ovan.
På helgerna och ibland fredagar ser maten likadan ut förutom att jag alltid äter med frun kl 18-19 tiden och oftast har rödvin till maten. Då väger vi aldrig maten utan äter oss mätta.
Är man, 45 år, 188cm, strax över 90kg med 6 pack. Tränar styrketräning 3 dagar i veckan senaste 4 åren men har precis ökat till 4 dagars styrketräning. Kör ingen kondition.