2023-01-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Korrekt bedömning:

Sjukdom

Självmord

Trötthet

Alkohol

Tror mer på hög fart helt enkelt. Mer troligt att han körde jävligt fort helt enkelt. Det gör man gärna i en sån bil. Trötthet och alkohol absolut. Han var på fest kvällen innan och tog in på hotell. För kort körsträcka för att bli så trött att han somnar.
Citera
2023-01-10, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
För barnen var han världens bästa pappa som de älskade mer än något annat. Nu får de aldrig mer träffa honom...
Tänk på de när du skriver nästa gång.
Det är man tills dom kommer upp i tonåren sedan börjar det krackelera, för kändisar troligtvis tidigare
Citera
2023-01-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
+1
jag är bara glad att han körde ihjäl sig utan att ha ihjäl nån annan.
Dessutom med en historik av rattfylla och betedde sig som ett arsle enligt hans egna bekanta.
Nej, denna idioten sörjs ej 🙂
Kommer du ta tillbaka din kommentar och framföra en ursäkt till de anhöriga om det visar sig att lastbilschauffören var rattfull och vållande?
Citera
2023-01-10, 21:10
Medlem
Det finns fördelar med misslyckad ekonomi.

Trots allt som sägs...

R.I.P
Citera
2023-01-10, 21:17
Medlem
Eustaches avatar
Om man först tittar på SVT-klippet och pausar vid 0:13 kan man se exakt vart olyckan ägde rum (om man sedan kollar Google Street View-kartan jag länkar till nedan och rör sig framåt). Lägg märke till den runda (gula) skylten till vänster i bild: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...r-om-mariefred

https://www.google.se/maps/@59.23068...7i16384!8i8192

Lägg även här märke till den runda (gula) skylten till vänster i bild.

Edit: Det verkar inte ha varit i en sväng om man ska tro Google Street View? Utan det ser bara ut som en vänsterkurva på grund av den typ av kamera som SVT använde sig av när de filmade olycksplatsen vid 0:13. Någon annan som håller med om att det ser ut som att olyckan skedde på raksträckan innan kurvan? Det kan då alltså vara så, om man ska tro vissa andra kommentarer om att personbilen fick sladd, att personbilen fick sladd i kurvan pga en kombination av regn och hög hastighet, för att sedan krascha in i lastbilen på en raksträcka.

Oerhört tragiskt. Mina tankar går till familjen.
Senast redigerad av Eustache 2023-01-10 kl. 21:25.
Citera
2023-01-10, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Tycker nog det ser lite fuktigt ut på vägbanan på bilden. Styrker min teori att Grimlund fått flera sladdar (enligt kvinnan i lastbilshytten) som slutade med en krasch mot den mötande grusbilen. Stark motor, breda däck, frikostig med gaspedalen. Lätt hänt.https://anonfiles.com/h2I9d0Rbya/IMG_5504_4215_jpg

Och rejält bakis!!
Citera
2023-01-10, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobiustrip
Det finns fördelar med misslyckad ekonomi.

Trots allt som sägs...

R.I.P

Vad menar du?

Var P Skuldsatt? Nyligen förlorat mycket pengar?

Konflikt?

Tragiskt oavsett. RIP
Citera
2023-01-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Kommer du ta tillbaka din kommentar och framföra en ursäkt till de anhöriga om det visar sig att lastbilschauffören var rattfull och vållande?
Har du sett bilderna? Det är solklart att det var PG som vållade olyckan, så nej kommer inte ta tillbaka nånting.
Citera
2023-01-10, 21:24
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa

Du tror inte att polisen redan tagit chauffören om han varit full? Och inblandad i en dödsolycka.
Citera
2023-01-10, 21:25
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Hursom.. Undrar om han såg grusbilen? Bara för att han väjde första ggr behöver inte betyda att han såg den?
Detta skedde också mitt på dagen. Det var ljust och milt ute. Väglaget var inte dåligt då.
Jag e nästan övertygad om att han titta på något annat. Hastigheten var hög och olyckan ett faktum.
Det gick fort.

Nu har inte jag följt allt här men kan det inte vara så att grusbilen svängde ut från sidoväg och han höll för hög fart och började kränga över vägen
Citera
2023-01-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Nej, inte om utredningen visar att inget brottsligt skedde (olycka) eller att ett brott begicks men den åtalade är död. Då stängs utredningen. Det måste gå till åtal mot någon (levande) för att FUP ska bli offentlig.

I detta fall handlar det bara om att få pollisresurser och ett nummer att jobba mot. Någon FUP kommer aldrig komma ut.

Nedlagda utredningar/fup:ar är även de offentliga handlingar och kan begäras ut.
Citera
2023-01-10, 21:41
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Om man först tittar på SVT-klippet och pausar vid 0:13 kan man se exakt vart olyckan ägde rum (om man sedan kollar Google Street View-kartan jag länkar till nedan och rör sig framåt). Lägg märke till den runda (gula) skylten till vänster i bild: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...r-om-mariefred

https://www.google.se/maps/@59.23068...7i16384!8i8192

Lägg även här märke till den runda (gula) skylten till vänster i bild.

.

Skymd sikt och heldraget brukar betyda att man ska va extra försiktig där. Gjorde han en omkörning kanske och sket i det heldragna. Kanske fanns vilt, vilket ju inte alls är otänkbart. Han kanske väjde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in