2023-01-10, 17:12
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Ja det skulle ju vara en grön Porsche Taycan som han färdades i. Det blå på bilden är nog en presenning.
https://anonfiles.com/h2I9d0Rbya/IMG_5504_4215_jpg

Det blåa är ju sopsäckar, men det gröna under lastbilen måste vara Porschen.
Citera
2023-01-10, 17:14
Medlem
Nietzschessons avatar
Mamba-grön kallar Porsche färgen för.https://anonfiles.com/abOed7R4y8/202...he-snow-61_jpg
Senast redigerad av Nietzschesson 2023-01-10 kl. 17:22.
Citera
2023-01-10, 17:21
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Det blåa är ju sopsäckar, men det gröna under lastbilen måste vara Porschen.
Nästan 3 ton Porsche helt mosad Tror inte på halka, hade varit mellan plus 3 o 5 senaste dygnet där.
Patricks senaste rattfylla verkar inte ha gått till domstol, utan slutade med strafföreläggande. Ngn som har kvar Lexbaseuppgifterna och hur hög promillehalten var?
Citera
2023-01-10, 17:21
Medlem
Nietzschessons avatar
Tycker nog det ser lite fuktigt ut på vägbanan på bilden. Styrker min teori att Grimlund fått flera sladdar (enligt kvinnan i lastbilshytten) som slutade med en krasch mot den mötande grusbilen. Stark motor, breda däck, frikostig med gaspedalen. Lätt hänt.https://anonfiles.com/h2I9d0Rbya/IMG_5504_4215_jpg
Citera
2023-01-10, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Nej det var INTE jag som skrev det.
Det var kvinnan i grusbilen som sagt det till aftonbladet.
Dom hade sandat småvägarna vilket jag fann lite märkligt då det inte behövdes. (Anser jag då)
men det kan ju vara i förebyggande syfte?
Jo det var varmt några dagar.. 7 grader och på dagtid mer.
Det var som *vår* ute

Du skrev såhär i ett tidigare inlägg: ”Som ni kan se så var väglaget FINT. Inte att det var horribelt, blixthalka eller så utan TORRT OCH FINT.
Det var småvägarna som var hala och där befann han sig INTE!”

Det är aldrig varmt ute i Sverige i Januari-månad, du menar kanske milt?
Citera
2023-01-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
. Stark motor, breda däck, frikostig med gaspedalen. Lätt hänt.

Lär ju dock finnas diverse antisladdsystem på en bil av den kalibern.
Citera
2023-01-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoVidNitton1337
Du har ju inte ens koll på att det kan vara skithalt även vid plusgrader
-Nej det var plus grader då är det inte halt

Vilken stolle du är!
Sex grader var det mitt på dagen enligt uppgift. Jag bor inte där men svårt att tänka mig att det skulle vara halt då, ok om det vart noll eller max +1 +2 men inte plus 6 , då är det ok inte halt. Det är säkert en väg som de saltar också så ännu mindre sannolikt.
Citera
2023-01-10, 17:39
Avstängd
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Du skrev såhär i ett tidigare inlägg: ”Som ni kan se så var väglaget FINT. Inte att det var horribelt, blixthalka eller så utan TORRT OCH FINT.
Det var småvägarna som var hala och där befann han sig INTE!”

Det är aldrig varmt ute i Sverige i Januari-månad, du menar kanske milt?

Jag citerade det kvinnan i grusbilen sa.
Sedan la jag till att han inte körde där det var halt.
Nä inte sommarvärme såklart men det var ovanligt milt för att vara Januari månad.
Det e ju ganska stor skillnad på -13 och + 6 -7 så visst. Tycker man +7 är kallt så.

Men i sådan bil som han hade kanske man kan få sladd även i blött väglag? Det vet inte jag?
Är hastigheten hög så kan nog så hända.
Men vi kan bara spekulera om hur det gick till och vad spelar det för roll?
Han är död.
Citera
2023-01-10, 17:39
Medlem
Nietzschessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeskonaut
Lär ju dock finnas diverse antisladdsystem på en bil av den kalibern.

Jo men hundraprocentigt är det inte:https://ntf.se/konsumentupplysning/b...tisladdsystem/Och en eldriven Porsche Taycan ger sanslösa krafter, motsvarande 500 hk. Inget att leka med på vägarna.
Senast redigerad av Nietzschesson 2023-01-10 kl. 17:45.
Citera
2023-01-10, 17:42
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Hittade du platsen där olyckan hände? Åkte förbi där idag och såg platsen där det hände. Har inte sett bilderna som du menar så vet inte vilka skyltar du menar.

Jag såg olycksplatsen med egna ögon redan i söndags, när insatsen fortfarande pågick. Skylten som avses är en skylt som markerar att förbud mot omkörning upphör.
Citera
2023-01-10, 17:48
Medlem
Jag tror han helt enkelt körde för fort och sen fick sladd… men jag förstår inte vad hon i lastbilen menade med att han körde vingligt och sen liksom körde rätt mot dom på deras körfält
Citera
2023-01-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av screaming
Läste att Grimlund vinglade fram mot lastbilen. Kan vara så att bilens säkerhetssystem för att hålla bilen kvar i filen var inkopplat och det bör vara urkopplat vid osäkert väglag för det kan ge kraftiga rattutslag vid grövre överträdelser som kastar fordonet åt sidorna. Dubbla heldragna mittlinjer vid vägsträckan triggade kanske detta.

Allvarligt? Vilket jävla svammel.... "Hej, vi från Porsche rekommenderar att ni kopplar ut bilens säkerhetssystem när det är halt. Vi använder nämligen JAS styrsystem från 90-talet, de behövde det inte längre."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in