Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-10, 21:43
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det spelar roll att du hade fel.

Ja det är tragiskt att en sån fin människa är död.

Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Det var 4,2 grader 2023-01-08 kl 13.00 i Läggesta (närmaste mätstation). Det var 1-2 grader på morgon-f.m. och isen låg på backen i området. Hur det såg ut just på väg 990 vet jag dock inte (passerade på E20 ungefär då).

Citat:
Ursprungligen postat av Pussywanker
Ja de måste vara dumma…

Det finns inga frågetecken på vad du själv skrivit och vad du citerat. Människor orkar helt enkelt inte läsa ordentligt.
Jag tror som du, han har varit ouppmärksam av nån anledning? Detta oavsett väglag.

Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nu har inte jag följt allt här men kan det inte vara så att grusbilen svängde ut från sidoväg och han höll för hög fart och började kränga över vägen

B-a-c-k-f-l-a-s-h Fel? Äss.. Gå och lägg dig.
Jag vet inte vad han var för människa? Ingen kändis jag känner till.

JustLikeMoney 4, 5 eller 6 grader? Dom som har kört på vägen den dagen skriver inte om någon is på vägen. Och det är på väg 990 vi talar om.

Pussywanker Ja det är Flashback i ett nötskal Jag tror också så.. Hög fart och att han varit ouppmärksam och det räckte för att tappa kontrollen.

tdlefnierregus Japp!
Citera
2023-01-10, 21:45
Medlem
jori9900s avatar
Alla pratar om hög hastighet men hur hög? 80,90 eller 150?
Citera
2023-01-10, 21:46
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Skymd sikt och heldraget brukar betyda att man ska va extra försiktig där. Gjorde han en omkörning kanske och sket i det heldragna. Kanske fanns vilt, vilket ju inte alls är otänkbart. Han kanske väjde.

Så kan det också vara. Mycket harar där omkring.
Citera
2023-01-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
För barnen var han världens bästa pappa som de älskade mer än något annat. Nu får de aldrig mer träffa honom...
Tänk på de när du skriver nästa gång.

Han kunde kört ihjäl någon annans pappa .
Han kunde kört ihjäl en hel familj.

Fortfarande världens bästa pappa...?
Citera
2023-01-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vad menar du?

Var P Skuldsatt? Nyligen förlorat mycket pengar?

Konflikt?

Tragiskt oavsett. RIP

Tvärtom, han körde en Porche vid olyckstillfället och är känd från ett TV-Program som handlar om personer med misslyckad ekonomi. Pengar och Porchar är kul men man måste vårda det man har försiktigt. Iaf om man vill leva länge.
Citera
2023-01-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobiustrip
Tvärtom, han körde en Porche vid olyckstillfället och är känd från ett TV-Program som handlar om personer med misslyckad ekonomi. Pengar och Porchar är kul men man måste vårda det man har försiktigt. Iaf om man vill leva länge.

Det utesluter inte ekonomisk förlust och att företaget gick dåligt....
Citera
2023-01-10, 22:10
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Och vill ni få det till att han åkte av pga blixthalka en mild och regnig dag så kör på det
Fattar även jag att kylan kan ligga kvar i marken och att isfläckar kan finnas. Och han råka ut för en just sådan.

Att han festat dagen innan. Att han kan haft blicken på något annat en sekund. Att han haft hög fart eller väjt för något är heeeeelt uteslutet.

Snillen spekulerar
Citera
2023-01-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Det utesluter inte ekonomisk förlust och att företaget gick dåligt....

Det får stå för dig. Han verkade rätt lyckad ändå.
Citera
2023-01-10, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Halka tror jag inte på. Bilen hade först passerat mittlinjen en gång och sedan kommit tillbaka på rätt sida för att sedan vingla över igen. Om han var vid sina sinnens fulla bruk och fick sladd så borde han nog tagit det väldigt försiktigt efter första sladden, i synnerhet då han hade möte med en lastbil. Detta gäller även mobilsurfning. Skulle inte tro på det av samma skäl.

Det är ju väldigt svårt att veta vad som hände. Men självmord kan inte uteslutas. Att just fronta med en lastbil är ju en ganska säker död. Han kan först ha tvekat för att sedan svänga ut hastigt framför lastbilen så den inte hann parera. Men vad motivet skulle vara vet jag inte.

Sedan kan det ju handla om trötthet eller en kombination av alkohol och trötthet. Akut sjukdom är väl inte heller helt uteslutet.

Självklart kan en halka orsaka att man kommer över på fel sida, tillbaka, och över igen. Se inlägget (nr 98) av @Sechs
Senast redigerad av Gabbenabbe 2023-01-10 kl. 22:36.
Citera
2023-01-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Har du sett bilderna? Det är solklart att det var PG som vållade olyckan, så nej kommer inte ta tillbaka nånting.
Var du där på plats och såg att han orsakade olyckan och var rattfull vid tillfället? Om inte så håll bara käften . Det är uppenbart att du vill spotta på dödsoffret och svärta ner familjens sorg . Har dom gjort dig något?
Citera
2023-01-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det var kvinnan i grusbilen som sa att det var torrt och fint väglag. Halkan var på småvägarna. Se länken till aftonbladet. Jag CITERADE bara det som stod där.

Det JAG däremot skrev var att JAG upplevde väglaget BLÖTT 2 timmar INNAN olyckan. BLÖTT men INTE halt.
OCH att jag fann det märkligt ATT dom sandade småvägar då jag tyckte det inte behövdes.

Fattar du?

Då får du nog lära dig att citera korrekt, och tydligt. Det är uppenbart vad du skriver nämligen...
Citera
2023-01-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Enl vad och vem?
Väderprognosen stämmer inte alltid.
När jag åkte hemifrån kl 11 var det + 6... Nästan 7

Hur vet du då att dina uppgifter stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in