Citat:
Evakuering, förflyttning, deportation och andra synonymer till förflyttelse betyder istället utrotning, död, utplåning och mord. Tyvärr har man ju inte lyckats hitta något dokument som stödjer just denna tolkning, utan istället så erfar man då att nazisterna har använt sig av telepati och hemligt språk för att kunna kommunicera om alla dessa ondskefulla planer.
Det måste anses märkligt att man även använder detta "Doublespeak" även i den krypterade kommunikationen bland befälhavare. Här, om någonstans, så borde man ju ha sagt som det var när det gäller utrotning av judarna, men inte här heller konstigt nog.
Så istället så har vi inte ett enda dokument eller mötesprotokoll där man säger som det är, vi skall döda alla Europas judar. Jag tolkar det som oerhört märkligt, men jag är också ifrågasättande, så det kanske ter sig mer naturligt för vissa människor att aldrig ifrågasätta utan bara tacka och ta emot?
Det måste anses märkligt att man även använder detta "Doublespeak" även i den krypterade kommunikationen bland befälhavare. Här, om någonstans, så borde man ju ha sagt som det var när det gäller utrotning av judarna, men inte här heller konstigt nog.
Så istället så har vi inte ett enda dokument eller mötesprotokoll där man säger som det är, vi skall döda alla Europas judar. Jag tolkar det som oerhört märkligt, men jag är också ifrågasättande, så det kanske ter sig mer naturligt för vissa människor att aldrig ifrågasätta utan bara tacka och ta emot?
Fast du har ju inte koll på detta, ändå kastar du ur dig påståenden som om du tror du vet vad du pratar om….
Jo, det finns ett gäng tillfällen där nazisterna på olika sätt mer i klartext uttryckte vad de höll på med ang judarna och andra oönskade, att helt enkelt på flera olika sätt ha ihjäl dem.
T ex i tal som finns inspelade, i dokument, i vittnesmål etc, och detta från flera högt uppsatta ledande nazister.
Dessutom kan man med detta som grund lätt se att man valde att köra med ”kodord” för att försöka hålla sina illgärningar mot mänskligheten hemliga för allmänheten