2023-06-10, 16:52
Medlem
Tre Kronor agerar efter VM-debaclet: Det vill vi ndra

Citat:
Tv veckor efter att Tre Kronor slogs ut av Lettland i VM-kvartsfinalen har svenska hockeyfrbundet kommit fram till att frndringar krvs infr nsta VM.

Stjrnspelarna ska lockas, men frbundskapten Sam Hallam blir blir inte lika central, det berttar landslagschef Anders Lundberg.

Frbundet menar att frnvaron av NHL-stjrnor i det svenska VM-laget handlade om mycket om oflyt hr intervjun i spelaren ovan.

Det framkommer i intervjun att frbundet fortfarande inte vill svara p varfr Nylander inte kom.

https://sverigesradio.se/artikel/tre...-vill-vi-andra
Citera
2023-06-28, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Enligt den tjeckiska journalisten Robert Zaruba verkar det som Hockey Canada och IIHF kan komma att gra en deal om att Kanada ska f byta till gruppen som spelar sina matcher i Prag 2024, i utbyte kommer Kanada skicka ett stjrnfyllt lag till VM:et

https://twitter.com/robertzaruba/sta...52099813629954

Senast Kanada spelade i Prag (2015) kom spelare som Crosby, Giroux, Mackinnon, Burns, Seguin, Spezza, Duchene, Ryan O'Reilly.

Nu r dealen i hamn. Kanada fr byta grupp.

Citat:
Det Internationella Ishockeyfrbundet har nu presenterat de slutgiltiga grupperna som innebr ngra frndringar.

Bland annat slipper man mta de regerande mstarna Kanada som istllet hamnar i grupp A. Istllet erstter USA. Sveriges grupp har ven dpts om och blir grupp B istllet fr A.

Grupperna
Grupp A Prag

Kanada
Finland
Schweiz
Tjeckien
Danmark
Norge
sterrike
Storbritannien
Grupp B Ostrava

USA
Tyskland
Sverige
Slovakien
Lettland
Frankrike
Kazakstan
Polen

https://hockeysverige.se/2023/06/28/...onor-i-vm-2024
Citera
2023-08-31, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Mika har spelat 1 VM och r 30 r. Sger allt hur han stller sig till Tre Kronor. Det intressanta r hur Sam Hallam stller sig till Mikas agerande. Ser han mellan fingrarna och viker ned sig eller kommer att statuera exempel?

Det r frst nu Irma och Mika blivit frldrar, om jag frstr det rtt. Han kunde allts inte stlla upp i hockey-vm fr 3-4 mnader sen eftersom hans fru var gravid...
Citera
2023-08-31, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Det r frst nu Irma och Mika blivit frldrar, om jag frstr det rtt. Han kunde allts inte stlla upp i hockey-vm fr 3-4 mnader sen eftersom hans fru var gravid...

Skandalst. Anger stundande frlossning som skl att inte komma, och s visar det sig att barnet inte kom frrn 3 mnader senare.

Om trskeln r s lg fr att tacka nej s tror jag inte han kommer till ngot mer VM.
Citera
2024-04-14, 19:30
Avstngd
Nn som vet vart man ansker som volontr till Sthlm 2025? Jag vill p matcherna men de lr va asdyrt nu nr de renoverat globen fr 800 miljoner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in