2023-05-20, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Grabben lugn nu,han har inte vunnit ngot nnu. Men har lyfter Svensk ishockey p internationell niv genom att byta spelstil.

Dom flesta som gjort det har blivit hatade. Exempel som Pr Mrts,BG,Hardy Nilsson.

Tommy Sandlin gjorde en hel del fr just Svensk hockey,men blev vl inte direkt hatad men hyllad efter sin tid som Coach. Sen var ju Peter Wallin,Rickard Grnlund med i rtt tid d man fick tillrckligt mnga proffs med m.m

Garpenlv som blivit en slags hackkyckling,var kanske inte s dlig. Mer fast i gamla spr och hockey, som han en gng spelade i Tre Kronor.
Hallam r tvrtemot,d han drar influenser frn Nordamerikansk, Finsk taktik. Det gjorde honom framgngsrik i Vxj

Tommy Sandlin utsgs till "Tidernas coach" p hockeygalan och det r svrt att sga emot..

Conny Evensson verkar rankas vldigt hgt av spelare som haft honom ocks, s ven han mste vara med dr uppe i toppen..
Citera
2023-05-20, 23:05
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Man kan undra varfr inte Lasse Johansson lyckades i NHL..han r verlgsen i Europa. Varit ett tag.

Han har aldrig varit dr ver. Man han blev riktigt bra sent, NHL satsar sllan p spelare ver 27 och gr man till KHL r att komma till NHL nstan uteslutet. Men ja Lasse hade kunnat vara 2a mlis i NHL.
Citera
2023-05-20, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Grabben lugn nu,han har inte vunnit ngot nnu. Men har lyfter Svensk ishockey p internationell niv genom att byta spelstil.

Dom flesta som gjort det har blivit hatade. Exempel som Pr Mrts,BG,Hardy Nilsson.

Tommy Sandlin gjorde en hel del fr just Svensk hockey,men blev vl inte direkt hatad men hyllad efter sin tid som Coach. Sen var ju Peter Wallin,Rickard Grnlund med i rtt tid d man fick tillrckligt mnga proffs med m.m

Garpenlv som blivit en slags hackkyckling,var kanske inte s dlig. Mer fast i gamla spr och hockey, som han en gng spelade i Tre Kronor.
Hallam r tvrtemot,d han drar influenser frn Nordamerikansk, Finsk taktik. Det gjorde honom framgngsrik i Vxj
Kanske inte n men r vertygad om att han kommer att vinna nu. Varit otroligt bra ir
Citera
2023-05-20, 23:08
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey McPot
Och en till frga, sorry om jag spammar.
Men sg nt klipp p dr en kanadensare(?) stmplade ngon med skridskon. Tror det var mot Schweiz?

r inte det fult skit, mot regler och s?
Ngon som ftt matchstraff i Vm?

Har dlig koll p hockey verlag och klipp d jag bara har linjr-tv att flja matcherna p.

Ja den var riktigt ful.

Citat:
Studiofolket (Svt) fr lite skit i matchtrdar har jag mrkt. Kanske ven kommentatorerna.

Vet nn om dom har nn bakgrund i hockey och inte enbart tv/journalistik?
r ngon av dom avdankad eller spelande i hockey?

Kan inte hockey riktigt s vet inte om min frga passar hr. Kndes bara dumt att gra en ny trd.

Om frgan inte passar s ber jag om urskt, men en egen trd behver den iaf inte.

Exprterna r gamla spelare.
Citera
2023-05-20, 23:10
Medlem
Citat:
Jag har ju s jvla dlig koll p sport verlag. r alla dom namnen du sa kommentatorer?

Isf lter det vl helt ok.

Edit, d jag undrade huruvida de var kvalificerade att ens prata om hockey.

De jobbar som hockeyexperter fr SVT Sport och kan dyka upp bde i studion och som expertkommentatorer under ssongen..
Citera
2023-05-20, 23:14
Medlem
Smokey McPots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja den var riktigt ful.

Exprterna r gamla spelare.

Goa och raka svar, tack!
Citera
2023-05-20, 23:17
Medlem
appendixxivs avatar
De vill att Nylander kommer, Nylander tackar ja, Toronto slpper honom, allt e frid o frjd. Men s dyker han inte upp? Att d i Hallams fall bli irriterad ver att frgan stlls om och om igen knns lite sdr. S klart att det brjar spekuleras, det borde han kunna rkna ut m arslet. Tiga ihjl det r a bad way to go. Annars verkar Hallam riktigt bra 👍
Citera
2023-05-20, 23:26
Avstngd
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
Kanske inte n men r vertygad om att han kommer att vinna nu. Varit otroligt bra ir

Tror om man har tlamod,ifall han inte fr guld/silver detta vm. Att satsa p en ung coach,som tar Tre Kronor frn den gamla tiden mot ny modern hockey.
Citera
2023-05-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
De vill att Nylander kommer, Nylander tackar ja, Toronto slpper honom, allt e frid o frjd. Men s dyker han inte upp? Att d i Hallams fall bli irriterad ver att frgan stlls om och om igen knns lite sdr. S klart att det brjar spekuleras, det borde han kunna rkna ut m arslet. Tiga ihjl det r a bad way to go. Annars verkar Hallam riktigt bra 👍
Det vore konstigt om frgan inte stlldes. Nylander hade mycket vl kunnat vara skillnaden mellan ut i kvarsfinal och ett guld. Kul dock se Tre Kronor vinna hockeymatcher ven om alla matcher varit mot svagt motstnd. I detta rknar jag in Finland som jag inte riktigt begriper vad de hller p med. Kanske blir de bttre till slutspelet det br ju rda ngon form av oro i laget iaf. Guldfavoriter p hemmaplan och allt det dr.
Citera
2023-05-20, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Det vore konstigt om frgan inte stlldes. Nylander hade mycket vl kunnat vara skillnaden mellan ut i kvarsfinal och ett guld. Kul dock se Tre Kronor vinna hockeymatcher ven om alla matcher varit mot svagt motstnd. I detta rknar jag in Finland som jag inte riktigt begriper vad de hller p med. Kanske blir de bttre till slutspelet det br ju rda ngon form av oro i laget iaf. Guldfavoriter p hemmaplan och allt det dr.

Haha, men du kan ju inte kalla Finland p bortaplan fr svagt motstnd, sg du ens den matchen?

Tyskland frtjnar lite mer respekt ocks, s dliga r de inte..
Citera
2023-05-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Haha, men du kan ju inte kalla Finland p bortaplan fr svagt motstnd, sg du ens den matchen?

Tyskland frtjnar lite mer respekt ocks, s dliga r de inte..
Yes sett alla Finlands matcher och tycker deras spel hackar betnkligt. De gr en okej match mot Tre kronor och hade kunnat vinna men i vrigt r jag inte imponerad alls.
Citera
2023-05-20, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Yes sett alla Finlands matcher och tycker deras spel hackar betnkligt. De gr en okej match mot Tre kronor och hade kunnat vinna men i vrigt r jag inte imponerad alls.

Tycker Finland var lite bttre n Sverige i den matchen, s kan omjligt kalla dem fr svagt motstnd..

I vrigt hade jag frvntat mig mer, men frutom USA-matchen har de nd gjort vad som krvts, rtt lng transportstrcka innan allvaret (slutspelet) brjar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in