Citat:
Ursprungligen postat av
Eldamycke
Har dom senaste fem åren sakta men säkert förfallit kroppsligt med en botten i detta nu. Dom absolut sämsta två åren form- och motivationsmässigt bakom mig med en paus på två månader vilket är det längsta sen jag började gymma.
En kombination av barnaskaffande, skador, löpning och numera nattjobb fullständigt totalförstör styrke- och volymutvecklingen.
Tidigare pb:n gjorda på en vikt mellan 72-76 kg hård i kroppen.
190x3 marklyft
115 8x5 knäböj
130x1 bänkpress med stopp
50 5x5 chins
Milen sprungen på 43 min, dock inte samtidigt som dessa lyft är gjorda utan då förfallet på gymmet börjat ske på allvar.
Målet är väl att i någon mån närma mig gamla pb:n och att uppdatera veckovis med i den närmsta tiden skämmiga åstakommanden på gymmet. Sorgligt nog är det väl trycka som gäller för att nå gamla meriter men ska väl ge det ett ordentligt försök under iaf två år att nå en nivå man slipper stå i skamvrån för.
Ska väl tillägga att jag aldrig tryckt och i dagsläget väger runt 76 sladdriga kilon.
Det där är ju långt ifrån någon seriös ålder att börja. Beklaga sig. Det är utan vidare så att det är bara att jsätta igång med testo E varje vecka och efter det slänger du i lite Dbollar. 80 mg brukar vara min dos.
Ser alltid till att köra max 6 månader och efter det är det 6 nya månader med tex Deca.
Testo har du ju alltid med i grunden ändå.
Så det förstår jag inte varför just du inte skulle kunna komma tillbaka.
Polaren är 56 år och kör helt rent och han har kommit igång bra sista året.
Hade själv en period när barnen var nyfödda då det blev mindre tränat men någon gångi veckan hinner man faktiskt alltid köra till gymmet. Det är mest som man är bekväm och mest skylle rpå man inte har tid.
Kroppen har man alltid tid att ta hand om.
35 år är för övrigt ingen ålder att ens tala om.