2024-10-30, 23:14
Medlem
Allt går, själv är jag runt 45 och hållt på att träna i ca 2 1/2 år, innan dess är det nog ca 13 år sedan jag gymmade på riktigt, då var jag stark men inte så stor, nu är mina muskler mycket större men tar betydligt mindre i vikt.

Då bänkade jag 115 kilo och nu ca 70.
Då körde jag axelpress med 40 kilos hantlar nu 20 kilo. Bicepcurls körde jag 36 kilos och nu 25, 8 x 3or på allt

Jag började med marklyft våras för första gången I mitt liv och kör nu 5or på 160.

Den stora skillnaden är att jag har dubbelt så stora muskler nu...men är ca hälften så stark. Så svaret på frågan är, ja det går att bli star och stor, dock mycket svårare ju äldre man blir.

Har alltid varit ren, då vägde jag runt 85 kilo nu runt 100.
Citera
2024-11-02, 15:06
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Allt går, själv är jag runt 45 och hållt på att träna i ca 2 1/2 år, innan dess är det nog ca 13 år sedan jag gymmade på riktigt, då var jag stark men inte så stor, nu är mina muskler mycket större men tar betydligt mindre i vikt.

Då bänkade jag 115 kilo och nu ca 70.
Då körde jag axelpress med 40 kilos hantlar nu 20 kilo. Bicepcurls körde jag 36 kilos och nu 25, 8 x 3or på allt

Jag började med marklyft våras för första gången I mitt liv och kör nu 5or på 160.

Den stora skillnaden är att jag har dubbelt så stora muskler nu...men är ca hälften så stark. Så svaret på frågan är, ja det går att bli star och stor, dock mycket svårare ju äldre man blir.

Har alltid varit ren, då vägde jag runt 85 kilo nu runt 100.

Jag vet inte riktigt vad din poäng är. I förhållande till vikt är du ju rätt klen nu. Så svaret på rubriken torde vara nej, det går inte bli stark som gammal gubbjävel (utifrån ditt resultat). Eldamycket däremot visar ju med all önskvärd tydlighet att det faktiskt är möjligt.
Citera
2024-11-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
Jag vet inte riktigt vad din poäng är. I förhållande till vikt är du ju rätt klen nu. Så svaret på rubriken torde vara nej, det går inte bli stark som gammal gubbjävel (utifrån ditt resultat). Eldamycket däremot visar ju med all önskvärd tydlighet att det faktiskt är möjligt.

Hade du varit läskunnig så hade du kunnat utläsa att ja det går att bli stark som gammal. Jag har gått från noll till 160 i marklyft på 1 1/2 års tränande. Jag har blivit mer muskulös nu som gammal även om jag fortfarande är svagare. Men på 1 1/2 år har jag blivit starkare än jag var innan jag började träna. Om jag kan bli starkare än när jag var 25 är tveksamt då jag tränade 3 gånger mer då än nu. Sedan är allt relativt, jag har aldrig tränat för tävling eller för bodybuilding utan jag tränade för boxning och för hälsan.

Var du tyngdlyftare när du var 25 lär du aldrig bli bättre när du är 50. Ganska logiskt.
Citera
2024-11-02, 15:28
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Hade du varit läskunnig så hade du kunnat utläsa att ja det går att bli stark som gammal. Jag har gått från noll till 160 i marklyft på 1 1/2 års tränande. Jag har blivit mer muskulös nu som gammal även om jag fortfarande är svagare. Men på 1 1/2 år har jag blivit starkare än jag var innan jag började träna. Om jag kan bli starkare än när jag var 25 är tveksamt då jag tränade 3 gånger mer då än nu. Sedan är allt relativt, jag har aldrig tränat för tävling eller för bodybuilding utan jag tränade för boxning och för hälsan.

Var du tyngdlyftare när du var 25 lär du aldrig bli bättre när du är 50. Ganska logiskt.

Gott att du på 1.5 år blivit starkare än vad du var innan du började träna! Det gäller att sätta realistiska mål. 160 kg i marklyft när man väger 100 kg är ungefär som att bänka kroppsvikt. Inget speciellt med andra ord.
Citera
2024-11-02, 22:45
Medlem
Eldamyckes avatar
Jadå! Nu har det vänt upp!!

Marklyft
60x8 60x8 100x6 100x6 140x3 140x3

160kg 4x1 3x4!

Bra form, stark rygg, spänd på rätt ställen och bra gas!

Så jävla jävla skönt att ha en dipp i ryggen och nu känna att det vänder!!

Har avsiktligt försökt äta lite mer i veckan och inte fastat lika nitiskt. Känns som att det ger bra utdelning.

Chins 8x1 6x4 +30kg

Reppade ur i latsdrag med cpgrepp. Bra pass, BRA PASS!
Citera
2024-11-03, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
Gott att du på 1.5 år blivit starkare än vad du var innan du började träna! Det gäller att sätta realistiska mål. 160 kg i marklyft när man väger 100 kg är ungefär som att bänka kroppsvikt. Inget speciellt med andra ord.

Efter att aldrig kört marklyft till 160 kilo är inte så illa, målet är 200 till årsskiftet, jag kan säkert dea 180 nu med men jag känner av en muskel I sidan så jag tar det försiktigt. 160 känns inte speciellt tungt. Sen för att klassas som stark i marklyft brukar man säga dubbla kroppsvikten vilket för mig är 210 kilo. Det är många som inte klarar det efter flera års dedikerad träning. Nu är jag inte där än men klarar jag mig utan skador tar jag det garanterat inom 6 månader. Igen så är jag inte styrkelyftare utan en gå till gymmet för att må bra ich hålla mig iform gubbe. Sen så hade det varit trist om man blev svagare ju mer man tränar, igen det går att bli stark som gammal men det krävs mer än när man var ung. Speciellt med skaderisken. Skulle jag dra till gymmet 5 ggr i veckan hade såklart mina resultat skenat.....
Citera
2024-11-05, 19:21
Medlem
Eldamyckes avatar
Bänkpress 2x1 3x4 107,5kg ja... Prestationen talar för sig självt. Piss...

Sned hantelpress 8x1 6x1 5x1 37,5kg, kändes bra men beror nog mest på underprestation i bänken.

Pausade knäböj 50x8 50x8 80x4 80x4 100x4 110x2 120x1 120x1 120x1 100x3 100x3

Avslutade med kabelflyes som vanligt. Helt ok pass trots att bänken inte riktigt återhämtar sig trots ökat kaloriintag. Aja det kommer det kommer, pressarna som väl gjordes kändes ändå bra!
Citera
2024-11-06, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldamycke
Bänkpress 2x1 3x4 107,5kg ja... Prestationen talar för sig självt. Piss...

Sned hantelpress 8x1 6x1 5x1 37,5kg, kändes bra men beror nog mest på underprestation i bänken.

Pausade knäböj 50x8 50x8 80x4 80x4 100x4 110x2 120x1 120x1 120x1 100x3 100x3

Avslutade med kabelflyes som vanligt. Helt ok pass trots att bänken inte riktigt återhämtar sig trots ökat kaloriintag. Aja det kommer det kommer, pressarna som väl gjordes kändes ändå bra!

Blir du inte sliten av att enbart köra lågreps?
Samtidigt så var det inte så dåligt i bänken om man kollar på förra passet.
Citera
2024-11-06, 18:37
Medlem
Eldamyckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Blir du inte sliten av att enbart köra lågreps?
Samtidigt så var det inte så dåligt i bänken om man kollar på förra passet.

Känner faktiskt att låg volym och hög intensitet sliter mindre och kräver mindre vila mellan passen faktiskt. Som det känns nu borde jag kunna köra ordinarie benpass på fredag.

Marklyft dock, det är en annan historia, damn... Där snackar vi slitage på lågrep!
Citera
2024-11-06, 18:44
Citat:
Har dom senaste fem åren sakta men säkert förfallit kroppsligt med en botten i detta nu. Dom absolut sämsta två åren form- och motivationsmässigt bakom mig med en paus på två månader vilket är det längsta sen jag började gymma.

En kombination av barnaskaffande, skador, löpning och numera nattjobb fullständigt totalförstör styrke- och volymutvecklingen.

Tidigare pb:n gjorda på en vikt mellan 72-76 kg hård i kroppen.

190x3 marklyft
115 8x5 knäböj
130x1 bänkpress med stopp
50 5x5 chins

Milen sprungen på 43 min, dock inte samtidigt som dessa lyft är gjorda utan då förfallet på gymmet börjat ske på allvar.

Målet är väl att i någon mån närma mig gamla pb:n och att uppdatera veckovis med i den närmsta tiden skämmiga åstakommanden på gymmet. Sorgligt nog är det väl trycka som gäller för att nå gamla meriter men ska väl ge det ett ordentligt försök under iaf två år att nå en nivå man slipper stå i skamvrån för.

Ska väl tillägga att jag aldrig tryckt och i dagsläget väger runt 76 sladdriga kilon.

Det där är ju långt ifrån någon seriös ålder att börja. Beklaga sig. Det är utan vidare så att det är bara att jsätta igång med testo E varje vecka och efter det slänger du i lite Dbollar. 80 mg brukar vara min dos.

Ser alltid till att köra max 6 månader och efter det är det 6 nya månader med tex Deca.
Testo har du ju alltid med i grunden ändå.

Så det förstår jag inte varför just du inte skulle kunna komma tillbaka.
Polaren är 56 år och kör helt rent och han har kommit igång bra sista året.

Hade själv en period när barnen var nyfödda då det blev mindre tränat men någon gångi veckan hinner man faktiskt alltid köra till gymmet. Det är mest som man är bekväm och mest skylle rpå man inte har tid.
Kroppen har man alltid tid att ta hand om.

35 år är för övrigt ingen ålder att ens tala om.
Citera
2024-11-07, 10:06
Medlem
Eldamyckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Det där är ju långt ifrån någon seriös ålder att börja. Beklaga sig. Det är utan vidare så att det är bara att jsätta igång med testo E varje vecka och efter det slänger du i lite Dbollar. 80 mg brukar vara min dos.

Ser alltid till att köra max 6 månader och efter det är det 6 nya månader med tex Deca.
Testo har du ju alltid med i grunden ändå.

Så det förstår jag inte varför just du inte skulle kunna komma tillbaka.
Polaren är 56 år och kör helt rent och han har kommit igång bra sista året.

Hade själv en period när barnen var nyfödda då det blev mindre tränat men någon gångi veckan hinner man faktiskt alltid köra till gymmet. Det är mest som man är bekväm och mest skylle rpå man inte har tid.
Kroppen har man alltid tid att ta hand om.

35 år är för övrigt ingen ålder att ens tala om.

Kanske blir så på sikt men än så länge sitter inte hela identiteten i kropp och styrka.

Om jag kurar skiter jag nog i de a och kör testo P, primo och kanske mast
Citera
2024-11-07, 10:18
Citat:
Kanske blir så på sikt men än så länge sitter inte hela identiteten i kropp och styrka.

Om jag kurar skiter jag nog i de a och kör testo P, primo och kanske mast

Nej såklart är det inte på det sättet att identiteten sitter helt och hållet i kroppen och styrkan.
Jag själv bryr mig inte speciellt väldigt mycket om styrkan längre. Jag tycker det bara sliter ofantligt mycket på kroppen ju tyngre man lägger på.

Men för att hålla sig lite fin och att träningen ska gå lite enklare så är det väl därför jag lägger till testo. Deca är mest för att jag brukar få fruktansvärt ont i axlar och armbåge.

Kanske åldern som gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in