Citat:
Ursprungligen postat av
bobo909
Hur ser upplägget ut då?
Skall följas. Blir skoj med delad motivation. Annars ser man att du prioriterat bänk hårdast tidigare, jämförelsevis med benböj. Hehe, tonårssnacket om - "Vad tar du i bänk" kan följa vissa hela livet.
Tack! Just nu siktar jag på att liksom börja väcka kroppen lite försiktigt. Kommer i nuläget vara långsam i starten gällande mark/knäböj.
En anledning till att knäböjen släpat beror delvis på att två ryggskott fullkomligt krossade mina gains i knäböj. Ett ryggskott för nästan 10 år sedan resettade mig och sen ytterligare ett för 6 år sen. Efter det senaste kom jag aldrig tillbaka. Jag lyckades däremellan persa i mark men inte i knäböj vilket jag faktiskt aldrig provat en-reppare. Av någon anledning gick marklyften att återhämta men rörligheten och sårbarheten i ryggen gav sig till känna vid knäböj.
Såhär med facit i hand berodde det nog på stela fotleder vilket ledde till att när tröttheten började sätta in i knäböj började jag fälla ryggen vilket skapade obehag som i sin tur ledde till att jag inte vågade pressa mig på samma vis i knäböj som i mark och bänk.
Sedan trådstart,
Marklyft 2x1 140 därefter 3x4 på 130. Mycket besviken....
Chins 5x5 +20 kg
Knäböj 6x3 80 kg med stopp
Bänkpress 3x5 90 kg med stopp
Knäböj 3x5 90 kg.
Raka mark 6x3 100 kg
Frontböj 8x3 75 kg
Tillkommer såklart mindre intressanta övningar men dessa är väl dom viktiga och prioriterade. Ovanstående fördelat på två pass.
Efter pass ett blev jag i princip invalid av träningsvärk och kunde därför inte köra fler pass.
Siktar nu som sagt på att väcka kroppen samt kartlägga lite baseline innan jag uppar frekvensen.