2023-12-24, 20:14
Medlem
Eldamyckes avatar
Julepass

Chins 8x1 6x1 5x3 med 30kg, fortsatt cpgrepp.

Makrlyft, jahapp fyfan va man fick smaka 3x2 1x3 150kg, ville ha femmor men det va som att stånghelvetet va bultad och limmad i golvet. Stor skillnad i känsla mellan 145 och 150. Hela kroppen skrek och repsen va lilsom 2-3 sek långa. En jävla grind....

Pausböj 10x3 90kg, föll framåt fösta settet rep 3 men kunde resetta och göra 7 till ganska enkelt. Vafan är det som händer detta jävla pisspass. Präglat av dåligt fokus och kassa reps.

China oviktat vanligt grepp 10x3

Avslutade med lite lat-pulldowns.

Ett julmirakel, ett lagom pissigt pass med insignfikanta förbättringar. God kuk på er alla!
Citera
2023-12-30, 23:14
Medlem
Eldamyckes avatar
Årets sista pass

Bänkpress 5x3 3x1 2x1 97,5 kg, fortsatt progress i reps/set

Marklyft 5x5 140kg, första två setten var så satans tunga, dom tre sista lätta. Är fotsatt väldigt ojämn, harbju gjort 5x5 på 145 så detta borde ha känts lätt rakt igenom men det ligger en sån jävla förbannelse på dom två första setten, både i mark och i böj. Värmer upp noga men för väl omvärdera min metod.

Hantelpress 8x3 30kg lätt kommer nog kunna n00brusa ett par kilon gratis här.

Chins avslutningsvis, mest för att inte få för långt till nästa ryggpass utan stimulans för armar och lats.

Hade egnetligen laddat för att göra ett nytt (antagligen misslyckat) försök för en femma på 150. Ryggen har ömmat och baksidan varit stel sen förra passet. Tog lig till sans och landade i att det ör egentligen bara ett jävla datum och ett nytt år, helt irrelevant i det långa loppet och att kroppen och biologin skiter fullständigt i att det är den 30/12 trots att skallen försöker göra det betydelsefullt. Fukl dat, hellre en hel och fin rygg i starten på 2024 än en bajsrygg men med 150x5 gjorda för att sen ägna sig 6 månader åt yoga igen....

För att summera träningsåret har det varit ett enda långt återtag mot egentligen en tidigare botten och inte en topp. Tråkigt som fan men nu när botten börjar närrma sig kan man iaf sträva mot en topp.

Nästa år kommer upplägg justeras kanske mer periodisering med nåt 5-3-1 koncept beroende på om träningsrutinen blir bättre.

Hur ska man lähga nästa års mål då?

Några delmål har jag ju hunnit, främst 145 5x5 i mark samt 105 6x5 i knäböj (har ju faktiskt gjort åttor på 110)) dock släpar chins och bänk. Just dom övningarna har varit mina paradgrenar förut så det känns faktiskt lite skitsamma att dessa delmål inte nåddes i år.

Men men ska man sikta på 500 i totalen i år? Jävligt optimistiskt och mer en önskan än ett mål men vafan ska man sikta lågt för.

Med one max rep calculator (ja jag vet mycket väl att odragen vikt är odragen) ligger jag runt 140 i böj, 160 i mark och 110 i bänk vilket ger 410 totalt. Jag ska alltså försöka öka i snitt med 30 per övning på ett år, möjligt? Ja med friska ungar, glad fru, bra sömn och sisådär 10 år yngre så absolut men siktar i första hand på fortsatt (nåja) skadefri och stadig progression. Hittills inga direkta platåer men marken går satans trögt. Vet dock av erfarenhet att man fanemog aldrig progriderar i bänk, mark eller böj samtidigt. Inte jag iaf.

Nog med svammel och monolog.

Seig heil, salam aleikum, knulla din mamma, #SD2026, wallah, all makt åt Tengil vår befriare. Mot nytt år med nya besvikelser!
Citera
2024-01-09, 14:37
Medlem
Eldamyckes avatar
Chins 6x5 +30kg

Knäböj 8x2 6x3 110kg, hade nog en åtta till.

Frontböj 10x1 8x1 6x1 80kg. Här tog det emot fy helvete...

Raka mark 6x3 100kg, lätt

Chins 8x3 kroppsvikt.

Segt som sirap
Citera
2024-01-13, 07:05
Medlem
Eldamyckes avatar
Bänkpress 5x1 4x4 97,5 kg. Börjar närma mig 5x5 här. Hade nog två femmor till men vågade inge utsn passare.

Sned hantelpress 6x3 32,5 kg lätt.

Kompletterande bröst gick bra och reppade ut till fail x4 på en maskin. Bra bröstpass.

La till raka mark 6x5 100kg, mest för att bota stelhet och träningsvärk frpn senaste benpasset som inte var av denna värld. Har haft ett rörlesemönster som en invalid, helevte..
Citera
2024-01-16, 12:08
Medlem
Eldamyckes avatar
Marklyft 3x3 150kg 5x2 140kg, skönt med lite revansch, 150 gick upp med bra form utan konstigheter. Har ändrat uppvärmningsrutin iom att första settet alltid är dåligt. Nu verkar det hittills fungera bra så får se om detta helt kan ta bort "första-set-faktorn"

Pausböj 10x3 90kg tungt som vanligt. Har säkert tolvor men vilja saknas just nu, brände den på marklyften.

Beltsquat pyramid uppåt.

Bra pass som egentligen skulle varit ett rygg/latspass men när marken gick bra kändes det dumt att inte fortsätta med underkroppen. Fär bli ett renodlat latspass imorrn istället.
Citera
2024-01-22, 12:11
Medlem
Eldamyckes avatar
Chins med cpgrepp 8x1 6x4 +30kg

Chins oviktat vanligt grepp 10x3

Pullups 6x5

Bänkpress 3x4 100kg, ville bara känna lite på hundra igen. Inga pauser i bottenläget utan helt vanlig bänk. Kändes bra, körde så många set jah kunde innan röven börjar lätta från bänken.

Bröstpressmaskin reppa ut.
Citera
2024-01-25, 01:19
Medlem
Eldamyckes avatar
Knäböj 8x3 7x1 110kg, set fyra, trött som fan i benen, dåligt fokus. Vill ha 8 reps och har gjort min sjunde. Istället för att andas och vänta en extra sekund tänker jag istället, nu jävlar sista reppen ska bara göras, niger, vänder och pressar så jävla snett att jag tar mig halvvägs upp och faller framåt.

Sur som fan i en stund men inser att damn, jag brukar aldrig pressa mig till fail i knäböj men nu gjorde jag fanemig det. Istället för att sura och låta taskigt självförtroende ta över vänder känslan och istället, din jävla kuk nu fick du smaka och omfamna det, var lite stolt att du iaf pressade dig tills det inte gick.

Raka mark 8x3 100kg

Beltsquat pyramid upp och sen reppa ur

Rygglyft 8x3

Lite snabbmage.
Citera
2024-01-28, 23:19
Medlem
Eldamyckes avatar
Bänkpress 5x2 3x3 97,5kg

Sned hantelpress 8x3 32,5kg, ökar till 35 nästa pass

Kompletterande något sämre men kontakt och trötthet var bra.

Reppade ut i bröstpress och körde lite rörlighet för röv och höft. Passet varken bu eller bäh.
Citera
2024-02-01, 13:03
Medlem
Eldamyckes avatar
Fortsatt bättre set efter justering va uppvärmningsrutin gällande marklyften. Första settet va alltid väldigt konstigt, tungt, dålig fokus, svårigheter att hålla rätt muskler tajta osv.

Ni består uppvärmningsrutinen till större del av variationer av marklyft innan sjölva arbetssetten.

Efter generell uppvärmning av ländrygg och hamstrings görs först sexor raka mark och i samma set sexor i vanliga på 60kg, därefter tre raka och tre vanliga i samma set på 110kg och idag två raka och två vanliga på 14k0 varefter arbetsset på 150kg.

Mycket bättre känsla i kroppen, en nackdel är dock att jag märker att det tar myclet längre tid och att man gasar ur lite tidigare. Dock väl värt att slippa oroa sig för första settet och därtill minska skaderisken.

5x2 3x1 150kg, 4x2 140kg.

Bänkpress 3x5 100kg

Chins oviktat 12x3

Beltsquat

Reppade utär i bröstmaskin.

Slentrianbål

Detta skulle egentligen varit ryggpasset men va liksom inte sugen. Körde på i marken och va hyggligt nöjd med det. Kastade in lite ben också iom att underkroppen redan va uppvärmd.
Citera
2024-02-05, 13:46
Medlem
Eldamyckes avatar
Chins specialgrepp 8x1 6x4 +30kg, känner att det är väldigt svårt att öka här. Står lite och stampar.

Knäböj 80kg x4, 100kgx2 110kgx2 120kgx1 130kgx0.

4x3 100kg

Chins 12x2

Kabelrodd 8x3

Kul att prova lite vikt i knäböj, man måste våga bomma lite.
Citera
2024-02-08, 14:23
Medlem
Eldamyckes avatar
Bänkpress 5x3 3x2 97,5kg

Sned hantelpress 6x3 35kg, kör åttor nästa gång

Marklyft 4 3 3 2 2 150kg, kände att jag inte va i form, varje repp tog utav helvete

Kompletterande bröst gick väldigt bra! Bra kontakt och bra tryck.

Slut som ett as, härdade marklyften och siktar på femmor igen nästa gång
Citera
2024-02-12, 13:24
Medlem
Eldamyckes avatar
Knäböj 110kg 8, 4 (failade rep fem av någon anledning) 8, 5, 5. Väldigr konstigt, tror jag gör mig en otjänst och övertänker rörelsemönster, förberedelser och setting. Märker att det går bättre när jag kopplar ur skallen och bara niger.

Belt squat

Chins oviktat 15, 12, 10

Körde lite bajsarmar och lite mage.

Något sliten efter att ha markat. Det var npgra dagar sen men det märktes i kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in