Årets sista pass
Bänkpress 5x3 3x1 2x1 97,5 kg, fortsatt progress i reps/set
Marklyft 5x5 140kg, första två setten var så satans tunga, dom tre sista lätta. Är fotsatt väldigt ojämn, harbju gjort 5x5 på 145 så detta borde ha känts lätt rakt igenom men det ligger en sån jävla förbannelse på dom två första setten, både i mark och i böj. Värmer upp noga men för väl omvärdera min metod.
Hantelpress 8x3 30kg lätt kommer nog kunna n00brusa ett par kilon gratis här.
Chins avslutningsvis, mest för att inte få för långt till nästa ryggpass utan stimulans för armar och lats.
Hade egnetligen laddat för att göra ett nytt (antagligen misslyckat) försök för en femma på 150. Ryggen har ömmat och baksidan varit stel sen förra passet. Tog lig till sans och landade i att det ör egentligen bara ett jävla datum och ett nytt år, helt irrelevant i det långa loppet och att kroppen och biologin skiter fullständigt i att det är den 30/12 trots att skallen försöker göra det betydelsefullt. Fukl dat, hellre en hel och fin rygg i starten på 2024 än en bajsrygg men med 150x5 gjorda för att sen ägna sig 6 månader åt yoga igen....
För att summera träningsåret har det varit ett enda långt återtag mot egentligen en tidigare botten och inte en topp. Tråkigt som fan men nu när botten börjar närrma sig kan man iaf sträva mot en topp.
Nästa år kommer upplägg justeras kanske mer periodisering med nåt 5-3-1 koncept beroende på om träningsrutinen blir bättre.
Hur ska man lähga nästa års mål då?
Några delmål har jag ju hunnit, främst 145 5x5 i mark samt 105 6x5 i knäböj (har ju faktiskt gjort åttor på 110)) dock släpar chins och bänk. Just dom övningarna har varit mina paradgrenar förut så det känns faktiskt lite skitsamma att dessa delmål inte nåddes i år.
Men men ska man sikta på 500 i totalen i år? Jävligt optimistiskt och mer en önskan än ett mål men vafan ska man sikta lågt för.
Med one max rep calculator (ja jag vet mycket väl att odragen vikt är odragen) ligger jag runt 140 i böj, 160 i mark och 110 i bänk vilket ger 410 totalt. Jag ska alltså försöka öka i snitt med 30 per övning på ett år, möjligt? Ja med friska ungar, glad fru, bra sömn och sisådär 10 år yngre så absolut men siktar i första hand på fortsatt (nåja) skadefri och stadig progression. Hittills inga direkta platåer men marken går satans trögt. Vet dock av erfarenhet att man fanemog aldrig progriderar i bänk, mark eller böj samtidigt. Inte jag iaf.
Nog med svammel och monolog.
Seig heil, salam aleikum, knulla din mamma, #SD2026, wallah, all makt åt Tengil vår befriare. Mot nytt år med nya besvikelser!