2023-11-29, 20:25
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Jag förstår absolut inte hur man kan anse att det är ett behov av en trumma? Det är en jävla pest. Synka ramsor? Det är inte ett problem ens.

Är ramsorna bra och dras igång vid rätt tillfälle kommer synk automatiskt. De som vill ha trumma lider också av tvångssyndrom i att de tror att det måste låta varje sekund i 90 minuter plus tillägg. När riktig stämning handlar om ljudtoppar och att låta mycket i (rätt) perioder. Stämning är när man inte kan avgöra om publiken driver på spelarna eller om spelarna driver på publiken.
00-talisterna fattar inte detta, utan de ser att "alla andra" har trumma och då vill de automatiskt ha det. Medvetande är utraderat iom den generationen. De är formstöpta AI-bots.

Internationellt är det aldrig några spelare utanför Tyskland som pratar om Dortmund t.ex. Trots Europas största klackläktare. De imponerar ingen. Däremot Celtic. De har nån form av trumma nu, men förr var det sån stämning på celtic park att man har lyckats, så sent som 2012, slå Barcelona, Milan mfl. Barca-spelarna var lyriska över stämningen.
Citera
2023-11-29, 22:32
Medlem
Kaciguios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
På tal om detta, nu börjar vissa av våra grupperingar snacka om trumma... Fy fan.
Sagt att om det kommer in en trumma på södra så blir det sittplats för mig ända sedan Bortom Sans bildades. Hepp.

Noll intresse av att stå bland en trumma och massa hoppande och skit som kommer med det.
Citera
2023-11-29, 22:40
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Nä, rätt oklart vad fan som menas men kanske vet någon här. Skulle gissa att de nekade sällskap från endera just på derbydagen.
De höll stängt några timmar extra för att slippa servera gnagarna. De valde att öppna när Gnaget lämnade Medis och rörde sig mot arenan.
Citera
2023-11-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Ändå lite märkligt att ha en gala om antagonisternas kiss och uppmärksamma hur alla pissat på Gnaget i år.
Vad är kategorierna? Bästa lukt, bästa färg, bästa smak?
Jag delar din åsikt, samtidigt har det sålt mer årskort än någonsin. Så jag och du har nog fel.
Citera
2023-11-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaciguio
Sagt att om det kommer in en trumma på södra så blir det sittplats för mig ända sedan Bortom Sans bildades. Hepp.

Noll intresse av att stå bland en trumma och massa hoppande och skit som kommer med det.

Enig. Hade verkligen dämpat all entusiasm jag hade för våra läktare.
Citera
2023-11-30, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Såg en tråd på Twitter där det listades ca 40 krogar/resturanger i södra Stockholm som reppar Bajen även när det inte är matchdag. Undrar genuint om det finns några motsvarigheter för diffen. Berätta gärna vilka isåfall.

Är väl ändå något man får ge er ändå. Tycker vi är såklart sämst på detta och skulle vara glad om vi hade 5 krogar som reppar oss i Stockholm när det inte är matchdag. Det är väl en av nackdelarna när man är "hela Stockholm". Den lokala förankringen uteblir.
Citera
2023-11-30, 09:28
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag delar din åsikt, samtidigt har det sålt mer årskort än någonsin. Så jag och du har nog fel.

Du menar att Golden Shower-kampanjen är det som har varit drivande i er årskortsförsäljning? Jag ryser in i själen av obehag när jag ser det där. Nästan lika mycket som jag ryser av att vår bonnläpp till ”Head of Retail” bräker om att han vill bygga en souvenirbutik med barista på en ”trippel-A-adress” på Söder.

Spyr på dessa trendiga marknadsbyråer och managementkonsulter.
Citera
2023-11-30, 09:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Är ramsorna bra och dras igång vid rätt tillfälle kommer synk automatiskt. De som vill ha trumma lider också av tvångssyndrom i att de tror att det måste låta varje sekund i 90 minuter plus tillägg. När riktig stämning handlar om ljudtoppar och att låta mycket i (rätt) perioder. Stämning är när man inte kan avgöra om publiken driver på spelarna eller om spelarna driver på publiken.
00-talisterna fattar inte detta, utan de ser att "alla andra" har trumma och då vill de automatiskt ha det. Medvetande är utraderat iom den generationen. De är formstöpta AI-bots.

Internationellt är det aldrig några spelare utanför Tyskland som pratar om Dortmund t.ex. Trots Europas största klackläktare. De imponerar ingen. Däremot Celtic. De har nån form av trumma nu, men förr var det sån stämning på celtic park att man har lyckats, så sent som 2012, slå Barcelona, Milan mfl. Barca-spelarna var lyriska över stämningen.
Finns flera lag i Sydamerika som pissar på Celtic och du har förmodligen inte hört talas om någon annan än möjligtvis Boca Juniors. Att brittisk fotboll och läktarkultur är uppblåst är därför den är kraftigt överexponerad och lever på gamla meriter. I verkligheten är det sittklappfotboll med japanska turister vid 90% av matcherna idag.
Citera
2023-11-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Du menar att Golden Shower-kampanjen är det som har varit drivande i er årskortsförsäljning? Jag ryser in i själen av obehag när jag ser det där. Nästan lika mycket som jag ryser av att vår bonnläpp till ”Head of Retail” bräker om att han vill bygga en souvenirbutik med barista på en ”trippel-A-adress” på Söder.

Spyr på dessa trendiga marknadsbyråer och managementkonsulter.
Den ansvarige för Golden Shower kampanjen är tydligen någon kompis till clownen Manne han befordrat i BP och rekryterat till AIK.
Citera
2023-11-30, 14:50
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Jag pratar självklart inte om några klibbor. Det kan vara alltifrån mosaik, målningar på väggar, upphängda matchtröjor/halsdukar, fotografier på Hammarby och dylikt. Några exempel på detta är Kvarnen, Söderkällaren, Central bar folkungagatan och götgatan, Gröne jägarn, Södra sidan, Söder bar, 91an bar, Ölstugan, Willis, Bamses, Maxi, Hanks heaven, Harvest home, The swan, tre vänner, la vita, dovas hornsgatan, zinken krog och Malmgrenska krogen för att nämna ett par.

Min fråga kvarstår, har djurgården några krogar/resturanger som reppar när det inte är matchdag, det hade varit spännande att veta. Att Bajen skulle vara dominanta i södra Stockholm är ju påhittat?
Problemet är ju att krogar som har ett visst klientel får signerade matchtröjor etc av stammisar o andra som de vill sätta upp, för att känna sig hemma o må bra av att gå på "sin krog", det är ju inget som direkt tas ned sen.

Om vi nu pratar om södermalm, ingen krögare kan ju reppa AIK/DIF på väggarna..det säger sig självt. Om inte annat så hängs det upp tröjor o halsdukar just för att folk ska komma. Det är som att köpa en ny jukebox på 60 talet, man vill dra folk...inte bli ovän med kunderna.

Tror du Syrian-Gabbe på Malmgrenska är urbajare elr? De längs ringvägen o andra gator har ju inget val.. kan tala om att en del av babbarna som äger krogarna där eg håller på Gnaget och umgås med gnagare och har haft både FB o DFG som kunder genom tiderna. I andra områden i sthlm givetvis, inte på deras söderkrog.

Det är klart de gillar Bajen o Bajare, det är sköna kunder som bor i området.

Tror du att du ser många Bajenflaggor i Solna o Sumpan? Tror du Karlstadkrogarna reppar Frölundatröjor?

Ni har sjukt många krogar i hjärtat av söder, tror du era grabbar skulle låta ngn babbe hänga upp en Gnagettröja?
Citera
2023-11-30, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Finns flera lag i Sydamerika som pissar på Celtic och du har förmodligen inte hört talas om någon annan än möjligtvis Boca Juniors. Att brittisk fotboll och läktarkultur är uppblåst är därför den är kraftigt överexponerad och lever på gamla meriter. I verkligheten är det sittklappfotboll med japanska turister vid 90% av matcherna idag.

Skillnaden mellan dom och er är att dom kan sjunga högre än sin trumma.
Citera
2023-11-30, 15:05
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Nä, rätt oklart vad fan som menas men kanske vet någon här. Skulle gissa att de nekade sällskap från endera just på derbydagen.
Kan säga att på derbydagar (säg DIF-AIK, AIK-DIF) så är det väldigt många krogar i vissa delar av stan som inte släpper in grupper i Gnagettröjor. Hela odenplanområdet kan man mellan tummen o pekfingret säga neka Gnagare eftersom stället är proppat med från lätt berusade till halvfulla Djurgårdare.

Att söderkrogarna nekar Gnaget när de ska ta över söder för sin patetiska marsch för att pissa på Bajen ser jag som en självklarhet. Hela jävla söder borde vara stängt så de får ta pizzerian på Sockenplanstorget el dyl. Det är ju inget att brösta upp sig för som supporter. Kommer en familj in där 2 har DIF tröja en dag då Bajen inte spelar så kastas ju inte de ut direkt på 9/10 av de krogarna som nämns.

Men en tjej ville ta med mig på spelning (hennes kompis har band, han är äldre Bajare) på Broder Tuck för ett tag sedan på en lördag kväll .. jag sa att det går inte, 99% att det kommer bli tjafs och folk kommer be mig dra. Så ja, det finns krogar man undviker om det inte är en torsdag med typ 8 kollegor elr 4 par.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in