2023-12-01, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det är väl så att om man har ultras i nån form så kommer en trumma tillslut. Som Baggebo varit inne på så är ultras en franchise, d.v.s alla är likadana i slutändan.

Japp. Har vänt från att älska bengaler, tifo, flaggor och ultras till att vara en total motståndare detta år. Deras feta egon måste krossas.
Citera
2023-12-01, 21:01
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Denna vänskap mellan rangers och Helsingborg må vara den med mest förödande för vår supporterskap hittills. Två grupperingar, skånepågarna och kompaniet med tajta banda till union bears ska nu apa efter deras sketklack och jobba för en trumma på södra stå. Fy fan för union bears, sp och hk och deras feta egon, ingen respekt för någon av dom längre nu när dom bestämt sig själva som viktigare än alla andra. Jag skiter fan i era bränningar och tifon om det kommer med en jävla trumma. Hoppas det bara är ett jävla skämt.

Vilken oerhörd ironi om en supporterskara som identifierar sig som anglofil tar in en trumma efter att ha inspirerats av en ultrasgrupp på de brittiska öarna.
Citera
2023-12-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Vilken oerhörd ironi om en supporterskara som identifierar sig som anglofil tar in en trumma efter att ha inspirerats av en ultrasgrupp på de brittiska öarna.

Inte mycket anglofili kvar tydligen.
Citera
2023-12-01, 22:15
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Japp. Har vänt från att älska bengaler, tifo, flaggor och ultras till att vara en total motståndare detta år. Deras feta egon måste krossas.

Intressant ändå att de tre svenska klubbarna som kört utan trumma, DIF, GAIS, HIF börjar införa trumma samtidigt. Deras ungdomar har laddat ner direktiv från molnet.
Citera
2023-12-02, 06:08
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Denna vänskap mellan rangers och Helsingborg må vara den med mest förödande för vår supporterskap hittills. Två grupperingar, skånepågarna och kompaniet med tajta banda till union bears ska nu apa efter deras sketklack och jobba för en trumma på södra stå. Fy fan för union bears, sp och hk och deras feta egon, ingen respekt för någon av dom längre nu när dom bestämt sig själva som viktigare än alla andra. Jag skiter fan i era bränningar och tifon om det kommer med en jävla trumma. Hoppas det bara är ett jävla skämt.
Jag förstår hur du tänker men jag gillar Rangers frånsett det där med trumman och jag har ett inplanerat besök i Glasgow snart. Har även nära vänner inom HK och SP.

Jag fattar faktiskt inte vad som ska vara så svårt med att plocka hit de sakerna som är bra och bara ge fan i att trumma.
Citera
2023-12-02, 11:33
Medlem
116-Sofias avatar
Bortasnitt 2023 med endast supportrar på tilldelade gästande sektioner exkluderat derbyn:

Malmö 1456
Hammarby 1425
AIK 1406
Djurgården 1220
IFK Göteborg 1220
Elfsborg 636
GAIS 445
Norrköping 376
Helsingborg 366
Kalmar 248
Degerfors 240
Halmstad 227
Sirius 198
Västerås 169
Örebro 160
Häcken 148
Värnamo 144
Mjällby 126
Örgryte 101
Öster 99
Landskrona 99
Citera
2023-12-02, 13:28
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Bortasnitt 2023 med endast supportrar på tilldelade gästande sektioner exkluderat derbyn:

Hammarby 1425
AIK 1406
Djurgården 1220
IFK Göteborg 1220
Elfsborg 636
GAIS 445
Norrköping 376
Helsingborg 366
Kalmar 248
Degerfors 240
Halmstad 227
Sirius 198
Västerås 169
Örebro 160
Häcken 148
Värnamo 144
Mjällby 126
Örgryte 101
Öster 99
Landskrona 99
Kasst att vi ligger efter Peking och GAIS, men man ska ha i åtanke att vi haft en usel säsong även sportsligt.
Citera
2023-12-02, 22:34
Medlem
Ziccco3s avatar
Känns kul att ett publiklag börjar bildas i Rövhålet.
BK Häcken….
Europaleuge för alaget och champs för dlaget.
Heja, heja gula och svarta laget, man måste börja någonstans, men ni har börjat riktigt bra, förmodligen kör ni om resten av B-lagen innom 10år.
Tradition börjar från början…….
Citera
2023-12-03, 23:43
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia

Malmö 1456
Hammarby 1425
AIK 1406
Djurgården 1220
IFK Göteborg 1220
Elfsborg 636
GAIS 445
Norrköping 376
Helsingborg 366
Kalmar 248
Degerfors 240
Halmstad 227
Sirius 198
Västerås 169
Örebro 160
Häcken 148
Värnamo 144
Mjällby 126
Örgryte 101
Öster 99
Landskrona 99
Inte helt rättvist att exkludera derbyn i den listan. Det finns fem stora lag i serien, dessa spelar alltså fyra bortamatcher per säsong där de kommer ha störst följe. Du raderar två av de matcherna för Stockholmslagen. Göteborg och Malmö drar naturligtvis alltid mer folk till Stockholm än tex Norrköping trots längre avstånd.
Citera
2023-12-04, 10:52
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziccco3
Känns kul att ett publiklag börjar bildas i Rövhålet.
BK Häcken….
Europaleuge för alaget och champs för dlaget.
Heja, heja gula och svarta laget, man måste börja någonstans, men ni har börjat riktigt bra, förmodligen kör ni om resten av B-lagen innom 10år.
Tradition börjar från början…….

Häcken kommer aldrig bli ett större publiklag än GAIS. Räcker med en dålig säsong där Häcken inte presterar utifrån deras förväntningar och då kommer deras nyblivna supportrar sticka och hålla på IFK så som de gjorde innan guldet 2022.

Ser förövrigt fram emot att ge den vänsterextrema falangen i GAIS en ordentlig sånglektion nästa år.
Citera
2023-12-04, 12:43
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Inte helt rättvist att exkludera derbyn i den listan. Det finns fem stora lag i serien, dessa spelar alltså fyra bortamatcher per säsong där de kommer ha störst följe. Du raderar två av de matcherna för Stockholmslagen. Göteborg och Malmö drar naturligtvis alltid mer folk till Stockholm än tex Norrköping trots längre avstånd.
Edit* tänkte fel. Det är snitt vi pratar. Du har helt rätt såklart, riktigt konstigt att räkna bort derby.
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Ser förövrigt fram emot att ge den vänsterextrema falangen i GAIS en ordentlig sånglektion nästa år.
Ni har väl också vänsterlutande läktare. Mig veterligen är Helsingborg första valet för nationella från Skåne.
Senast redigerad av Teu 2023-12-04 kl. 12:48.
Citera
2023-12-04, 13:41
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Jag håller med om att det inte är rättvist. Varenda bortasnitt lista varje år är helt skev på grund av att det endast är en sektion som räknas. Detta påverkar resultatet kraftigt och jag är inte ens säker att Malmö har ett bättre snitt än någon av dom fem stora trots att derbyn exkluderas.

Att alla klubbar kan få max 600 mot Mjällby eller max 1050 mot Värnamo gynnar ju ingen och gör listan rätt meningslös. Att rapportera en uppskattning för varje match hade troligtvis varit mer intressant. Dock ser jag ingen poäng med att involvera ett derby i ett bortasnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in