Citat:
Ursprungligen postat av
lemmy124
Difälskarna länkar allsångsklipp med West Ham som något slags bevis på ingenting. Jämför detta klippet som har trummor då. Vilka har bäst drag?
https://www.youtube.com/watch?v=JhkR...nel=musicuervo
Jag är absolut inte difälskare, men gillar att de kör utan trumma. Samma gäller gais och västerås. Skönt med några matcher utan trumma som låter så hiskeligt.
Själv bryr jag mig mindre om att ha igång en sång i 90 minuter när man istället kan få till bra ljudtoppar vid sporadiska tillfällen med spontan sång och lite hets mot motståndarens målvakt eller när de tar hörna o.s.v... Fotboll ska vara starka känslor som hat, hets, besvikelse och otrolig glädje och det känns som ultraskulturen och mer specifikt trumman dämpar dessa på så många sätt. Syns tydligt på lag som malmö som trots att de är det enda laget i en svensk storstad har en av de minst hetsiga stämningarna och en av de sämsta ljudtopparna relativt mängden människor medans lag i engelska sjuttiåttondeligan gör det bättre. Draget i videon är självklart imponerande men det är mer deras passion för fotbollen som får de att sjunga än trumman.