2023-11-14, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Äkta!

Skippa dom där jävla trummorna.

https://www.youtube.com/watch?v=Kn7NGJezKSQ

Mitt hat mot trummor har växt nåt enormt de senaste åren. Tragiskt att dra med instrument på en fotbollsarena.
Citera
2023-11-14, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Mitt hat mot trummor har växt nåt enormt de senaste åren. Tragiskt att dra med instrument på en fotbollsarena.
Trummor var kul på 80-90 talet. Släpp det och låt allsången eka istället. Måste ge lite cred till DIF för det. I bland låter det skit, men när ni toppar så är det riktigt bra.
Citera
2023-11-14, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Trummor var kul på 80-90 talet. Släpp det och låt allsången eka istället. Måste ge lite cred till DIF för det. I bland låter det skit, men när ni toppar så är det riktigt bra.

Jag är inte dif, men ja dom får till det ibland.
Citera
2023-11-14, 01:19
Medlem
Citat:
Är inte heller dif, men har ryggrad nog att berömma mina fiender ibland

Är trots allt bara ett spel, men som fotbollsälskare saknar jag den djupa brittiska stämningen ibland.
Citera
2023-11-14, 12:24
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Det har säkert redan avhandlats, men att göra planinvasion för att man slipper kvalplats är jättetöntigt.

ne det var nice
Citera
2023-11-14, 21:03
Medlem
lemmy124s avatar
Difälskarna länkar allsångsklipp med West Ham som något slags bevis på ingenting. Jämför detta klippet som har trummor då. Vilka har bäst drag?
https://www.youtube.com/watch?v=JhkR...nel=musicuervo
Citera
2023-11-14, 21:12
Medlem
erikp121s avatar
Så här på fyllan en tisdagskväll undrar jag hur det egentligen känns att vara diffen? Att växa upp utan varken medborgarskap eller gifta föräldrar. Som man sade förr i tiden; Oäkta barn. Att vara en del av en vandrande cirkus och försöka claima inte bara Huvudstaden utan även Bajenland. Likt zigenarna från Polen, Bulgarien och Rumänien äntrat landet har de på senare år gjort sig oväsen (med mera så att säga).

Deras kusiner gnagarna är ju inte bättre dem. Inavlade jävla bönder från Rotebro, Upplands Väsby och Rimbo med omnejd. Antar att skillnaden är att deras föräldrar/syskon åtminstone gift sig i Sveriges Las Vegas med någon Elvisfigur som präst.

Om inte annat blir man genuint intresserad av att släktforska hos dessa såkallade supportrar. Kanske skallmäta och ta reda på exakt när de tog sig hit.

Vilket jävla pack, ändå. Skulle vara skottpeng på varenda en utav dem.

Tvi.
Citera
2023-11-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Difälskarna länkar allsångsklipp med West Ham som något slags bevis på ingenting. Jämför detta klippet som har trummor då. Vilka har bäst drag?
https://www.youtube.com/watch?v=JhkR...nel=musicuervo

Jag är absolut inte difälskare, men gillar att de kör utan trumma. Samma gäller gais och västerås. Skönt med några matcher utan trumma som låter så hiskeligt.

Själv bryr jag mig mindre om att ha igång en sång i 90 minuter när man istället kan få till bra ljudtoppar vid sporadiska tillfällen med spontan sång och lite hets mot motståndarens målvakt eller när de tar hörna o.s.v... Fotboll ska vara starka känslor som hat, hets, besvikelse och otrolig glädje och det känns som ultraskulturen och mer specifikt trumman dämpar dessa på så många sätt. Syns tydligt på lag som malmö som trots att de är det enda laget i en svensk storstad har en av de minst hetsiga stämningarna och en av de sämsta ljudtopparna relativt mängden människor medans lag i engelska sjuttiåttondeligan gör det bättre. Draget i videon är självklart imponerande men det är mer deras passion för fotbollen som får de att sjunga än trumman.
Citera
2023-11-15, 01:11
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Jag är absolut inte difälskare, men gillar att de kör utan trumma. Samma gäller gais och västerås. Skönt med några matcher utan trumma som låter så hiskeligt.

Själv bryr jag mig mindre om att ha igång en sång i 90 minuter när man istället kan få till bra ljudtoppar vid sporadiska tillfällen med spontan sång och lite hets mot motståndarens målvakt eller när de tar hörna o.s.v... Fotboll ska vara starka känslor som hat, hets, besvikelse och otrolig glädje och det känns som ultraskulturen och mer specifikt trumman dämpar dessa på så många sätt. Syns tydligt på lag som malmö som trots att de är det enda laget i en svensk storstad har en av de minst hetsiga stämningarna och en av de sämsta ljudtopparna relativt mängden människor medans lag i engelska sjuttiåttondeligan gör det bättre. Draget i videon är självklart imponerande men det är mer deras passion för fotbollen som får de att sjunga än trumman.
Jag förstår inte varför man ska behöva välja mellan ljudtoppar och 90 minuters sång. Om man har något tusental supportrar som är fostrade i rätt mentalitet så avlöser sångerna varandra utan långa avbrott, utan att det behövs vare sig en trumma eller megafon. Jag har liksom aldrig upplevt den där riktiga svårigheten med att ta egna initiativ och sjunga konstant utan att någon ständigt ska behöva uppmana mig till att sjunga. Varför är inte fler som mig? Jag förstår verkligen inte.
Citera
2023-11-15, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag förstår inte varför man ska behöva välja mellan ljudtoppar och 90 minuters sång. Om man har något tusental supportrar som är fostrade i rätt mentalitet så avlöser sångerna varandra utan långa avbrott, utan att det behövs vare sig en trumma eller megafon. Jag har liksom aldrig upplevt den där riktiga svårigheten med att ta egna initiativ och sjunga konstant utan att någon ständigt ska behöva uppmana mig till att sjunga. Varför är inte fler som mig? Jag förstår verkligen inte.
Jag sjunger osså hela matchen lång och lite till efteråt. Menar bara att jag bryr mig inte värst mycket om det blir en tystare stund då och då, speciellt inte om det ersätts med hets och hat. Sånt gillar jag och ser gärna mer av.
Citera
2023-11-15, 01:39
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Jag sjunger osså hela matchen lång och lite till efteråt. Menar bara att jag bryr mig inte värst mycket om det blir en tystare stund då och då, speciellt inte om det ersätts med hets och hat. Sånt gillar jag och ser gärna mer av.
OK, då håller jag med.
Citera
2023-11-15, 05:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Du ogillar musikinstrument skriver du. Vad tycker du om att använda PA-system i så fall? Du ogillar det, har du ju redan skrivit men om du är mer specifik i sakfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in